י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אבי זכרון יעקב • הגאון רבי שלום מאיר יונגרמן זצ"ל

הלך לעולמו הגאון רבי שלום מאיר יונגרמן זצ"ל, שייסד את הקהילה החרדית בזכרון יעקב • הקים מוסדות תורה רבים בצפון • הגראמ"מ שך אמר לו: "אתה ראוי להיות נציגי בכנסת"

הגרש"י יונגרמן זצ"ל. צילום ארכיון: יעקב כהן
הגרש"י יונגרמן זצ"ל. צילום ארכיון: יעקב כהן



ברוך דיין האמת: במרכז הרפואי 'שיבא' בתל השומר נפטר הערב (ד') הגאון רבי שלום מאיר יונגרמן - ראש ישיבת 'זכרון מיכאל' ומוסדות התורה בזיכרון יעקב, והוא בן 72 בפטירתו.

נולד ברומניה בח' אדר בשנת ת"ש לאביו הרב יחיאל מיכאל יונגרמן ז"ל ולאמו מרת שושנה ראצה ע"ה.

בבחרותו למד בישיבת סלבודקא, שם היה תלמיד חביב ומובהק לראש הישיבה הגאון רבי מרדכי שולמן זצ"ל.

לאחר לימודיו נישא לרעייתו מרת ציפורה ע"ה בתו של הרב גבריאל ריקליס ז"ל, שנפטרה לפני כחצי שנה. רעייתו הרבנית נודעה כאשה צדקת ובעלת חסד שחיפשה תמיד להיטיב עם הזולת, עמדה במסירות לימין בעלה הגדול בכדי שיוכל לשקוד על תלמודו באין מפריע ובהכנת שיעוריו הידועים בבהירותם.

הגרש"י יונגרמן זצ"ל הקים לפני קרוב לארבעים שנה את מוסדות התורה בזכרון יעקב שהחלו ככולל.

לאחר מכן בנה את קרית חזון איש וקרית חפץ חיים בעיר.

כשייסד את קרית 'חזון איש' היה לו רק כולל של אברכים שהגיעו מחיפה ובני ברק, אך כששמע שמשרד השיכון מציע מגרש למכירה הוא הציע הצעה עם סכום גדול בלא שידע כיצד לשלמו, הוא זכה במכרז, ובאותו לילה התקשר אליו נדיב מארה"ב ושילם לו את כל הסכןם.

מלבד הישיבה בזיכרון יעקב שקיימת 22 שנים, הקים גם כוללים רבים המיועדים לבעלי תשובה, העומדים תחת נשיאותו של הגר"ח גרינמן הכוללים בתל אביב ובנימינה.

ראש הישיבה חיבר גם את סידרת הספרים הפופלארית: 'קובץ שיטות קמאי' על הש"ס, ועבודת הקודש' על הרשב"א. זכה להסכמה של הגראמ"מ שך זצ"ל. הרב שך אף אמר עליו עוד קודם הקמת 'דגל התורה': אתה צריך להיות הנציג של הבני תורה בכנסת, אתה גם תלמיד חכם וגם כולך לשם שמים וזוכה לסיעתא דשמיא נדירה.

למד בחברותא כמעט מידי יום ביומו עם ראש ישיבת סלבודקא, הגאון רבי דב לנדו מהשעה 11:00 ועד ל2:00 בלילה.

ניהל מכון בראשותו להוצאת ספרי הראשונים שם הוציא את הרשב"א, רמב"ן ריטב"א והמאירי.

עמד בראש ארגון לחזרה בתשובה ואברכים מהכוללים בראשותו למדו בחברותות עם יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות.

תמיד אמר שהמודל שלו היה להיות הרב מםפוניבז' ותמיד אמר: "אני יודע שאני לא יהיה, אבל אני שואף". בביתו תלה תמונה של הרב מפוניבז'.

כשהוקמה קרן 'יד אברהם' בעשרת ימי תשובה בשנת תשס"ד, יצא לאנגליה יחד עם יבלחט"א הגראי"ל שטיינמן הגר"ד לנדא, הגר"י הלל למסע התרמה למען הקרן,

במהלך דינר שנערך במקום ביקשו מהגר"ד לנדא שידבר הואו הציע את הרב יונגרמן שהחל לדבר בבכי ואמר שהמצב של האברכים בארץ הוא כספר תורה שנפל על הריצפה, הגבירים שהיו במקום געו בבכי.

בנה את בית המדרש 'דרכי אי"ש-יוצאי ישיבת סלבודקא', ברחוב האדמו"ר מגור בבני ברק ודאג לבית המדרש מהמסד ועד הטפחות.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך: בניו הרב מרדכי, הרב אהרון מנחם, הרב אברהם ישעיהו העומד בראשות הכוללים. הרב דוד ידידיה, הרב דב יצחק,והרב שלמה זלמן,

חתניו:הרב הגאון רבי שמואל הוניגגסברג בעל מחבר ספר 'ביאורי סוגיות' ור"מ בישיבת סלובודקא. הרב יהושע מנחם זלניק, והרב נתנאל גרוס.

הלויתו תצא מחר (ה')בשעה 10:00 בבוקר מהיכל ישיבתו 'זכרון מיכאל' בזכרון יעקב ובשעה 12:30מביתו ברחוב רבי חייא 18 בבני ברק לבית החיים שומרי שבת זכרון מאיר.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הגאון רבי שלום מאיר יונגרמן זצ"ל בהיכל הישיבה בזכרון יעקב • צילום: חזקי לונגר

יונגרמן זכרון יעקב לוויה כוללים קובץ שיטות קמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד