ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

בתולדות אברהם יצחק חוגגים: 16 שנים ליסוד הקהילה

חצר חסידות תולדות אברהם יצחק, שהתפלגה מתולדות אהרן, חוגגת היום 16 שנה להקמתה • וכיצד חוגגים בחסידות שמרכזה בשכונת מאה שערים את האירוע?

האדמו"ר תולדות אברהם יצחק
האדמו"ר תולדות אברהם יצחק



חצר חסידות תולדות אברהם יצחק, שמרכזה בשכונת מאה שערים, חוגגת היום - י"ח בטבת - מלאות 16 שנה להיווסדות הקהילה, מאז עלה האדמו"ר על כס ההנהגה, לאחר הסתלקותו של אביו - האדמו"ר ה'דברי אמונה' רבי אברהם יצחק קאהן זצ"ל, בכ"ז כסלו תשנ"ז.

החסידות הוקמה כשבועיים לאחר 'השבעה'. היו אלה ימים של פילוג, שבסופם נערכה אסיפה בראשות הגר"מ ברנסדרופר זצ"ל באולמי 'בית יעקב' הישן, שם הוחלט לפרוש מתולדות אהרן. לנוכח הציבור הגדול הכריז רבי מאיר כי בשבת הקרובה, פרשת ויחי, יתפללו בבית המדרש של קהילת פרושים בבתי אונגרין.

במוצאי-שבת פרשת ויחי - י"ח בטבת תשנ"ז - לאחר סעודה שלישית ולפני ברכת המזון, הפתיע הגר"מ ברנסדרופר זצ"ל את החסידים ואמר: "כל בעשרה שכינתא שריא, ויש כאן ציבור גדול של תלמידים של האדמו"ר זצ"ל ובצירוף קודשא בריך הוא אנו מכתרים את בנו בכורו הרה"צ רבי שמואל יעקב קאהן לאדמו"ר".

לאחר ההכתרה החלו החסידים לשיר, ומשם הדברים התגלגלו לבניית חסידות תולדות אברהם יצחק מההמסד עד הטפחות - הקמת תלמוד-תורה, ישיבה, ובניין למוסדות במאה שערים, וכיום גם בבית שמש וביתר עילית.

האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שוהה בימים אלו למנוחה בשכונת הר שמואל בירושלים, זאת לאחר שבעבר היה שוהה במלון 'נוף ערד', שהיה בניהולו של ר' מנחם גבירר מקורבו. בגין התהפוכות שידע המלון, ובמרכזן פרישתו של גבירר, הוחלט להסתפק הפעם ב'הר שמואל' - בבית שנשכר במיוחד לשם כך.

האדמו"ר אמור לשהות בשכונה עד ערב שבת פרשת בא. ביום שני בשבוע הבא ייצא האדמו"ר לביקור בווינה שבאוסטריה, ובשבת פרשת וארא ישבות בעיר - וישוב ביום שלישי לישראל.

בעקבות יום ההילולא של הרה"ק ה'בני יששכר' זצוק"ל שחל היום, שנכדו הרה"ק מבלוזוב זצוק"ל, היה רבו של הרה"ק רבי אהרן ראטה זצוק"ל בעל ה'שומרי אמונים' זצוק"ל, זקנו של האדמו"ר, ולרגל ציון יום זה, כיום בו התחוללה הקהילה, חזר האדמו"ר למעונו לשבת, ולאחריה שב ל'הר שמואל'.

'טיש' עד שלוש לפנות בוקר

המאורע המיוחד, צוין בשרשרת אירועים שתחילתם בליל שבת, במהלך ה'טיש' שערך האדמו"ר. "עשר שנים לא נראה טיש כזה, כדוגמתו ראינו רק בשנים הטובות", אומרים בפאתוס, גורמים בכירים בחסידות.

ה'טיש' נמשך כשש שעות וחצי - עד השעה שלוש לפנות בוקר, במהלכו אמר האדמו"ר מספר פעמים דברי תורה, וקם לרקוד בכל הזדמנות, לקול שירת מקהלת החסידות ואברכיה. הללו שרו שירי הודיה לה', על שהקהילה זכתה להגיע עד הלום. "אחד השירים היה 'חסדי ה' כל לא תמנו', וכן שרו את הלחן הידוע 'ישמחו במלכותך' המושר רק לעיתים רחוקות. הפעם שרו זאת כחצי שעה !" אומרים בתולדות אברהם יצחק.

ב'טיש' הצהריים חזר המראה על עצמו במקצת. האדמו"ר נראה כשפניו קורנות במיוחד, וגם כאן קם לרקוד במחיצת החסידים לקול שירת שבח והודיה.

במוצאי-שבת התקיימה מסיבת מלווה מלכה בבית האדמו"ר - שהייתה מלווה בתזמורת. האדמו"ר עצמו לא נשא דברים, אך הגאון רבי משה ברנסדורפר, רב 'היכל הוראה', וראש הכולל הגאון רבי שמואל שישא, נשאו דברים שבמרכזם הודו לה' על הטוב שגמלם, בהנהגתו של האדמו"ר, ובעובדה שהחסידות הצליחה לפרוח ולשגשג כאשר בנתה עצמה מחדש, מהמסד ועד הטפחות.

אמש נערכה מסיבה לאברכי החסידות בבתי מילנר בירושלים. היום בערב, יתכנסו כל בחורי חבורות תולדות אברהם יצחק בבית המדרש של הקהילה בבית שמש, לטקס חיזוק מיוחד, בהשתתפות האדמו"ר, במהלכו ישאו דברים, האדמו"ר ודרשנים.

מחר יום רביעי, יתכנסו גם נשות הקהילה ,המאוגדות בארגון 'נחל איתן' (ראשי תיבות נ'שי ת'ולדות א'בהרם י'צחק) לדינר השנתי, שיעמוד אף הוא בסימן החגיגות לרגל יסוד הקהילה, בהשתתפות מרצים ונואמים, והוא יהיה רווי בתוכן עשיר ומגוון.
תולדות אברהם יצחק קהילה בית שמש חסידים טיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד