ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

לראשונה: בני ברק זכתה בפרס על ניהול תקין

לאחר שנים של גירעונות זכתה העיר בני ברק לפרס ניהול תקין מטעם משרד הפנים • את הפרס קיבל ראש העיר בני ברק יעקב אשר • "הפרס משקף את המהפך הניהולי בעירייה"

לראשונה: בני ברק זכתה בפרס על ניהול תקין

לאחר שנים בהן התנהלה תחת צל כלכלי כבד וגירעונות כבדים, התהפכו היוצרות. עיריית בני ברק זכתה, לראשונה, בפרס מטעם משרד הפנים לניהול כספי תקין לרשויות מקומיות. בטקס שהתקיים בהשתתפות אלי ישי, סגן רה"מ ושר הפנים, יובל שטייניץ, שר האוצר, יצחק כהן, סגן שר האוצר, שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ראשי רשויות ואישי ציבור רבים.

הפרס ניתן בעבור הניהול הכספי בשנים ה'תשע"א-ה'תשע"ב (2011-2012), בהתאם לדבריו של עמרם קלעג'י, מנכ"ל משרד הפנים, על פעילות בהתאם לנהלים, במגוון תחומים, מתוך גישה לניהול תקין, יעילות ואיזון בתקציב ואמנת שירות נאותה.

ההחלטה על הרשויות הזוכות בפרס מתקבלת בועדה מקצועית במשרד הפנים של מנהלי אגפים ומחלקות, בראשותו של מרדכי כהן, מנהל המינהל לשלטון מקומי במשרד. כל נושאי הדברים בכנס התייחסו בדבריהם לקריאת הפרס על שמו של חיים קוברסקי, מנכ"ל משרד הפנים, שהיווה דוגמא של מנהל, שהיה איש אמת ומנהל למופת בפרמטרים רבים ומגוונים.

את הפרס, בשם עיריית בני ברק, קיבל הרב יעקב אשר, ראש העיר, שהגיע מלווה ברו"ח אהרון אדלר, גזבר העירייה, יוסף ויכסלבוים, ראש מטה רה"ע, אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, שלמה איצקוביץ, מנהל אגף ההכנסות, רחל שרמר, מנהלת אגף תקציבים, רו"ח שושנה לרנר מאגף התקציבים, רו"ח מלי גורדון, חשבת אגף החינוך, ואישי מינהל וכספים.

אלי ישי סיפר כי לאחר שנים אחדות של הפסקת חלוקת הפרס, הוא החליט לפני ארבע שנים לחדשו, בתיאום עם שר האוצר, ועמד על רמת הפעילות של הרשויות המקומיות בארץ, שהינה מהגבוהות בעולם המערבי, והוסיף כי ראשי הרשויות פעלו למען התושבים בכל עת ובכל מצב, וכיום כולם מודים שלרשויות המקומיות חלק מרכזי בקידום ובמינוף השירותים לתושביהן.

יובל שטייניץ הדגיש, כי הוחלט על חידוש הפרס ועל העמדת תקציב מתאים לכך מתוך ראיית חשיבות פעילות השלטון המקומי, כאשר גם התקציב הממשלתי שעמד לפני ארבע שנים לרשויות המקומיות עמד אז על 1.9 מיליארד שקל, וכיום, הוא בסכום של 2.8 מיליארד שקל, כשהכוונה לעשות הכל להישאר במסגרת זו.

את דבר הרשויות המקומיות הביא שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות, שקרא לגופים הממשלתיים להכיר בחשיבות פעילות הרשויות המקומיות הפועלות גם במצבים של הצורך בתוספת מאות מיליוני שקלים לפעילותן בגין העלאת שכר ותשלומים לקבלנים, בהתאם להסכמים שחתמה הממשלה.

שמואל ריפמן, יו"ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית רמת-נגב שקרא למשרד האוצר שלא לפגוע במענקי האיזון לרשויות המקומיות קידם בברכה את הרב יעקב אשר, ראש עיריית בני ברק, העושה עבודה מצויינת ושהעירייה שבראשותו מצטרפת לראשונה למעגל הזוכים בפרס המכובד.

הרב יעקב אשר, ראש העיר, הביע את שמחתו על קבלת הפרס בהדגישו כי זו תעודת כבוד לעירייה ולצוות עובדיה על העבודה המאומצת והיעילה, ועל כך שהעירייה נמצאת זו השנה הרביעית באיזון כספי לאחר תכנית הבראה ויעילה ועל גיבוש נהלי עבודה ואמנת שירות לייעול המערכות בכללותן לרווחת כלל תושבי העיר. ראש העיר הדגיש כי פרס זה ממחיש יותר מכל את המהפכה שעברה על העיר בני ברק, שהפכה להיות מחוזרת על ידי בנקים ומשרדי הממשלה והפרס מעיד על הניהול התקין.

ראש העיר בירך על קבלת הפרס ואמר כי הפרס מגיע ל-2600 עובדי העירייה המסורים, שחרטו על לוח ליבם את ערכי הליבה של העירייה-שותפות, מחויבות ואחריות, ובמאמץ רב מימדים הצליחו בסייעתא דשמיא להביא את העירייה פעם אחת ולתמיד לייצוב כלכלי ולהישגים שישפיעו לדורות למען עתיד העיר ותושביה.





















יעקב אשר ניהול תקין פרס תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד