י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חסידי ברסלב מקימים שדולה: תלחם בזינוק במחיר כרטיסי הטיסה לאומן

'אירוסוויט', חברת התעופה האוקראינית שהטיסה אלפים מחסידי ברסלב לקייב, על סף קריסה - וכעת מרבית הקווים ת"א-קייב נשלטים בידי חברה אחת • התוצאה: זינוק במחירים • גורמים בברסלב: "אם הציבור יתאפק, והמטוסים יעלו ריקים לאוויר, נצליח למנוע את המגמה המסתמנת"

בדרך לאומן. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
בדרך לאומן. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

חשש בקרב חסידי ברסלב, הכמהים להגיע לציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע: כרטיס טיסה לאוקראינה עלול להאמיר בקרוב ולעמוד, גם בתקופות השפל, על 500 דולר לפחות.

זאת לאחר שחברת 'אירוסוויט', אחת מחברות התעופה האוקראיניות שהטיסו בין היתר אלפי חסידים לקייב במהלך השנים, צברה חובות בשלוש השנים האחרונות, המסתכמים במיליארד דולר, והיא על סף קריסה. במקביל רכש איש העסקים אהרן מייברג מחברת 'אירוסוויט' את הזיכיון למכירת כרטיסים בקו תל אביב-אוקראינה, וכיום הוא שולט על מרבית הטיסות בקו.

וכך, בעוד שבשבוע שעבר עלה כרטיס טיסה כ-380 דולר, עם העברת הזיכיון כבר זינקו מחירי הכרטיסים ל-460 דולר. "את מה שיקרה בחודשי הקיץ טרם ניתן לנבא, אבל בטוח שהמחירים יקפצו ללא פרופורציה. תוצאה טבעית של מונופול", אומרים בברסלב.

גורמים בקרב חסידי ברסלב כבר הביעו חשש כבד מפני ייקור הטיסות בצורה משמעותית. הם טוענים, כי "גם חברת 'אל על' מייחלת כבר מספר שנים להעלאת מחירי הטיסות ומרגע שנתח הטיסות המרכזי עובר לידי בעלות של חברה אחת, השולטת על מרבית הקווים של תל אביב-אוקראינה, היא תהפוך לקרטל ותעלה את המחירים, ומשכך הרי שגם 'אל על' לא תשב בחיבוק ידיים ותנהג באורח דומה".

בקרב חסידי ברסלב מתארגנים כעת לטרפד מבעוד מועד את ייקור המחירים הצפוי לדעתם. "בימים אלו מתארגנת שדולה שמטרתה לקבע את המחיר", הם מבטיחים.

"אנו נשלם רק 390 דולר ולא דולר אחד יותר", הם אומרים. "אולי זה יהיה כרוך במלחמה, היא תימשך חודשיים, שלושה... אבל אם הציבור יתאפק ולא ייכנע, נצליח לשמור על רמת מחירים לויאלית וסבירה. אנשי העסקים בטוחים שהחסידים יהיו מוכנים לשלם גם 500 דולר, ובלבד להגיע למחוז חפצם באומן, ואת זה אנחנו מתכוונים למנוע, גם במחיר ריסון והימנעות טוטאלית מהגעה לקייב. רק אם המטוסים יעלו ריקים לאוויר, נצליח למנוע את המגמה המסתמנת", הם טוענים בלהט.

עוד אומרים עסקנים בברסלב, כי הם מציעים לציבור, לרכוש כבר כעת, כרטיסי טיסה לקייב דרך מדינה שלישית, לראש השנה, גם אם המחיר יעמוד על 550 דולר, משום שלטענתם, יהיה ייקור של הטיסות בצורה משמעותית לקראת ראש השנה הקרוב.

'בחדרי חרדים' לא הצליח להשיג את תגובתן של חברות 'כספי טורס' ו'אייר אוקראינה', ולכשתתקבל - תפורסם.
ברסלב טיסות קייב אירוסוויט אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד