כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כ-450 צעירים נפגעים מדי שנה בממוצע בחיפה בתאונות דרכים

ארגון מורי הנהיגה בחיפה נרתם לשיתוף פעולה ותמיכה בתכנית "אור ירוק לחיים", מחקר גילה כי הסיכון של נהג צעיר, אשר עבר את הדרכת "אור ירוק לחיים", להיות מעורב בתאונת דרכים קטן ב-13%

כ-450 צעירים נפגעים מדי שנה בממוצע בחיפה בתאונות דרכים
חדשות 24

חגיגות סוף השנה האזרחית הגיעו לשיאן באירועי הסילבסטר ב-31 בדצמבר. המוני צעירים גדשו את מרכזי הבילוי וחגגו עם הרבה אלכוהול, את השנה החדשה. מנתוני משטרת ישראל עולה כי 139 נהגים נתפסו בליל הסילבסטר בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, חלקם צעירים.

עמותת "אור ירוק" מפרסמת, כי בכל שנה נפגעים בממוצע 448 צעירים (15-24) בתאונת דרכים, בחיפה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בין השנים 2003-2011 נפגעו בתאונות דרכים בעיר, 4131 צעירים, 25 נהרגו ו-196 נפצעו קשה. על פי הנתונים, בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2012 (ינואר-אוקטובר) נפגעו 160 צעירים בתאונת דרכים, בחיפה, וארבעה נפצעו קשה.

אוכלוסיית הצעירים מאופיינת בחוסר ניסיון בנהיגה. לצעירים רבים אין את הניסיון והיכולת להבין את הסכנות שהכביש טומן בחובו. צעירים רבים נוהגים תחת השפעת אלכוהול, במהירות גבוהה וללא חגורות בטיחות. נהגים צעירים נתונים ללחץ חברתי מצד החברים. רישיון הנהיגה מהווה עבורם כרטיס כניסה לעולם המבוגרים. אחרי קבלת הרישיון הם כבר לא תלויים במבוגרים כדי להגיע ממקום למקום, אלא בעצמם, דבר שמגדיל את תחושת הבגרות ואת הביטחון העצמי.

כדי לצמצם את היפגעות הצעירים בתאונות דרכים, מפעילה עמותת "אור ירוק" בשיתוף עם ארגון מורי הנהיגה בחיפה את תכנית "אור ירוק לחיים", אשר במסגרתו מגיע מדריך מתנדב, מטעם העמותה, אל ביתו של הנהג החדש ומעניק לו ולהוריו, הדרכה בחינם. במסגרת שעת ההדרכה, מדגיש המדריך בפני הנהג החדש, את הסכנות הטמונות בכביש ונותן לו כלים אפקטיביים להתמודדות עם המציאות המשתנה והמורכבת שהכביש מציב בפני הנהג. במקביל, המדריך מעניק להורים של הנהג החדש, טיפים והמלצות כיצד לעבור את תקופת הליווי באופן הממצה והאפקטיבי ביותר עבור הנהג.

בסך הכול ביצעו עד היום מתנדבי "אור ירוק" קרוב ל-300 אלף מפגשי הדרכה לנהגים חדשים. במחקר שנערך בטכניון נמצא כי הסיכון של נהג צעיר, אשר עבר את ההדרכה של "אור ירוק לחיים", להיות מעורב בתאונת דרכים, קטן ב-13%, מאשר נהג צעיר שלא עבר את ההדרכה.

עמותת "אור ירוק" וארגון מורי הנהיגה בחיפה, נרתמו למלחמה בהיפגעות הנהגים הצעירים בעיר וישתפו פעולה בהדרכת נהגים צעירים. במסגרת שיתוף הפעולה ישתתפו מורי הנהיגה בהדרכה וליווי המדריכים של אור ירוק ,ובהדרכות מעשיות לתלמידים ללא עלות כספית.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: הירתמות ארגון מורי הנהיגה למאבק בתאונות הדרכים ראוי לשבח. תכנית "אור ירוק לחיים", הוכיחה את עצמה כאפקטיבית בצמצום היפגעותם של נהגים צעירים, בתאונות דרכים. במקביל לאכיפה מוגברת, יש להגדיל את החינוך וההסברה לנהיגה נכונה ובטוחה, לנהגים צעירים. העמותה רואה חשיבות רבה, בהענקת כלים וידע לנהגים הצעירים, במטרה לצמצם את היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים.

יו"ר ארגון מורי הנהיגה בחיפה אפרת שילר מלכה: "מורי הנהיגה מוציאים לכביש נהגים עם ידע רב, כלים רבים להתמודדות וניסיון מוגבל לשיעורי הנהיגה. תפקיד המלווה, לאפשר לנהג החדש לרכוש ניסיון ולתת לו תמיכה, על מנת שיבשיל לצאת לנהיגה עצמאית. שיתוף הפעולה עם עמותת אור ירוק מבורך, יש חשיבות רבה להנחות את המלווים, כדי שתקופת הליווי תהיה יעילה ונעימה.
המדריכים של אור ירוק בליווי והדרכה של מורי הנהיגה פועלים למען המטרה של כולנו - יותר נהגים צעירים שנוהגים נכון ובזהירות.
אור ירוק הכשרה נהגים תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד