י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

"להתפלל רק בהברה אשכנזית, לא לבקר בספריות"

תלמידות המבקשות להירשם ל'בית יעקב' ברמות ג' בירושלים מתחייבות: לא ליצור קשרים עם מי שאינן לומדות בחינוך העצמאי • בשאלון להורים: איפה האב מתפלל?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

עונת הרישום לבתי הספר, תלמודי התורה וגני הילדים החלה, ועמה צצים תנאי הרישום היצרתיים של המוסדות השונים.

בבית הספר 'בית יעקב' ברמות ג', בהנהלת צישינסקי, קובע התקנון המוצג להורים המבקשים לרשום את בנותיהן לבית הספר היסודי, כי התלמידות מתחייבות להתפלל בהברה אשכנזית וכי תלמידה שלא תתחייב על כך - לא תתקבל. לצד דרישה זו, ישנן דרישות נוספות: טלפון כשר ומחשב לצורכי עבודה בלבד, וכן איסור על הילדות להתחבר ולדבר עם חברות שאינן לומדות בחינוך העצמאי.

תנאי נוסף: נאסר על התלמידות לבקר בספריות ואסור להן לשאול ספרים - פרט מספריית בית הספר.

בנוסף צורף להורים שאלון דרקוני, הכולל איסוף פרטים רבים שנאסרו לאיסוף על-ידי משרד החינוך, כשבראש הפרטים האסורים עומד מקום התפילה של האב ומקום הלימודים של האב והאם.

עו"ד יואב ללום, מעמותת נוער כהלכה, מסר בתגובה: "אין זו הפעם הראשונה שאנו נוכחים לדעת שמשרד החינוך אינו אלא נמר של נייר, ומנהלי המוסדות הגזעניים רוכבים עליו בדרך לדריסת התלמידות המזרחיות.

"משרד החינוך מקפיד שלא לאכוף את הנהלים, וגם כאשר הוא אוכף אותם, הרי שבשטח הם אינם נאכפים, מכיוון שבשטח כמעט בכל בתי הספר של בית יעקב בירושלים מכריחים את הבנות להתפלל בנוסח ובהברה אשכנזית בניגוד למסורת של כל בת ובת ובניגוד להלכה".

בעקבות פניית 'קול ישראל', הודיע משרד החינוך כי יבדוק את העניין.
רישום ירושלים בית ספר החינוך העצמאי ספריות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד