כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

גופת הגלמוד החרדי מעמנואל נותחה • ואיפה ייקבר?

בג"צ קבע: גופת הגלמוד תעבור בדיקת CT - ואם לא תגלה סיבת המוות, ניתן לנתח • פרופס' היס ניתח, לאחר שלא הצליח לקבוע ממה נפטר • ומדוע אוספים תרומות לקבורה?

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

ביום ראשון, בשעות הערב המאוחרות, נמצא לב יצחק ז"ל, חרדי ערירי וגלמוד, בן 56, בביתו - כשהוא ללא רוח חיים. המטפל הסיעודי, אשר ניסה ליצור איתו קשר טלפוני במשך מספר ימים, הגיע לביתו, ומשלא פתח את הדלת, נכנס דרך החלון. הוא מצא אותו כשהוא ללא רוח חיים, כשסביבו שלולית דם.

בעקבות שלולית הדם דרשה משטרת מחוז ש"י לנתח את גופת המנוח, כדי לברר את סיבת המוות. המשטרה ביצעה מחטף והגישה בקשה לבית המשפט לנתיחת הגופה, ללא נוכחות נציג זק"א. בית המשפט אישר.

כאשר נודע על כך לזק"א, הוגשה בקשה לצו עיכוב ביצוע, עד שיתקיים דיון בבג"צ. אתמול נערך דיון בבית המשפט העליון, כאשר עו"ד דרור שוסהיים מהמחלקה המשפטית של זק"א, ייצג את המנוח.

בדיון קבע השופט שהמכון לרפואה משפטית באבו כביר יבצע בדיקת CT למנוח, ובמידה ולא יגלו את סיבת המוות - הוא מתיר לבצע נתיחה.

לדברי יו"ר המכון, פרופ' יהודה היס, הסיטי לא נתן אינדיקציה לגבי סיבת המוות, ולכן הוא ביצע נתיחה מקומית, תחת פיקוחו של הרב יעקב רוז'ה - שהצליח לעמוד על כך שלא ינתח מעבר למקום בו היה חשד לפלילים, ובכך מיזער את הנזק.

פרופ' היס יסיים את תפקידו בחודש מאי.

מיכאל גוטוויין, רכז המחלקה המשפטית של זק"א, סיפר ל'בחדרי חרדים' כי גופת המנוח שוחררה לקבורה, אך מימון המדינה הוא קבורה בקיר. עסקני הקהילה בעמנואל פועלים להשגת 17,000 ש"ח לקבר מכובד באדמה, כאשר הם מתדפקים על דלתות בתי הקהילה בבקשה לקבל תרומות.

עוד בנושא:
מחטף של המשטרה • בית המשפט: לנתח גופת חרדי
נתוחי מתים • כך זק"א גורם למשטרה להרים ידיים
גלמוד גופה עמנואל בג''צ קבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד