י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פקח בנייה סחט חרדים והורשע בקבלת שוחד

פקח בנייה של עיריית ירושלים הורשע בקבלת שוחד בסכום של אלפי דולרים מבעלי נכסים חרדים משכונת רמת שלמה • הפקח אמר: "תן לי 5000 דולר ותוכל להמשיך לבנות"

פקח. צילום אילוסטרציה
פקח. צילום אילוסטרציה



שופטת בית משפט השלום בירושלים, רבקה פרידמן-פלדמן, הרשיעה היום (שני) את גבריאל דנון, מפקח בנייה בעיריית ירושלים בעבירות של קבלת שוחד בהיקף של אלפי דולרים, מרמה והפרת אמונים.

על פי כתב האישום, המפקח גבריאל דנון אפשר לשני בעלי נכסים באיזור רמת שלמה והר חוצבים לעשות עבירות בנייה ולא לקבל קנסות וצווי הריסה, לאחר שהעבירו לו שוחד של אלפי דולרים.

בעלי הנכסים הם עדי מדינה ולא יוגשו נגדם כתבי אישום.

בהכרעה כתבה השופטת רבקה פרידמן כי ברור שהנאשם ידע שטובת ההנאה שהוא מקבל ניתנת לו בעד הפעולה הקשורה בתפקידו, ואין ספק שעבר עבירות שוחד.

שני עדי התביעה המרכזיים, המתלוננים נגד דנון, הם ציון פרידמן ושמואל ישראלי תושבי רמת שלמה, מהם קיבל שוחד של אלפי שקלים, וכעת הם משמשים עדי מדינה. בתמורה לעדותם, לא יוגשו נגדם כתבי אישום ולא יועמדו לדין בגין עבירות הבנייה ועבירת השוחד. כן הובטח כי עיריית ירושלים לא תתנגד למתן היתר בנייה לבנייה

בחקירתו הכחיש דנון את המיוחס לו וטען "לא היו דברים מעולם", כמו כן הכחיש את היכרותו עם ציון פרידמן. אלא שפלט שיחות הטלפון הסלולרי של דנון מעיד דווקא על כך שיצר קשר עם פרידמן מספר רב של פעמים.

על כן, קבעה שופטת בית משפט השלום רבקה פרידמן-פלדמן, כי היא אינה נותנת אמון בעדותו של דנון, והרשיעה אותו בארבעת העבירות המיוחסות לו.

איך מסתדרים?

האישום הראשון מפרט כיצד במהלך חודש מרס 2004 פתח שמואל פתחים לחלל תת קרקעי הצמוד לדירתו ברחוב הרב קלונימוס בשכונת רמת שלמה בירושלים ללא היתר.

הנאשם, אשר הבחין בעבירת הבנייה, פנה אליו ולאחר מספר שבועות בהם עקב אחרי עבירת הבנייה, הודיע לו כי הוא פותח נגדו תיק במסגרתו יוצא נגדו צו הריסה ויושת עליו קנס גבוה.

שמואל שאל את הנאשם מה ניתן לעשות כדי למזער את הנזקים ובתגובה ביקש הנאשם לשוחח עמו במקום פרטי, שם אמר לו כי אם ייתן לו 5000 דולר הוא יוכל להמשיך לבנות וליהנות ממה שבנה. בהמשך, וכמפורט בכתב האישום, שילם לפקח 5,400 שקל ובהמשך עוד 1300 דולר.

האישום השני: במהלך חודש מאי 2004 ביצע פרידמן בביתו ברחוב הרב ז'ולטי בשכונת רמת שלמה בירושלים עבודת בנייה ללא היתר.

הפקח הבחין בעבירת הבנייה, הפסיק את העבודות והורה לפועלים לעזוב את המקום. באותו יום התקשר פרידמן לנאשם וביקש להיפגש עמו מחוץ למשרד. עוד באותו היום נפגשו השניים בתחנת הדלק שבהר חוצבים בירושלים וישבו ברכבו של הפקח.

פרידמן אמר לדנון שיוכל לעזור לו תמורת תשלום של 3000 דולר מכל אחד מהשכנים, וזאת מאחר שלעבירת הבנייה ישנם שני שותפים. במועד זה שילם פרידמן לנאשם סכום בשקלים השווה בערכו לכ-500 דולר. למחרת נפגשו השניים ופרידמן מסר לנאשם סכום כסף בשווי 2000 דולר נוספים.
פקח בנייה שוחד תשלום עבירה הרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד