י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

המאבק באש קודש: הפלסטינים חרשו את קרקע היישוב

בגיבוי כוחות יס"מ ומשטרה, חרשו ערביי האזור את חלקה הדרומי של קרקע היישוב אש קודש • כ-50 מתישבים מהאזור הגיעו להתפלל שחרית במקום העימות • תמונות

צילום: סוכנות תצפית
צילום: סוכנות תצפית



בצל המהומות אתמול (ג), גם היום הגיעו ערביי האזור לחרוש מסביב ליישוב אש קודש באבטחה של כוחות הבטחון.

במקביל, כ-50 מתישבים מכל אזור שילה הגיעו הבוקר להתפלל תפילת שחרית על גבול היישוב אש קודש והכפר קוצרא, סמוך למקום העימות.

מעט לפני השעה 8:00 התחיל החריש הערבי בשטח הדרומי של היישוב אש קודש. המתיישבים נערכו להגן על אדמות המדינה. כוחות יס"מ ומשטרה רבים הגיעו למקום על מנת לאבטח את החריש.

תושבי אש קודש שביקשו להגיש תלונה לקצין משטרה בשטח, כנגד הטרקטורים הפלסטיניים שהגיעו ללא לוחיות זיהוי, וככל הנראה גם ללא רשיונות וביטוח, נענו בהפניית גבו של קצין המשטרה ללא כל התייחסות ושמיעת הדברים.

סמוך לשעה 10:30 הסתיים החריש. במקום התפתחו עימותים קלים בין התושבים לפלסטינים, נשות היישוב חסמו את הטרקטורים והורחקו על ידי שוטרי מג"ב.

במהלך העימותים עוכב אחד התושבים על ידי לוחמי משמר הגבול, ולאחר שהשוטרים הבינו שאין כל עילה למעצרו הוא שוחרר בשטח.

כזכור, במהומות שפרצו אתמול נעצרו ארבעה מהתושבים. העצורים נלקחו לתחנת המשטרה, שם שוחררו לאחר חקירה. שני העצורים החשודים בתקיפת שוטר יובאו היום לדיון בבית משפט השלום בירושלים, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם בשלושה ימים. את השניים מייצג עו"ד דוד הלוי מטעם עמותת 'חננו'.

צילום: סוכנות תצפית





















ערבים חריש הפגנה תושבים אש קודש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד