י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024

מוזס: "רוצים להגיע ל-200 אלף קולות" • "אנחנו וש"ס חייבים 20 מנדטים"

סגן שר החינוך, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, יורה לכל הכיוונים • "כולם יתלכדו לכבות את האש" • "פעם המלחמה שלנו הייתה עם מרצ, היום זה גם עם הליכוד" • על חוקי המשילות: "הם רוצים שמי שלא שירת - לא יוכל להצביע" • על הרוטציה: "יהיו שבעה מנדטים ואין על מה לריב" • ומה עם ש"ס? • צפו

מוזס: "רוצים להגיע ל-200 אלף קולות" • "אנחנו וש"ס חייבים 20 מנדטים"



לאחר השקת קמפיין הבחירות המלוכד של 'יהדות התורה' בירושלים, ולאחר שח"כ מנחם אליעזר מוזס סיים לזעוק מנהמת ליבו. על הבחורים שלנו, ההורים, ה'סבא והספתא', פגשתי אותו לראיון.

• הרב מוזס, אנחנו מגיעים לכאן היום ומגלים אווירה של אחדות. כל מה ששמענו בחודשים האחרונים על מריבות וחיכוכים היה אגדה? הכול בסדר? יש הרמוניה?

"כאשר שומעים את דברי הרב שטיינמן אתמול, 'כאשר יש שריפה בבית', אזי שוכחים את הכול וכל החילוקי דעות נשרפים, ככה אני מסביר את דבריו. ואז כולם מתלכדים לכבות את האש - שהרי השריפה היא נוראה ואיומה, הנושא של גיוס בני הישיבות נוגע לכל הורה, לכל בית בישראל. זה לא כמו נושא של נישואין אזרחיים בו חרדי אומר 'מה זה נוגע לי?' תחבורה ציבורית בשבת? – זה לא נוגע לירושלים ולא לבני ברק, גם לא בבית שמש, אלעד או מודיעין עילית.

"גיוס בני הישיבות נוגע לכל אחד! הבית בוער! וכשהבית בוער כולם מתלכדים לכבות את השריפה, וזה מה שראינו כאן. 'ודבר ה' מירושלים', ירושלים נותנת שליש מהקולות, אנחנו רוצים לקוות שהפעם היא תיתן רבע מהקולות, שליש היה ממאה וחמישים אלף, כשיהיו מאתיים אלף קולות - רבע מהם יהיו מירושלים".

צפו:


• והפעם, בניגוד לפעמים קודמות גם 'שלומי אמונים' יצביעו.

"הפעם כולם יצביעו! כל זמן שלא יהיה חוק בנושא הגיוס, מי ישורנו. אני רוצה לומר לכם שמורי ורבי הרבי מויז'ניץ שיצא בכזו קריאה גועשת ורועשת, גם בנושא הגיוס וגם בנושא הבחירות, זה בגלל שבחורים שהיו והתייצבו, בלשונו, 'בחור שהיה שם חזר ואמר שלא יודע איפה ימצא את הסבון לרחוץ את המוח שלו ממה שעבר שם'. כך שאנחנו צריכים לדעת שהמצב לא פשוט.

"פעם הייתה מלחמתנו עם מרצ, היום גם הליכוד. אומר ראש הממשלה בבנייני האומה, בקמפיין הגדול, שהבעיה שלנו - לא הייתה לא הבעיה האיראנית, לא סוריה, לא האיסלמיזציה של המזרח התיכון, לא מצרים, לא חיזבאללה בצפון, ולא החמאס בדרום – אנחנו צריכים ממשלה חזקה כדי להעביר את שלושת הנושאים: גיוס בני הישיבות, שמשרד השיכון לא יהיה סקטוריאלי (הרי כולם יודעים שאטיאס חילק לנו דירות חינם) וחוקי המשילות".

"אני הייתי חבר בועדת משילות שבגלל ההסכם הקואליציוני שלנו לא הגיעה להצבעות. גדעון סער ניהל את המשא ומתן הקואליציוני, ידידי גדעון סער (שאומר שבאתי כשותף למשרד החינוך והוא מצא חבר), והכנסנו לסעיפים כאלו שאי אפשר לשנות חוקי יסוד ללא הסכמתנו. מה זה משילות? זה למשול, זה חוקים למשל ולשנינה.

"אגב, חלק מהחוקים האלו הם שמי שלא שירת בצה"ל לא יוכל להצביע. ומה עם הערבים? אבל הכול שם הזוי. כולם היו בטוחים שאחרי ההחלטה של רובינשטיין יו"ר ועדת הבחירות שהוא אדם ליברלי ושופט בית משפט עליון, והבין שזועבי לא צריכה להיות בכנסת, והנה הפך בית משפט עליון את הקערה על פיה. כי עדיין לא רואים פה את סעיף הבגידה".

"הגענו למצב שבו אנחנו לא יודעים מה יילד יום. ראיתי ביום שלישי, בקטעי עיתונות שמגיעים אלי כל יום, לא פחות מ-13 מאמרי הסתה ושטנה נגד הציבור החרדי. רק לפני שנתיים שמעתי מאהוד ברק בשיחה כשהוא אומר 'אנחנו מחפשים היום צבא קטן וחכם'".

האדמו"ר מויזצילום: האדמו"ר מויז
האדמו"ר מויז

"הרב שטיינמן אמר שלרבי יש ידע בעניין הזה"

• הרב מוזס, השבוע ביקר האדמו"ר מויז'ניץ בביתו של הרב שטיינמן, אני חשבתי שהם תיאמו עמדות וסיכמו על שיתוף פעולה, על כך שהצבא מצידו ימלא את ההתחייבויות ושהבחורים יוכלו להתייצב. חלפו מספר ימים והרבי מויז'ניץ המשיך לומר שלא להתייצב. ומה עם הסיכום?

"לא, בשום אופן לא! הרב שטיינמן היה אמור להגיע לרבי מויז'ניץ לביקור. אני הייתי שם. לאחר מכן הודיעו שהוא לא מרגיש טוב, אז הרב'ה אמר שאם ככה הוא הולך אליו ויזכה גם במצוות ביקור חולים. היחסים ביניהם מצוינים.

"ראש ישיבה מסוים שלח אתמול שני בחורים לרבי מויז'ניץ, הם צריכים להתייצב, וכותב ראש הישיבה ששאל אצל הרב שטיינמן מה דעתו, ואמר שרצוי לשמוע מה דעתו של הרבי מויז'ניץ, כי יש לו ידע בעניין הזה. והתברר שלמרות הסיכום שהצבא יעביר לנו את נושא התשאול, ושנקבל בדיוק איך יתנהל העניין, לא הגיע מהצבא שום דבר וזה לא ירד לשטח. לכן הרבי הורה במוצאי שבת לא להתייצב".

• זאת בעוד הרב שטיינמן לא שינה את הוראתו כי יש להתייצב.

"אין כאן שום התרופפות בידידות. פשוט עד שהמצב בשטח לא ישתנה לא יתייצבו. הרבי מויז'ניץ ידוע כאוהב כלל ישראל, את כל גדולי ישראל. ומכיוון שהוא יודע מה הולך שם אנחנו מצפים לקבל משהו מהצבא".

• יש מצב שההרמוניה הזו תימשך גם בבחירות לעיריית בני ברק?

"בואו נעבור את הרוביקון הזה של בחירות כלליות, ואחר כך, דיה לשמחה בשעתה".

יהיה שיתוף פעולה? הנהגת ש"ס. צילום ארכיוןצילום: יהיה שיתוף פעולה? הנהגת ש"ס. צילום ארכיון
יהיה שיתוף פעולה? הנהגת ש"ס. צילום ארכיון

"נשתף פעולה עם הבעלי בתים שהתווספו בש"ס"

למען האמת, מעולם לא ראיתי את מוזס מתחמק משאלות כפי שהתחמק הפעם משאלת הרוטציה. הוא כמעט ניסה לסיים את הראיון בטרם עת, נטל את כובעו וחבש אותו לאות ולרמז כי תם ונשלם. ובכל זאת מיהר להתרצות ולענות.

• האדמו"ר מבעלזא יודע על בעיית הרוטציה?

"הבעיה של הרוטציה היא לא בעיה, אני לא יודע מי יצר את הרוטציה הזו".

• זה לא מעכיר את האווירה?

"זה לא מעכיר, שמעתם גם את הרב גפני: 'כשהבית בוער כולם הולכים לכבות את השריפה'. ולא באים לומר 'אם תהיה רוטציה אני אכבה את השריפה, ואם לא אז לא'".

• המריבות אחר כך?

"לא יריבו בעזרת ה'. יהיו שבעה מנדטים אז אין על מה לריב".

• ואם לא, אם יהיו רק שישה?

"למה שאני אחיה באשליה שלא יהיו?? יש לנו את כל הפוטנציאל, ריבונו של עולם, אנחנו שליש ממערכת החינוך! ואין לילדים האלו הורים? אבא ואמא? אחים ואחיות? מה קורה כאן? אנחנו וש"ס חייבים להוציא לכל הפחות עשרים מנדטים יחד. ואם יהיו לנו עשרים מנדטים, אם הוא ירצה או לא הוא יסגור רק איתנו. לפי כל סטטיסטיקה הוא לא יוכל להרכיב ממשלה חילונית".

• ואתם וש"ס תהיו יחד - במשא ומתן?

"אנחנו כל הזמן היינו יחד. במשא ומתן הקואליציוני האחרון היה נפלא".

• השתנה בעל הבית מאז...

"לא. לא השתנה בעל הבית, שמעתי שהתווספו עוד בעלי'בתים".

• אז תשתפו פעולה איתם?

"כן. בעזרת ה'. מצידנו בוודאי, כי אנחנו לא באים לחתוך את המשרדים שלהם".

• הרב מוזס, לא היית רוצה את משרד השיכון? אולי היית מצליח לעשות שם משהו. אחרי הכול זה נושא שבוער בעצמותיך?

"בוער בעצמותי זה נכון, ואני הקמתי את שדולת הדיור, הוצאתי חוקים בנושא הדיור, גם אימצו חלק מזה. והבאתי חברי כנסת לסיורים במחסנים, אבל הבעיה היום היא לא אם אנחנו נריב עם ש"ס על משרד השיכון, אלא שראש הממשלה וכל עושי דברו מצהירים שמשרד השיכון יהיה בידי ישראל ביתנו כי ...משרד השיכון הפך לסקטוריאלי. בדו"ח ביטוח לאומי יש למעלה מ-160 אלף משפחות ששני ההורים עובדים ולא מביאים הביתה אפילו שכר מינימום. איזו צביעות זו?"

• אז בינתיים הרב מוזס יסתפק בסגנות במשרד החינוך?

"אני אסתפק אפילו בלהיות חבר כנסת ולפעול בוועדות השונות. אין עיני למשרות, מה שבא, ברוך הבא".
אליעזר מנחם מוזס יהדות התורה בחירות גזירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד