כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"אוהב ישראל ללא גבולות" • ברוך מרזל מספיד

ברוך מרזל, איש חברון ומועמד מספר 3 ב'עוצמה לישראל', מספר בטור אישי על הקשר המיוחד עם האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל • "ראיתי דברים שמעטים יודעים"

האדמו"ר מסדיגורא עם הגראי"ל שטיינמן
האדמו"ר מסדיגורא עם הגראי"ל שטיינמן

זכיתי להיות בקשר אישי עם כבוד קדושת האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל, במשך כעשרים וחמש שנה.

לאורך השנים זכיתי לראות את הדברים שכולם הכירו: היותו ענק בחסידות, אוהב ישראל ללא גבולות, איש נעים.

הרבה מעבר לכך, ראיתי דברים שמעטים יודעים: עד כמה הוא טרח ובאמת פעל למען ארץ ישראל וצורכי ציבור בתחומי גיור, צבא ושמירה על חייהם של יהודים.

לדוגמא, דבר שלא נחשף מעולם: בזמנו של הסכם חברון, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לביתו, הוא סירב לאפשר לו לעזוב, עד שיתחייב לערוך שינויים בהסכם חברון. בין השינויים, נתניהו התחייב לבניית בסיס צבאי בשכונה היהודית באבו סננה, דבר שלא נעשה עד היום וכנראה נבע כהבטחה מהפה ולחוץ, רק בכדי שיתאפשר לו לצאת מביתו של האדמו"ר.

גדלותו בין השאר בלטה באופן בו פעל עבור דבר שהאמין בו. נחישותו בלטה באופן בו לקח חלק אקטיבי בפעילות, חתם על מודעות, הפעיל את כל כובד משקלו לטובת העניין, ואף לעיתים עמד בחזית המערכה, על אף הידיעה כי הדבר כרוך במחיר ציבורי גדול.

כשהיו מאבקים סביב רצונה של יהדות התורה להכנס לממשלה בזמן ההתנתקות, הוא לחם בחירוף-נפש נגד הדבר, וגם כשהחלטה נפלה להיכנס לממשלה, הוא טרח להגיע לביתו של הרב אלישיב זצ"ל, בניסיון לשנות את ההחלטה.

כל פעם שהייתי מגיע אליו, היינו יושבים לשיחה ארוכה, במהלכה הוא היה שואל ומברר, יורד לפרטי-פרטים של דברים, ולמרות חולשתו הפיזית, הוא שידר עוצמה אדירה. הרגשתי שעם הגבורה והתקיפות שלו הוא מסוגל לעמוד כנגד כל העולם.

כך היה כשקרא לי לפעול בנוגע לחוק טל. עוצמתו נתנה לי חיזוק גדול לפעול לפי בקשתו.
אני חש כאב וחסר על כך שרק לאחרונה האדמו"ר ביקש ממני ומח"כ מיכאל בן ארי להגיע אליו, והדבר לא יצא לפועל מסיבות טכניות.

יורגש חסרונו של האדמו"ר, יהודי קדוש, ששילב גדלות בתורה וחסידות, ומצד שני חוכמה פרקטית עם אומץ לב אדיר, שאינו מתבייש מפני המלעיזים. אצלו לא היה חשוב מה יאמרו, אלא מה הקב"ה יאמר.

זכיתי למספר ביקורים שלו בביתי בתל רומדה. התברכתי ממנו בהרבה שמחות ואירועים של החסידות, ואני מתפלל שהקב"ה ימלא את חסרוננו בדור בו חסרים אנשי אמת שילחמו על מה שהם מאמינים.
האדמו''ר מסדיגורא ברוך מרזל חברון ימין עוצמה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד