י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הושלמה בניית הגדר בדרום • לראשונה: שבוע ללא הסתננות

גדר ההפרדה שנבנתה לאורך הגבול עם מצרים הושלמה • מה גובהה ואורכה? • כמה ברזל נדרש לבניה? • כמה משאיות פינו את העפר? • והאם הגדר אכן מוכיחה את עצמה?

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

אתר וואלה! חושף היום (ב) כי הושלמה בניית גדר ההפרדה בדרום, לאורך גבול ישראל-מצרים, לאורך של 227 ק"מ, כאשר בשלב ב' תוקם גם גדר באורך מספר קילומטרים סמוך לאילת.

הגדר, בה משולבות מערכות חכמות ואמצעים משוכללים, מתנשאת לגובה של בין 5 ל-7 מטרים, והיא נבנתה בהובלת מנכ"ל משרד הביטחון האלוף במיל. אודי שני, בקצב בניה יומי של כ-1.5 ק"מ.

המטרה העיקרית בהקמת הגדר כפולה: מניעת הסתננות של פליטים ומחפשי עבודה לרוב, שהסתננו לישראל באופן בלתי חוקי וללא אשרות דרך סיני, ומניעת מעבר של טרוריסטים ואמצעי לחימה - בפרט לאחר שסיני הפכה לחממת טרור.

ואכן, הגדר מוכיחה את עצמה, בעוד ב-2011 הסתננו ארצה כ-16 אלף בני אדם מאפריקה, הרי שב-2012 נרשמה צהיחה דרמטית במספרם, ובשבוע האחרון - לראשונה מאז 2006 - לא חצה אף מסתנן את הגבול לישראל.

בהמשך מתוכנן מודל דומה של גדר 'טכנולוגית' לקום גם בחלקים מהגבול הישראלי עם לבנון וסוריה, מתוך מטרות זהות.

עלות הגדר מוערכת על פי גורמים בצה"ל ב-1.4 מיליארד שקל, ולהקמתה נדרשו כ-20% מכלל תצרוכת הברזל במדינת ישראל - כ-24 אלף טון, כמאה אלף משאיות עפר פונו מאיזור הבניה.

ההערכה היא כי עד חודש פםברואר הקרוב תושלם גם בניית המקטע האחרון סביב אילת, המורכב מעט מבחינה טופוגרפית, ודורש תכנון ייחודי.
גדר דרום אילת מסתננים ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד