י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

הגראי"ל: "יש סכנה! אוי ואבוי!" • הנאום המלא

"אם יש אנשים שחושבים מה איכפת לי, מה זה נוגע לי, הוא לא יודע אם יש שריפה בבית, אחד יגיד מה איכפת לי שישרף זה וזה" • הנאום המלא של הגראי"ל בכנס הבחירות

הגראי"ל בכנס דגל התורה
הגראי"ל בכנס דגל התורה



ידוע שכלל ישראל ערבים זה בזה, במיוחד אם דבר כזה שבא - דבר כללי, אם זה פרטי גם כן ערבים זה לזה, כל שכן דבר כללי שנוגע לכלל ישראל, כמעט נוגע "לכל" כלל ישראל. הרי אם חלילה וחס יש אנשים שלא בעד התורה, זה סכנה גדולה מאד! חס ושלום.

וכל אחד לא יכול להגיד מה זה נוגע לי? זה כן נוגע, כל אחד בארץ ישראל, כל יהודי, אחראי שהכל ילך לפי דרך התורה, ואם לא, אז כל אחד אחראי.

אני תמיד מזכיר מה שאומרים בשם ר' אייזיל מסלונים, שירבעם בן נבט הלא עשה שלא יוכלו ללכת לירושלים, ממילא עבדו עבודה זרה רח"ל, אחרי זה כבר התיר, ואחרי שהתיר את המשמרות ששם לא ליסוע לירושלים, אחרי זה היתה התביעה יותר גדולה. מילא קודם היה כאילו כמעט כמוכרח, אבל עכשיו.. וגם קודם זה לא הי' פוטר, אבל בכל זאת היתה פחות תביעה, עכשיו שכבר אפשר לעלות לירושלים, מי שלא הולך, אז החטא יותר גדול.

ככה זה כל פעם בזמן שיש בחירות, יש אפשרות להצליח שלא יקרה חלילה וחס דברים נגד דעת התורה.

ידוע ממעשים בכל יום שיש חילונים, יש כל מיני אנשים שמציעים דברים שהם בניגוד לתורה, ואנחנו צריכים להיאבק על זה. ובזמן שיש בחירות יש אפשרות, כל זמן שאין אפשרות אין אפשרות, אבל כשיש אפשרות, אם יש לך אפשרות מוכרחים לנצל את זה, אחרת כל אחד עובר "כמו" אל תעמוד על דם רעך! אם חס ושלום על ידי זה יעשו דברים לא כדין, בזה הוא גורם אל תעמוד על דם רעך, כל אחד אחראי שלא יקרה חלילה וחס שום דבר מה שסתירה לדעת התורה.

אנחנו מקוים שכל אחד ואחד יבין את זה.

כל אחד מחוייב

אם יש אנשים שחושבים מה איכפת לי, מה זה נוגע לי, הוא לא יודע אם יש שריפה בבית, אחד יגיד מה איכפת לי שישרף זה וזה... לא איכפת לי, זה שריפה רח"ל! רח"ל יש סכנה! אם לא, חלילה וחס יכולים לעשות דברים שנוגדים לדין התורה.

וגם כן ביטול תורה חס ושלום, אם לא יבוא כמו שהיה עד עכשיו שיוכלו ללמוד תורה, זה ביטול תורה בישראל, אוי ואבוי!! כל כלל ישראל יהיו בידיהם על זה שלא יוכלו ללמוד תורה בלי שום הפרעות, אם לוקחים בחור צעיר ולא נותנים לו ללמוד תורה, מה יהיה ממנו?! מה יהיה מכלל ישראל?! אנחנו אחראים על "כל יהודי" שיוכל ללמוד תורה.

הקב"ה יעזור שנדע שכל אחד אחראי על זה, לא יכול להגיד מה זה נוגע לי? זה כמו שיש שריפה ואחד יגיד מה יקרה שהבית ישרף... זה שריפה!!! צריך לחשוב כאילו.. אם לא, חס ושלום מי יודע מה שיהיה..

וזה אנחנו מצווים, כל אחד מחוייב לעשות, לא רק לעשות ולפעול, אלא להפעיל שכל אחד יראה להצביע כדי שלא יצא תקלה, אלא אדרבה יוכלו להמשיך ללמוד תורה ולקיים מצוות, ולא יעשו דברים שנגד התורה.

הקב"ה יעזור שכל אלה שיעשו, יהיה להם שכר, גם בזה וגם בעולם הבא, אין לשער איזה שכר שיש, וכל אחד מחוייב "בכל כוחו" לעשות כדי שלא יהיה חלילה וחס אחרת.

הקב"ה יעזור שבזכות זה כל כלל ישראל ינצלו, ויזכו לכל טוב ברוחניות בגשמיות, וכלל ישראל יוכל להמשיך עד ביאת הגואל צדק במהרה בימינו אמן סלה.
הגראי דגל התורה בחירות כנסת אור יהודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד