י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כשאח נגד אח • פרשת הלפרין: מאבק משפחתי לסילוק האח

הרב גרשון הגר, שכתב מכתב תוקפני נגד הגר"ח הלפרין, סובל מהטרדות מצד מעריצי הלפרין • המשטרה חוקרת • דרישה בקהילת הגר"א הלפרין: לסלק את הבן שגרם לפרסום הפרשה

הגר"ח הלפרין
הגר"ח הלפרין



מכתבו של הגאון רבי גרשון הגר, רב קהילת הגר'ס בשכונת גולדרס גרין בלונדון, בו הביע לראשונה את דעתו ב'פרשת הלפרין' באופן חריף ביותר נגד הגר"ח הלפרין, העומד בראש קהילת 'דברי חיים', והנתון בליבה של הסערה - לא עובר בשתיקה.

מאז פרסומו של המכתב עובר הרב הגר הטרדות בלתי פוסקות מצד חסידיו של הרב הלפרין.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי רוב ההטרדות הן שיחות טלפון, המגיעות מאנשים המזוהים כחסידיו של הגר"ח הלפרין. אלו מחייגים לביתו של הרב הגר, ותוקפים אותו על דבריו במכתב.

רעייתו של הרב הגר היא זו שספגה עד כה את מירב המסרים החריפים. אמש (ב) הגיעו הדברים לשיא, ורעיית הרב הודיעה כי אינה מסוגלת להתמודד עם ההטרדות, וביקשה מבעלה לערב את המשטרה.

שוטרים שהגיעו לביתו של הרב הגר, פגשו בעצמם בהטרדות - כאשר תוך כדי שהותם בבית התקבלה שיחת טלפון ובה ביקש אדם למחות נגד הרב. אלא שאותו אדם לא ידע כי מעבר לקו מאזינים לו גם שוטרים. אחד ממקורביו של הרב הגר מספר כי המשטרה הצהירה על כוונתה לעצור את המטריד כבר ביממה הקרובה.

גורם המעורה בפרשה הסביר ל'בחדרי חרדים': "המכתב הזה היווה מכה קשה עבור בני משפחת הלפרין. הרב הגר עומד בראש בית כנסת מכובד ובו יותר מ-100 מתפללים, עד כה הוא לא הביע עמדה בפרשה, וכשהוא כבר כן עשה זאת - הוא תקף אותם בחריפות, אנשי הרב הלפרין לא מסוגלים לקבל זאת, זה קשה עבורם".

עוד נודע כי למרות התכנון המוקדם לפרסם בסוף השבוע האחרון מכתב נחרץ מטעם 'כדתיא', התאחדות הקהילות החרדיות בלונדון, התומך ברב חיים הלפרין, הוא עצמו ביקש מחלק מהרבנים למנוע זאת, היות ולטענתו הדבר רק מחריף את המאבק ואת הפילוג בין קהילתו לקהילות אחרות בעיר. הרבנים אכן נענו - והמכתב לא פורסם.

בימים הקרובים, כך אומרים מקורביו של הרב הלפרין, הם מתכוונים לדרוש מהגר"א הלפרין, אביו של הגר"ח, לערוך הצבעה בבית מדרשו במטרה להדיח ממנו את משה הלפרין, בנו הנוסף, היות ולטענתם הוא זה שהביא לפיצוץ הפרשה בקרב הקהילה החרדית בלונדון, "הוא גרם לכך ש-90 אחוזים מאלו שלא ידעו על הפרשה, ידעו ממנה", הם הסבירו.

שני הצדדים בפרשה מקווים כעת - למען השקט והשלום - כי הרב חיים הלפרין יעזוב את העיר למספר ימים.

עוד בנושא:

דרמה בלונדון: הגר"א הלפרין ובנו התפטרו מתפקידיהם
הגר"א הלפרין: "מי שידו במעל, לא ינצל מגיהנום"
פרשת הלפרין: גאב"ד מאקווא תוקף את בן האדמו"ר מסדיגורא
הוקם בית-דין מיוחד: יכריע בפרשה שמסעירה את לונדון
פרשת הלפרין: קהילת 'דברי חיים' נזרקה מ'כדתיא' - והוחזרה • המכתבים
פרשת הלפרין: דבר הגרפולוג והמומחה האלטרנטיבי
פרשת הלפרין: מחלישים חומר האיסור של עריות
לונדון הלפרין פרשה הגר הטרדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד