כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"השאלה אם ביבי יהיה מלך חסד או צורר" • צפו

מערכת הבחירות של 'יהדות התורה' המלוכדת נפתחה בכנס פעילים במטה בירושלים • הח"כים נשאו דברים ומשלים • והיה גם ביקור פתע • וידאו I גלריה I תמליל

"השאלה אם ביבי יהיה מלך חסד או צורר" • צפו
קובי הר צבי



אחרי אין-ספור כנסים 'חסידיים', וכנס אחד 'ליטאי' באור יהודה, התלכדו אמש (ב) כל הפלגים כאחד והגיעו כדי לחנוך את מטה הבחירות של יהדות התורה בהר חוצבים - ואת מערכת הבחירות המלוכדת.

אל תוך החדר המוקף בזכוכית נכנסו ובאו כלל נציגי יהדות התורה בכנסת - יעקב ליצמן, משה גפני, מאיר פרוש, אורי מקלב, מנחם אליעזר מוזס, ישראל איכלר ויעקב אשר - שבעה במספר, ועימם נציגי יהדות התורה בעיריית ירושלים, ראשי מטות ופעילי השטח.

צפו:


לשבחם ייאמר, כי כאשר שבתי אל המקום, כמה שעות לאחר מכן, בעודי סבורה כי אמצא את השטח 'מת' - הופתעתי לטובה. פגשתי שם את פעילי 'שלומי אמונים' עומדים יחד עם חסיד גור ומתפלפלים עמו בענייני פעילות ו'שטח'.

בחדרים היו פזורים גם פעילי 'דגל התורה'. בדיקת הפתע בהחלט עברה בהצלחה מרובה, ונראה כי רכב הבחירות התניע על פול גז - בדרכו אל ההצלחה בבחירות עצמן.

"המכונה הכי משומנת והכי מקצועית"

"בשונה מכל הבחירות, כאן ברור מי יהיה ראש ממשלה, והוא אומר בגלוי: הכל פתוח אין שום דבר שמחייב אותי", פתח ואמר ח"כ אורי מקלב.

"אנחנו לא יכולים לדעת, הגזירה בתוך הגזירה כאן היא, שאנחנו לא יודעים את הגזירה. יש ערפל, כל אחד יודע שאם לנו ולשותפים - ש"ס, יהיו 20 מנדטים, אז הוא חייב אותנו. אין לו אפשרות אחרת, כמה שאנחנו נהיה פחות מזה, ככה יורדים הסיכויים שהוא יצטרך אותנו. זה בדיוק המצב. ירושלים תמיד הביאה שליש מהקולות. אנו הבאנו בבחירות הקודמות קרוב ל-150 אלף קול וירושלים הביאה את החלק שלה.

"אנחנו רוצים לגדול. אנחנו חייבים לגדול בעוד אלפי קולות. בירושלים יש הכל - ליטאים, חסידים וספרדים, יש פריפריה ואנשים מסורתיים מכל הגוונים של היהדות החרדית, והמכונה הכי משומנת והכי מקצועית שיש בבחירות - זה ירושלים".

ח"כ אליעזר מנחם מוזס כל-כך היה נרגש בדבריו, עד שהיה הדובר היחיד שאת קולו הצלחתי לשמוע מבעד לזכוכית, בפינה המאולתרת שהקמתי לי כעזרת נשים...

"צריכים להגיע לכל אחד ואחד, מצפים כאן מהמטה הזה ומכל המטות שיתנו דיווח של כל אלה שלא הצביעו בפעם הקודמת. אם זה כאלה שצריך לפנות לרב'ה שלהם או אנשים אדישים - שצריך לשכנע, אז חבל על הזמן, זו צריכה להיות המטרה.

"אתמול דיברתי בכולל לפני מאה אנשים. כולם אמרו שבשבע בבוקר יוצאים להביא מצביעים ובעזרת ה', דבר ה' יצא מירושלים בהצלחה רבה".

שירושלים תוכיח. החצילום: שירושלים תוכיח. הח
שירושלים תוכיח. הח

"ביבי יהיה המלך בגטו העברי הקטן"

ח"כ ישראל אייכלר סיפר: "לפני כשישים שנה כבר אמרו: מפלגה תצליח בבחירות, אם אתה רואה אש בעיניים של הפעילים, אז אתה יודע שהעסק יצליח, ואם מת - העסק גמור. מאוד שמח לראות את ה'ברען' אצל כולם. מקווה שירושלים תוכיח שאנחנו יכולים להביא מה שיש לפחות, זה המעוז החרדי החזק ביותר.

"כשם שגדולי ישראל מדברים כולם על שריפה וסכנה, אנחנו שקועים בעשיה, אז לא כל-כך מרגישים מה בוער מתחת לשטח. למרות שכולם מזכירים לנו ברור - ביבי והאחרים - אנחנו מזלזלים 'כלב נובח לא נושך', צריכים לדעת שביבי יהיה המלך בגטו העברי הקטן שנקרא מדינת ישראל. השאלה אם יהיה מלך חסד או 'צורר', והם לא יספרו תירוצים - מעניין אותם כשלג כל הויכוחים, הוא יסתכל כמה ראשים יש לנו ואם יצטרך אותנו.

"הוא לא היה פעם טוב ליהודים והוא לא עכשיו רע ליהודים, הוא פשוט יודע מה אנשים רוצים לשמוע, והיום אנשים רוצים לשמוע הסתה, וזה נותן לנו תקווה גדולה במערכה הזו - שלא מסתירים את המזימות שלהם ואומרים הכל על השולחן.

"הם לא באמת צריכים את החרדים בצבא. מישהו אמר לי שאם יגייסו את החרדים, ייצא חוק שמי שלא למד בחינוך ממלכתי לא יכול להיות חייל, יעשו אותנו גדוד נהגי הפרדות. הם לא צריכים אותנו, זה כמו עמלק 'ויזנב בך כל הנחשלים אחריך', לתפוס את החלשים, לשבור אותנו כלכלית. העניין של הליבה זה למנוע כסף מהת"תים שלא יוכלו לחנך.

"הם רוצים 'הבה נתחכמה לו', ואם לא נתקהל ונתכנס כל היהודים לעמוד על נפשנו - יצליחו חלילה לשבור אותנו. גדולי ישראל לא ישנים בלילות מהפחד ממה יהיה אחרי הבחירות. רק כשדיברו על איראן שזו סכנה קיומית היה כזה פחד. ולכן צריך לעשות הכל שיהיה כל כלי יוצר עלייך לא יצלח".

להגיע ל-50 אלף.  פרוש מחלק הוראותצילום: להגיע ל-50 אלף. פרוש מחלק הוראות
להגיע ל-50 אלף. פרוש מחלק הוראות

"מנסים להפוך אותנו ללא לגיטימיים"

ראש עיריית בני-ברק, יעקב אשר, דיבר אף הוא. "פרעה רצה שעם ישראל יהיה בשעבוד. היתה לו בעיה בדעת הקהל - איך למכור לכולם שהנכדים והמשפחה של יוסף שהציל אותם ואת הכלכלה שלהם הפכו לאויבים? לכן בהתחלה 'עם ישראל רב ועצום ממנו', מביאים מה זה 'היהודים עשירים', 'מושכים בחוטים', זה מגיע מאיתנו, ואז המשיך 'ונוסף על שונאינו' - בסוף יכבשו אותנו, אחרי התעמולה אז הגיע 'וישימו עליו שרי מסים' - הם שמו כבר, לא פרעה אלא האנשים שלו.לא לתת להם את האפשרות לגדול ולהתרווח ולחיות נורמלי, עשו דה לגיטימציה - ומכאן לשעבוד הדרך קצרה.

"יש מסע של דה לגיטימציה. מנסים להפוך אותנו ללא לגיטימיים - פרזיטיים שרוצים להשתלט. זה המצב שלנו היום. קשה למכור את הסחורה הזאת כי השתמשו בזה במערכות קודמות.
בכל מערכה היתה הסכנה שלה, אבל עכשיו זה הרבה יותר נרחב, כל פוליטיקאי שרוצה להקים מפלגה לציבור הלא דתי - צריך פשוט לקחת אותנו, בלי משרד פרסום וכלום, רק להתלבש עלינו.

"רואים את דרכי הקב"ה שמפלגה שלמה שניסו 'להתפרנס' מזה נמחקו אפילו בסקרים. המחויבות היא שלנו, של כל אחד מהפעילים. לא להסתכל על דברים אחרים, להיכנס לעבודה ממוקדת, מסודרת וחזקה. יש לנו כוח ארגון ובמשך שנים ארגנו דברים גדולים.

"ראינו אתמול את מרן ראש הישיבה מגיע לאור יהודה ונותן נאום של שריפה שהיה אפשר להרגיש את האש. בעזרת ה' בליכוד כוחות נעשה ונצליח".

גם מ"מ ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס נאם.

"ירושלים תמיד הייתה כ-30% מהקולות. צריך להגיע ל-50 אלף קולות. אין סיבה שלא, האנשים שיושבים כאן טיפלו בכל הבעיות שלנו, החינוך והגיוס. אין מישהו שאין לו במשפחה, מישהו בגיל גיוס או חינוך, היו ארבע שנים שהאנשים שישבו כאן נתנו שירות לציבור, ואם אנחנו רוצים הלאה וחפצי חיים - צריך פשוט לצאת לעבודה ולעשות את זה. רק צריך לעשות את זה, את העבודה של הכיבוי אש, שהראש ישיבה צעק אתמול שבוערת כאן אש. נקווה שנצליח".

מאיר פרוש אמר: "אנשים אומרים אם ההוא לא - אז גם אני לא צריך, צריכים להגיד את זה - שזה לא עובד ככה, ואם אומרים ש'החזון איש 'לא אמר להצביע', אז שידעו שה'טשבינר רוב' אמר שהחזון איש הורה להצביע. הרב מבריסק הפריע לו שהלכו עם המזרחי. אם לא התעניין בג', כמו שיש טוענים - אז מה אכפת לו אם הלכו עם המזרחי?

"ובצד החסידי, בתש"ו הבעלזער זצ"ל וה'בית ישראל' חתמו על כרוז והצטרפו אליהם כולם. לא צריכים להתווכח עם חברי העדה החרדית, אבל כל היתר צריכים להצביע. זה היה חוב קדוש ומצווה מיוחדת".

פותחים בחירות, שיחת מסדרונות • צילום: קובי הר צבי

































יהדות התורה בחירות משה גפני נאומים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד