כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

'ועדת גישור' ברמת שלמה: למנוע סיכסוכים

חשיפה • גדולי ישראל יצאו בקריאה לתושבי רמת שלמה בירושלים, לקראת אישור שינוי התב"ע השכונתית: לדון בהתנגדויות ובסכסוכים בין שכנים - רק ב'ועדת גישור'

רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי
רמת שלמה. צילום: יעקב נחומי

גדולי ישראל יצאו בקריאה לתושבי שכונת רמת שלמה בירושלים: במסגרת הליך אישור שינוי התב"ע השכונתית, חתמו השבוע גדולי תורה על מכתב בו הם קוראים לתושבים לדון בהתנגדויות ובסכסוכים בין שכנים - רק ב'ועדת הגישור' שהוקמה לשם כך.

תחילה קצת פרטים טכניים: בשבועות האחרונים מתקדם הליך אישור שינוי התב"ע השכונתית לשכונת 'רמת שלמה'. צוות אדריכלים מורחב מסיים לעדכן את תוכניות הבנייה, בהתאם לדרישות התכנון של הוועדה המחוזית בירושלים. אדריכלית המחוז אף קיימה ישיבה עם הוועדה של המינהל ועם 'ועד התושבים', ובימים אלו התוכנית נכנסת לישורת האחרונה, לפני הפקדה להתנגדויות בוועדה.

בשלב זה תכנס לדיון תוכנית הכוללת חלק מהרחובות האדמו"ר מליובאוויטש, קלונימוס, הרב לופיאן, הרב ז'ולטי והאדמו"ר מסדיגורא. עם אישור הוועדה על הפקדת התוכנית לדיון, צפוי לערוך המינהל כנס הסברה, אליו יוזמנו התושבים המתגוררים באזור זה. התוכניות יוצגו לציבור ויינתן מידע מקיף על התהליך.

כדי למנוע התנגדויות וסכסוכים שעלולים לקום בין שכנים בעת הרחבת דירותיהם, הוקם ועדת גישור. 22 מגשרים, תושבי השכונה, שעברו הכשרה מקצועית, ישמשו כמגשרים שכונתיים עם החלת התוכנית.

כאמור, בשבוע האחרון חתמו גדולי ישראל ורבני השכונה על 'קול קורא' לתושבים לדון ב'ועדת הגישור' במקרה של חילוקי דעות בנושא הבנייה. חלק מהחתומים על המכתב הם הגראי"ל שטיינמן, הגר"נ קרליץ, הגר"ח קניבסקי, הגר"ע יוסף, הגר"ש אויערבך ורבני שכונת 'רמת שלמה'. וכך כתבו:

"עלולים חס וחלילה להגיע לחילוקי דעות או סכסוכי שכנים. ואם יהיו התנגדויות יצאו כולם מופסדים מכך על ידי פסילת התוכניות או עיכובה זמן רב. לכן הוקמו על ידינו וועדות גישור בשיתוף המינהל הקהילתי השכונתי של מומחים מטובי וחשובי השכונה, אשר ייצגו את כלל הקהילות, וידונו ויפתרו את חילוקי הדעות ברוח טובה ועל הצד היותר טוב ומתוך שלום ושלווה".

עזרא ברגר, מנהל המינהל הקהילתי 'רמת שלמה', אמר ל'בחדרי חרדים': "זכינו כי תושבי השכונה חיים בשלום ובשלווה מתוך אחדות מלאה בין כל הקהילות והחוגים, דבר שאפילו מנע קיום בחירות למינהל קהילתי באחרונה, בניגוד לרוב השכונות בירושלים.

"אך למרות זאת, הוחלט בהתייעצות עם גדולי ישראל על הקמת 'מרכז גישור' לקראת הרחבות הבנייה בשכונה, וזאת במטרה למנוע חילוקי דעות בין התושבים שעלולות להיות בשל הבנייה".
רמת שלמה ןעדת גישור שכנים סיכסוכים בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד