כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ה'נסיך' מתלונן: הפסדנו מנדטים מהאיחוד עם הליכוד

מספר 2 של 'ישראל ביתנו' - יאיר שמיר - טוען כי לא היה שותף למהלך האיחוד עם הליכוד • מתייחס למאבק על משרד השיכון: "ש"ס תצטרך להיפרד מכמה פרות שמנות"

יאיר שמיר. צילום: פלאש 90
יאיר שמיר. צילום: פלאש 90

האיחוד המתוקשר של 'הליכוד' ו'ישראל ביתנו', שנועד ליצור מפלגת שלטון יציבה של 45 מנדטים ומעלה, מתגלה אט אט כ'פלופ', הסקרים מראים כי המפלגה החדשה מתקרבת בקושי רב ל-40 נציגים, ובחלקם היא כבר ירדה ל-34-35.

מי ששתק עד כה הוא יאיר שמיר, מספר 2 ברשימת 'ישראל ביתנו', ומקום רביעי ברשימה המאוחדת. שמיר הבהיר היום כי אין לו מושג למה הלכה 'ישראל ביתנו' למהלך הזה, וכי הוא לא היה שותף לו.

שמיר נשאל על הנושא במסגרת יום 'בוחרים דמוקרטיה' שהתקיים בבית הספר 'לאודר' לממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה, בשיתוף עם אגודת הסטודנטים של המרכז הבינתחומי הרצליה.

בהמשך הסביר גם מה יעשה הליכוד במידה והתחזית הקודרת תתממש, והליכוד יסתפק בכ-30 ומעט יותר מנדטים. "אם נקבל מעט קולות, נקים את הקואליציה עם מגוון רחב של מפלגות - ונצטרך להתפשר. אנחנו רוצים לחזק את התפקיד של ראש הממשלה, להעלות את אחוז החסימה, ולהקטין את הצבעות אי האמון".

שמיר התייחס גם למפלגות החרדיות: "ש"ס היא מפלגה שכבודה במקומו מונח, אבל אני חושב שאנחנו צריכים לקחת את תיק השיכון. גם תיק הפנים זקוק לרענון, הוא נמצא שנים אצל אותן מפלגות. אם ש"ס תהיה שותפה בקואליציה ותהיה מוכנה להיפרד מכמה פרות שמנות, אני מניח שנצליח לגרום לשינוי לטובת כלל הציבור בישראל".

עם זאת, הבהיר שמיר כי מפלגתו אינה בעד הפרדת דת ממדינה, "אנחנו רוצים להפריד את העסקנות הדתית מהדת", הסביר.
יאיר שמיר ישראל ביתנו איחוד הליכוד דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד