ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

סקר 'הארץ': הליכוד, העבודה וש"ס נחלשות; בנט מתחזק

חודש רע בסקרים לנתניהו ויחימוביץ' • הליכוד איבד 5 מנדטים • העבודה רק עם 16 • מפלגתו של בנט בדרך להיות השנייה בגודלה - עם 14 • רבי אמנון יצחק עם כמעט מנדט

זה שעולה ואלה שיורדים. בנט, אטיאס וליברמן
זה שעולה ואלה שיורדים. בנט, אטיאס וליברמן

חודש דצמבר רע לבנימין נתניהו ושלי יחימוביץ. לפי סקר של מכון "דיאלוג" שפורסם הבוקר (ד') בעיתון "הארץ", שתי המפלגות הגדולות נחלשות מאד בסקרים.

לפי הסקר, "הליכוד ביתנו" איבדה עוד מנדט השבוע בדרך ל-34 מנדטים בלבד. גם מפלגת העבודה איבדה עוד מנדט - ובסקר היא זוכה ל-16 מנדטים בלבד. נפתלי בנט ומפלגת "הבית היהודי" ממשיכים במסע ההתחזקות שלהם - 14 מנדטים, ומאיימים על המקום השני.

המפסידה הגדולה השבוע היא ש"ס, המאבדת שני מנדטים. ש"ס זוכה ל-11 מנדטים, שניים פחות מבסקר הקודם. ייתכן שמנדט אחד או חלקו הגיע לרשימתו של הרב אמנון יצחק, הזוכה בסקר הנוכחי לאחוז אחד, שערכו כמעט מנדט.

בשמאל אין חדש: לבני עם 10 מנדטים, לפיד עם 9, מרצ - 4.

יהדות התורה מקבל 6 מנדטים, וקדימה עוברת את אחוז החסימה וזוכה לשני מנדטים, גם עוצמה לישראל עם שני מנדטים.

מי שלא עובר את אחוז החסימה ויותר ויותר הופך ללא רלוונטי במערכת הבחירות הוא ח"כ חיים אמסלם.

במפלגות הערביות יכולים להסתכל בסיפוק על הסקר: כוחן המצטבר מתחזק במנדט בזכות בל"ד שעולה לארבעה מנדטים, עלייה שהסוקרים מייחסים לאחוז הצבעה גבוה יותר במגזר הערבי בשל הנסיונות לפסול את התמודדותה של חנין זועבי.

גם על פי סקר זה, שנערך בעבור "הארץ" ביום שני השבוע, בפיקוחו של הפרופסור קמיל פוקס מהחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת תל אביב, בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה הבא. גוש הליכוד-ביתנו-ימין וחרדים מונה 67 ח"כים, כולל עוצמה לישראל בראשות מיכאל בן ארי ואריה אלדד הנוגעת באחוז החסימה מלמעלה. גוש המרכז-שמאל, כולל 12 ח"כים משלוש הסיעות הערביות, מונה 53 מנדטים בלבד.

נתון מעניין נוסף בסקר: 9 אחוז (כמעט מנדט וחצי של מצביעים) ממצביעי 'הבית היהודי' מתלבטים בין מפלגת הימין של בנט למפלגת השמאל של ציפי לבני.
בחירות סקר הארץ הליכוד ביתנו נפתלי בנט העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד