ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

2 תאונות אימונים בצה"ל • חיילת נפצעה קשה

שתי תאונות איונים התרחשו היום במסגרת צה"ל • אחת מהן התחוללה בבסיס בית ליד, כאשר חיילת נפצעה קשה במהלך מיטווחים מפליטת כדור • תאונה שנייה אירעה בבסיס 'רמת דוד'

מיטווח. צילום: דובר צה"ל
מיטווח. צילום: דובר צה"ל



חיילת נפצעה באורח קשה מפליטת כדור במהלך מטווחים בבסיס בית-ליד במרכז הארץ.

דובר צה"ל מסר כי החיילת קיבלה טיפול רפואי ראשוני במקום, ופונתה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים "הלל יפה" בחדרה. שם היא יצאה מכלל סכנה.

מפרטים ראשונים של חקירת פציעת החיילת עולה, כי פליטת הכדורים אירעה במהלך מטווחים של טירוניות המשטרה הצבאית.

לפי החשד, במהלך המטווח הכניסה אחת החיילות בטעות את הניצרה ברובה שלה למצב של ירי אוטומט ואיבדה עליו שליטה.

ככל הנראה, הנשק הוסט לאחור במקום לכיוון המטרות, וכוון לעבר גופה של מפקדת הכיתה שעמדה מאחור. החיילת שפלטה את הכדורים נכנסה למצב של הלם, מקבלת סיוע נפשי, ומוסרת את גרסתה לחוקרי מצ"ח.

במקרה אחר היום, שני אנשי צוות אוויר נטשו את מטוסם מסוג "ברק" (16F דו- מושבי) על המסלול במהלך ביצוע נחיתה בבסיס "רמת דוד". לאנשי הצוות שלום והם פונו לבדיקות רפואיות.

מתחקיר ראשוני עולה כי הצוות החליט על נטישה בעקבות תקלה טכנית במטוס. מפקד חיל- האוויר, אלוף אמיר אשל, הורה על עצירת האימונים במערך ה"ברק". הפעילות המבצעית והכוננויות המבצעיות נמשכות כמתוכנן. כמו כן, הורה מפקד חיל האוויר על הקמת ועדת חקירה לבדיקת האירוע.

בתדרוך לכתבים צבאיים הבהיר קצין בכיר בחיל האוויר כי ”הנטישה התרחשה במהלך הנחיתה כשהמטוס במגע עם הקרקע. אנשי הצוות בריאים ושלמים והם בדרך לבדיקות רפואית בבית החולים“. הקצין הבכיר הוסיף כי הנטישה נעשתה בהתאם לכלל ההנחיות ובהתאם למצב שחייב פעולה מסוג זה. ”המטוס היה בתהליך האטה, התרחש מגע של גלגלי המטוס עם הקרקע. הצוות שנכח באירוע היה צוות מבצעי“, ציין הקצין.
צה''ל מיטווח כדור פציעה חיילת חיל אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד