י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

סקר וואלה: הליכוד נחלש, בנט - 15

הבית היהודי ממשיכה לשמור על מומנטום אחרי עוד שבוע • לפי סקר TNS-טלסקר: הליכוד ביתנו 34, העבודה 18 • גוש הימין-דתיים: 66 • כ-43% ממצביעי בנט - לא דתיים

נפתלי בנט. צילום: COL
נפתלי בנט. צילום: COL

הליכוד-ביתנו לא מצליחה לעצור את נזילת המנדטים למפלגות אחרות בגוש הימין-חרדים. לפי סקר וואלה, שנערך על-ידי מכון TNS טלסקר ביום ראשון ומתפרסם הבוקר (ג), לו היו מתקיימות הבחירות כיום, הייתה זוכה מפלגת השלטון ב-34 מנדטים, לעומת 35 בסקר הקודם.

ש"ס, לפי הסקר, מרוויחה את המנדט האובד ומתייצבת על 11 מנדטים. הבית היהודי, לאחר סערת הסרבנות, ממשיכה לשמור על כוחה עם 15 מנדטים. ליהדות התורה שישה מושבים בכנסת, בדיוק כמו בשבוע שעבר.

בגוש המרכז-שמאל אין שינוי. מפלגת העבודה נשארת המפלגה השנייה בגודלה עם 18 מנדטים. התנועה של ציפי לבני יורדת ל-10 מנדטים, יש עתיד של יאיר לפיד שומרת על כוחה עם 10, ומרצ עומדת על 4.

גוש המפלגות הערביות יורד במנדט, כשלרע"ם-תע"ל וחד"ש יש ארבעה מנדטים כל אחת ולבל"ד, למרות שעלתה לכותרות עקב הדיונים בפסילת ח"כ חנין זועבי, שני מנדטים בלבד.

קדימה נכנסת הפעם לכנסת עם שני מנדטים. עם שלם ועוצמה לישראל אינן עוברות את אחוז החסימה.

כמעט שבועיים עברו מאז הסערה שעוררו הדברים שאמר נפתלי בנט בעניין הסרבנות, והמספרים שהבית היהודי משיגה בסקרים ממשיכים להיות מרשימים. בכנסת היוצאת, מנו חברי הבית היהודי והאיחוד הלאומי 7 מנדטים יחד. כיום הם עומדים להכפיל את עצמם ואף למעלה מזה.

מאיחוד של ארבעת הסקרים שהופיעו בוואלה בשבועות האחרונים עולה שכמעט 43 אחוזים מגדירים את עצמם כמסורתיים או חילוניים. כלומר, לא הרבה מעל ל-50 אחוזים ממצביעי המפלגה הם דתיים. וזאת, להזכיר, כשבמפלגה הזו יש מועמדת אחת בלבד שאינה דתייה.

ביש עתיד 71 אחוזים מגדירים את עצמם חילוניים, למרות שמספר 2 ברשימה ומספר 7 דתיים. בהתנועה, שם ממוקם מועמד דתי במקום הרביעי, 69 אחוזים מהתומכים ברשימה מגדירים עצמם חילוניים.

לפי הסקר גוש הימין-דתיים שומר על כוחו - 66 מנדטים - אבל נתניהו ירד השבוע בעוד מנדט, והמגמה היא זו שאמורה להטריד אותו. בשלושה שבועות, לפי הסקרים של מכון TNS טלסקר בוואלה, איבדה תנועתו ארבעה מנדטים.

הסקר בוצע בקרב 500 נשאלים, בקרב כלל האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה היא -/+ 2 מנדטים.
סקר בחירות הליכוד ביתנו הבית היהודי נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד