י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בכיר במצרים: ישראל תימחק בעוד עשר שנים

בכיר באחים המוסלמים ויועצו של נשיא מצרים, מעורר סערה במדינה, לאחר שקרא ליהודי מצרים לשוב חזרה מישראל • מסביר: "אלה שכבשו את ישראל יצטרכו לחזור לארצם"

צילום:פלאש90
צילום:פלאש90

עיסאם עריאן, בכיר בארגון האחים המוסלמים ויועצו של נשיא מצרים, מעורר מאז סוף השבוע סערה במדינה, לאחר שהתבטא כי חזרתם של יהודי מצרים מישראל והחזרת רכושם - יאפשר לפלסטינים לחזור לאדמותיהם. "לכל מצרי יש זכות לחזור, בייחוד אם זה ייתן אפשרות לפלסטינים", אמר.

העיתון הלונדוני 'א-שרק אל-אווסט' דיווח הבוקר (ג') כי עריאן העריך שמדינת ישראל תימחק בתוך 10 שנים. הוא הסביר בחשבון הפייסבוק שלו, כי אמר את מה שאמר על מנת שהפליטים הפלסטינים יוכלו לחזור למולדתם: "יש בפלסטין אנשים שכבשו אותה ולאותם כובשים יש מולדות קודמות".

הוא הוסיף: "לא יהיה כזה דבר שייקרא ישראל, אלא מה שיהיה זה פלסטין ויהיו בה יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים. ובה יחיו כל האנשים שהיו בה מההתחלה. מי שירצה להישאר, יישאר כאזרח פלסטיני". על כן, "אלה שכבשו אותה יצטרכו לחזור לארצם".

נראה שבלשכת הנשיא מנסים להרחיק את מורסי מההתבטאויות. גורם בלשכת הנשיאות בקהיר אמר לעיתון לגבי הקריאה ליהודים לשוב: "מה שאמר עריאן לא מייצג את עמדת הנשיאות והוא לא דובר רשמי של לשכת הנשיאות".

הדברים גררו ביקורת חריפה עד כדי כך שאפילו בארגון האחים המוסלמים יצאו נגד עריאן. דוברה הרשמי של התנועה, מחמוד גזלאן, הסביר לעיתון המצרי 'אל-גומוהריה' כי הדברים אינם מייצגים את התנועה. לפי דובר האחים המוסלמים, "היהודים ממצרים הם פושעים שראויים לקבל עונש על מה שעשו למצרים ולפלסטינים".

גם בקרב גורמים ליברליים במצרים נשמעה ביקורת חריפה על דבריו של עריאן.
מצרים האחים המוסלמים רכוש פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד