כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הגראי"ל בפתיחת מערכת הבחירות: "יש שריפה בבית"

דגל התורה פתחה את מערכת הבחירות בכנס פעילים סגור באור יהודה • משה גפני סיפר על הסכנות • הגראי"ל קרא להתעלות מעל המחלוקות עם אגו"י • גלריה I וידאו

הגראי"ל בכנס. צילום: עוזי ברק
הגראי"ל בכנס. צילום: עוזי ברק



מסע הבחירות של תנועת דגל התורה נפתח בכנס סגור לפעילים באולם באור יהודה, בהשתתפות ראשי ישיבות, רבנים ובראשות הגראי"ל שטיינמן. בכנס השתתפו, בין היתר, הגר"ד כהן מראשי ישיבת חברון, הגר"ש קנייבסקי בנו של הגר"ח ומראשי ישיבת קרית מלך, הגר"ב פנחסי ראש ישיבת ברכת אפרים, והגר"נ זוכובסקי.

כל שורת חברי הכנסת של דגל התורה, ח"כ משה גפני, ח"כ אורי מקלב וגם יעקב אשר המועמד ל'מקום השלישי'. את הכנס הנחה יו"ר לב לאחים, הרב אליעזר סורוצקין.

הגראי"ל פתח בדברים והקריא מכתב של הגרי"ש אלישיב לפיו 'הנמנע מלהצביע נותן ידו לאותם המבקשים לעקור את הכל'. הגראי"ל המשיך ואמר: "יש שריפה בבית ואי-אפשר לומר מה זה שייך אלי ולהיות שאננים. אם לא נותנים לבחור ללמוד, מה יצא ממנו, מה יהיה עם כלל ישראל?



"ישראל ערבים", אמר, "הן בדברים כלליים והן בדברים פרטיים. זמן של בחירות זה זמן שאנחנו יכולים לפעול ולהציל למען עולם התורה, ולהציל מה שאפשר למען כלל ישראל. אף אחד לא יכול לומר שזה לא הזמן, כי עכשיו זה הזמן, מי שלא מצביע - עובר על 'לא תעמוד על דם רעך'".

הגראי"ל התייחס לסכסוך עם סיעת אגודת ישראל - ואמר: "אסור לוותר, זו הייתה דרישתו של מרן הגרא"מ שך זצוק"ל שלא יתעלמו מאיתנו, אבל במערכה על החיים לא עושים חשבונות".

חבר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הגר"ד כהן, אמר: "המלחמה עכשיו זה על החיים. אין איש לצידנו. לכל המפלגות יש אינטרסים, אבל אף אחת אינה מכירה מה זה כח של תורה.

"זה לא סוד שיש חילוקי דעות עם אגודת ישראל, אבל צריכים כולנו להתגייס למען המערכה ואסור להתייחס למשקעים כאלו. יש לנו מערכה גורלית על עולם התורה".

לא זוכר מצב כזה. גפני נואםצילום: לא זוכר מצב כזה. גפני נואם
לא זוכר מצב כזה. גפני נואם

גפני: "כבשה אחת בין 70 זאבים"

ח"כ משה גפני נשא גם הוא דברים ואמר:"נבחרתי לכנסת בתשמ"ט יחד עם הרב רביץ זצ"ל. אני לא זוכר דור כזה כמו שאנחנו נמצאים היום. לא היתה מציאות כזאת. בכל שנה ובכל קדנציה היו מאבקים על קודשי ישראל, אבל אני לא זוכר מצב שנלחמו בה' ומשיחו. גיוס - שנמצא בראש המלחמה אצלנו, שבגלל זה הרב מקלב ואני לא ישנים בלילות. אם היינו מתפשרים והולכים ל'וועדת פלסנר', היינו יכולים להגיע לפיתרון - ולא הלכנו בהוראת ראש הישיבה.

"הייתה הצעה של 'ישראל ביתנו' שכל בחור בן 18 יגוייס, וראש הממשלה אמר לנ:ו החוק הזה לא יתקדם, יילך לוועדת הכנסת ויישאר שם. יש נציג של הליכוד ואל תפחדו. היינו אצל ראש הישיבה ואמרנו: ביום רביעי זה עולה. אמר לנו: באותו יום שעובר, גם אם לא יתקדם ובטוח לא יהיה מזה כלום, בעצם העובדה שהכנסת אומרת שבחורי ישיבות חייבים בגיוס - זה אסור. הכנתי מכתב שאני מתפטר מוועדת הכספים. אמרו לנו: זה לא יתקדם ולמה לפרוש.

"אמרנו שחזקה עלינו עוד מימי הרב שך במועצת גדולי התורה ומרן הרב אלישיב ויבדחלט"א מרן ראש הישיבה והמועצת שלא עשינו דבר אחד בניגוד לדעתם של המועצת. לא היה אף פעם שהיה משהו אחר. ונאמר לנו לא להתפשר ולא לעשות דבר - כי עצם ההכרזה על כך תגרום לנו לפרוש.

"ואני זוכר שהגיע אלי השר איטאס - ששמע שקיבלנו הוראה לפרוש, ואמר שעולם התורה ייפגע, ואמרנו שזאת ההוראה שקיבלנו. בסוף הקדימו את הבחירות ולא העבירו את החוק.

היה עוד גלגול, וישראל ביתנו הביאה את החוק להצבעה, וידענו שאם עובר - אנו נפרוש, ו-74 היו נגד. הקב"ה עזר לנו. הביא את זה הנציג הדתי של ישראל ביתנו, שהרבה צרות סבלנו ממנו. הרב מקלב ואני עמדנו בחזית של גיוס בנות - עבר חוק שאילו היה מתקדם כמו שרצו, היה מלחך בשולי המחנה שלנו, בנות דתיות. ראש הישיבה דיבר על הערבות שיש לנו, זה היה פוגע בבנות מסורתיות בכל הארץ, בשכונות ובפריפריה.

"לא מתכחש. היה שיתוף פעולה עם ש"ס"

"עבדנו בלי פרסום ולא עבר ולא פגע. לא דובר על העניין הזה. הרב מקלב היה אמור לשבת בוועדת החוקה בוקר אחד, רצו להעביר חוק על הגיור שהיה מכניס את הרפורמים בדלת האחורית. ישבנו במשרד ראש הממשלה והיו עשרה שרים, שיתפו פעולה איתי ואמרתי שאם החוק הזה עובר, אנחנו לא נישאר איתכם.

"אמרו: יש הסכמה של רבנים תורניים, שבאמת חזרו בהם אחרי זה, ואם החוק הזה היה עובר, הרפורמים היו נכנסים.

"שר המשפטים צעק עלי: איך אתה לא נותן להעביר את זה? אמרתי לו: אני לא עובד אצלך ואני לא פוחד מהבג"ץ - והחוק לא עבר. הרב מקלב שינה את החוק והיה ברור שהרפורמים בחוץ בחקיקה, מה שנלחמו הרבה שנים, ואז ראש הממשלה לא נתן להעביר את זה.

"לא הצלחנו להעביר חוקים למען היהדות, אבל הם היה להם הרבה כוח, ולא הצליחו לפגוע בתקנה חוק או נוהל ביהדות. המלחמה היא על ה' ומשיחו, היה שיתוף פעולה עם ש"ס ואני לא מתכחש, אבל היה גם מלחמה על רבני צוהר. היתה עיסקה שיוכלו לרשום רבנים בכל הארץ, ונלחמנו בכל הכוח והחוק לא עבר.

זה להיות כבשה אחת בין שבעים זאבים. אני לא זוכר קדנציה קשה כמו זו שהייתה. אנחנו עומדים במצב שבו זה לא גזירה שעתידה להתרחש. יום אחרי הבחירות יש צווי גיוס ועשו לנו טובה והם דחו את זה לעוד זמן כדי שנעשה חוק. יש כאלו שאומרים שזה לא יעזור.

"אסור לוותר". הגראי"ל מגיע אל הכנסצילום: "אסור לוותר". הגראי"ל מגיע אל הכנס
"אסור לוותר". הגראי"ל מגיע אל הכנס

"הנכדים ישאלו: מה עשיתם בתשע"ג?"

"הבטחת הכנסה לאברכים: הייתה החלטה של בג"ץ להפסיק ואמרו שאי-אפשר יהיה לחדש את זה, והייתה החלטת ממשלה שממשיכים, למרות החלטת הבג"ץ.

"זה בנפשנו. זה בנפש האומה והעם בישראל ובנפש הקיום שלנו, מול הסכנות האיומות והאויבים שמקיפים אותנו מסביב. בזכות התורה התקיימנו ואנו מתקיימים גם בארץ, ואסור לומר, אבל האמת היא שכוח התורה נחלש ומתחילים בעיות עם הערבים צמאי הדם מסביב.

"כשתורה מתחזקת גם המצב הזה נהיה יותר טוב. אנחנו מאמינים בני מאמינים והמלחמה על התורה היא על הקיום ועל עם ישראל. קטונתי לדבר בפני מרן ראש הישיבה, אבל אני מכיר את המצב, אם אנחנו גדלים, יהדות התורה, שדגל התורה תוכל להמשיך להיאבק בדברים האלו, אם נגדיל את הכוח נוכל בעזרת ה' להתמודד.

"בעוד שנים ישאלו מה קרה בתשע"ג. ידעתם שיהיו גזירות קשות, ידעתם שהמלחמה היא על ה' ומשיחו וקיום התורה בפועל, ידעתם - ישאלו הנכדים שלנו מה עשיתם בתשע"ג, הרי זה היה בידכם. יכולתם לעצור את התהליך ולמנוע גזירות. אחד יאמר לא היה לי חשק, היה ויכוח בין אגודה לדגל ונהגו בעוולה ולא נאפשר את המצב הזה.

כתנועה אנו נמצאים במבחן הכי קשה שלנו: האם אנחנו משאירים את כל החשבונות בצד והולכים מי לה' אלי, למאבק על קיומו של עם ישראל בארץ ישראל ובעולם כולו.

שנזכה בהנהגתו של מרן ראש הישיבה וחברי המועצת זנצליח במערכה הקשה הזאת של כבשה אחת בין 70 זאבים.

צפו: כנס של אור יהודה • צילום: עוזי ברק



















































הגראי''ל שטיינמן דגל התורה בחירות כנס כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד