ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

החולה ביקש: "תנו לי תפילה אחרונה בכותל המערבי"

דוד שניר, תושב המרכז וחולה במחלה סופנית ביקש מצוות האמבולנס שהוביל אותו לטיפול: 'תנו לי ביקור בכותל המערבי' • מד"א התגייס למלא את מבוקשו • מרגש

בכותל. צילום: יח"צ מד"א
בכותל. צילום: יח"צ מד"א

צוות מד"א התנדב כדי להגשים משאלתו של חולה סופני: תפילה בכותל המערבי.

צוות אמבולנס מד"א מרחב דן עם חובש רפואת החירום יוני עוזיהו הגיע על מנת לקחת מתל אביב את דוד שניר, חולה במחלה ממארת, לבדיקה שגרתית בבית חולים בירושלים. על הדרך זכה הצוות להגשים את משאלתו - להתפלל בכותל המערבי.

דוד, תושב תל אביב, סובל מכאבים עזים הנלווים לכל תזוזה שלו ועל כן נזקק לסיוע של צוות מד"א בהעברתו לבדיקה.

במהלך הנסיעה לירושלים ביקש להביט על הדרך מחלון האמבולנס, ולאחר הבדיקה הוא היה אמור לשוב אל ביתו, אך בטרם יצאו מירושלים הייתה לו בקשה קטנה מחובש רפואת החירום של מד"א יוני עוזיהו שליווה אותו: "אני רוצה להגיע לכותל".

הבקשה הפשוטה אינה פשוטה כלל ונזקקה לאישור מיוחד ולהתגייסות של אנשי הצוות הרפואי של מד"א ואנשי האבטחה בכותל, שכן דוד מרותק למיטת הטיפולים.

דוד הסביר לצוות מד"א: "אני אדם מאמין, אפילו לבית כנסת איני מסוגל להגיע, יש סיכוי סביר שלא יזדמן לי יותר עקב מחלתי להגיע לכותל שכן הנסיעה מקשה עליי את הדרך ומצבי הבריאותי קשה״. לאור הבקשה המיוחדת מגן יוסי כהן, מנהל מרחב דן נתן את האישור וצוות האמבולנס יצא לכיוון הכותל.

כאשר הגיעו לכותל הסתייעו הפרמדיקים בשוטרי ומאבטחי האתר, שאישרו להם להגיע עד לכותל עצמו עם מיטת האמבולנס. דוד, נרגש כולו, הניח תפילין ושם פתק בין האבנים העתיקות, כשהוא מזיל דמעה מהתרגשות ומודה ללא הרף לצוות הרפואי, ואילו אנשי הצוות הרפואי הודו לו חזרה על כך שזיכה אותם במצווה גדולה - לקחת יהודי להתפלל במקום הקדוש ביותר ליהודים, ואולי בפעם האחרונה בחייו.

מת"ש יוני עוזיהו: "אני במד"א כבר 12 שנים בהם סייעתי לטפל באלפי בני אדם ופיניתי באמבולנס לא מעט חולים, מעולם לא נתקלתי במקרה מרגש שכזה, כאדם מאמין מר שניר אפשר לי לעשות מצווה מאוד גדולה ביהדות, מצאתי את עצמי עמוד לידו סמוך לכותל כששנינו מזילים דמעה מהתרגשות".

רמ"ג אלי בין, מנכ"ל מד"א: "העבודה במד"א דורשת בהחלט רגישות גדולה, ואני שמח שהיה בידינו להגשים לחולה את בקשתו ולהעניק לו את הזכות להתפלל בכותל. אנשי הצוות באמבולנס התרגשו גם הם מאוד, וציינו כי זו הייתה עבורם זכות גדולה לסייע ואחד מהימים המיוחדים ביותר שהיו להם במסגרת עבודתם במד"א".

מד''א חולה כותל ירושלים חסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד