ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024

ההסתה מצליחה • שליש סבורים: לקצץ לחרדים

לאחר הבחירות יאלץ ראש הממשלה לבצע קיצוץ של כ-15 מיליארד בתקציב המדינה • סקר TNS-טלסקר עבור וואלה בדק: מהיכן הממשלה הבאה צריכה לבצע את עיקר הקיצוץ?

חרדים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
חרדים. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

32 אחוז מאזרחי ישראל היהודים חושבים שבתקציב 2013 יש לקצץ בעיקר מהתקציבים המופנים לחרדים, בעוד שאחוז אחד בלבד תומך בקיצוץ בתקציבי החינוך - כך עולה מסקר TNS-טלסקר שנערך עבור אתר וואלה.

בעקבות ה'חור' בגובה של כ-15 מיליארד שקלים שהתגלה בתקציב המדינה, ושיעורי צמיחה במשק הנמוכים מהצפוי, תיאלץ הממשלה הבאה לגייס מקורות מימון – בין אם על ידי העלאת מיסים ובין אם על ידי קיצוץ נרחב בתקציב המדינה.

הנשאלים בסקר התבקשו לענות על השאלה: "הממשלה הבאה תצטרך לבצע קיצוץ בתקציב המדינה. לדעתך, מהיכן הממשלה הבאה צריכה לבצע את עיקר הקיצוץ בתקציב המדינה?".

מסתבר שההסתה נגד החרדים מצליחה, שכן כשליש מהם, כאמור, דורשים לקצץ מתקציבי החרדים, ו-21.2% סבורים כי יש לקצץ בבנייה בהתנחלויות.

12.5% מהנשאלים בסקר חושבים שיש לבצע קיצוץ בשכר המגזר הציבורי. רק 1.1% תומכים בקיצוץ בחינוך, וכמות מזערית של 0.7% תומכים בקיצוץ בקצבאות לשכבות החלשות.

8.8% מהנשאלים בסקר צידדו בקיצוץ בתקציב הביטחון, 10.3% בעד לקצץ בסלילת כבישים ופיתוח מסילות רכבת. ו-13.2% מהנשאלים השיבו כי אינם יודעים או שאינם בוחרים באף תשובה מוצעת.

הסקר נערך בשבוע שעבר בקרב 404 נשאלים, מהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת. טעות הדגימה בסקר עומדת על 4.5%.
סקר תקציב חרדים קיצוץ וואלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד