ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ליברמן או סקרים? • יחימוביץ התחייבה: לא אצטרף לנתניהו שמחבק מושחת

יו"ר העבודה מציגה עצמה כמועמדת חילופית לראשות הממשלה • הודיעה: לא אשב בממשלה בראשות נתניהו • ישראל ביתנו: היא מעיזה לדבר על שחיתות? • דרעי: ש"ס תהיה הסמן החברתי היחיד בממשלה • ומה הוביל להכרזה - הירידה בסקרים או הוטו של ליברמן נגד כניסתה לקואליציה?

שלי יחימוביץ. פלאש90
שלי יחימוביץ. פלאש90



יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הודיעה היום (ה) באופן רשמי במסיבת עיתונאים במטה מפלגתה בתל-אביב, כי אם לא תצליח להרכיב את הממשלה הבאה, ותעמוד בראשה - היא תישאר באופוזיציה, ועל פי הסקרים נראה שגם תנהיג אותה.

בהצהרה זו, שלי יחימוביץ העמידה את עצמה ראש בראש מול בנימין נתניהו כמועמדת לראשות הממשלה.

יחימוביץ אמרה: "קיבלנו כאן חברי הכנסת והמועמדים החלטה פה אחד ובתמימות דעים מוחלטת שריגשה אותי, החלטה מאוד צלולה וברורה: יש רק שתי אפשרויות - או שמפלגת העבודה בראשותי תרכיב את הממשלה או שננהיג את האופוזיציה מול הממשלה. אין דרך אחרת".

קודם לכן, בכינוס לפעילי מפלגתה, אמרה יחימוביץ כי הממשלה הקודמת בראשותו של בנימין נתניהו הובילה לחידוד פערים בישראל והובילה מדיניות כלכלית שגויה שגרמה לעליית מחירים.

"בשבוע האחרון קרו כמה דברים שהפכו את התמונה לברורה, הכל התברר בכל התחומים", הסבירה יחימוביץ את ההצהרה במסיבת העיתונאים. "הובהרו תוכניותו של בנימין נתניהו על תקציב הגזרות האכזרי ביותר שהיה כאן אי פעם שיחולל גיהנום חברתי וכאוס כלכלי.

"ככל שהליכוד-ביתנו נחלש כך גברה התחרות הפרועה וההזויה בין בנט לנתניהו וליברמן בין פייגלינים לאורית סטרוקים, הכוללת השתטחות על הר הבית, דיבורים על טרנספר ועל סיפוח. תוסיפו לזה את כתב האישום החמור נגד מספר שתיים, שותפו ונאמנו של נתניהו איווט ליברמן, אדם מושחת שנתניהו מחבק אותו מעל כל במה ואפילו ששמר לו את תפקיד שר החוץ, כאילו מדובר בתפקיד שולי שאפשר לשמור אותו.

"זה כבר לא הליכוד, זה פייגלין מצד אחד וליברמן מהצד השני. יש כאן הקצנה מאד גדולה בתחום המדיני, החברתי, בתחום שלטון החוק - בוז עמוק לשלטון החוק. אני לא רוצה לדמיין אפילו מה יקרה לשלטון החוק אם נתניהו ושותפיו יבחרו. השיח על הדמקורטיה מקצין. מול כל זה אנחנו מעמידים אלטרנטיבה שהיא אידיאולוגית בכל תחום מתחומי חיי המדינה שלו".

בתחילת השבוע הציגה יו"ר מפלגת העבודה את התוכנית הכלכלית שלטענתה מהווה פתרון כלכלי ראוי למדינת ישראל, וכן פירטה את הגזירות שראש הממשלה מתכנן, לטענתה, להטיל על הציבור ביום שאחרי הבחירות.

בין הגזירות: ביטולו של חוק חינוך חובה חינם לגילאי 4-3, הגדלת שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה ב-50% וכן קיצוץ 20% מתקתיב סל התרופות ומעונות היום.

"רק היום אנחנו חווים שורה של בשורות קשות ביותר של ייקור מים, ייקור חשמל, ייקור של כל דבר שמרכיב את חיי האדם הרגיל, ומה שאנחנו רואים היום זה רק הפרומו של מה שצפוי ביום שאחרי הבחירות, אם נתניהו ייבחר שוב", הצהירה יחימוביץ'.

הטיל וטו. ליברמן ונתניהו. צילום: פלאש90צילום: הטיל וטו. ליברמן ונתניהו. צילום: פלאש90
הטיל וטו. ליברמן ונתניהו. צילום: פלאש90


בהתקף של לחץ היא מחקה הסיכוי להקמת ממשלה ציונית"

לדברי גורמים בכירים בקואליציה, הצעד של יחימוביץ' והבהרתה כי לא תצטרף לממשלת נתניהו נובעת משני גורמים: "האחד - הירידה הממושכת שלה בסקרים, והמחשבה שאולי אם תודיע כי היא מייעדת לעצמה או את תפקיד ראשת הממשלה או את תפקיד יו"ר האופוזיציה תיחלץ מהירידה הנמשכת והולכת בסקרים. אלא שהיא לא מבינה שזה לא ממש יעזור לה. העם לא רואה בה אלטרנטיבה שלטונית. גם קריאת המפה הפוליטית, כפי שעולה מהסקרים, לא מראה כל אפשרות להקמת ממשלה על ידה. העובדה כי אנשים יפנימו שהם הולכים לזרוק, כנראה, את קולותיהם לפח האופוזיציוני רק יאיץ את ירידתה בסקרים.

"השיקול השני של שלי נובע משמועות ששמענו כולנו, על כך שאביגדור ליברמן מטיל וטו על האפשרות לצרפה לממשלה, וזאת על רקע האמירות הקשות שלה נגדו בפרשת כתב האישום. במצב הזה, בו ממילא לא ירצו בה כשותפה קואליציונית, מה יש לה להפסיד באמירה הבוקר?"

בתגובה לדברי יחימוביץ' במסיבת העיתונאים, מוסרת ישראל ביתנו: "מוטב ששלי יחימוביץ‎'‎, לפני שהיא מעזה לדבר על שחיתות ונורמות, תעיף מבט על רשימת העבודה, שכוללת את משה מזרחי שהודח מתפקידו בשל האזנות סתר שלא לפי החוק לאביגדור ליברמן, את מספר 2 הרצוג ששתק בחקירות 'עמותות ברק‎'‎, ואת שלי יחימוביץ‎'‎ ומיקי רוזנטל שלא חיכו אפילו חצי שעה במעברם מהעיתונות לפוליטיקה וביזו את כל כללי האתיקה. היא הרשימה האחרונה שיכולה להטיף מוסר‎"‎.

אריה דרעי, ממנהיגי ש"ס, אמר על הודעת יחימוביץ: "כעת, לאחר שברור שהעבודה בראשות שלי יחימוביץ לא תהיה בממשלה הבאה, ברור גם כי ש"ס תהיה הסמן החברתי היחיד בממשלה המסתמנת.

"ללא שס חזקה אנו שבים לממשלת ליכוד-לפיד של 2003 שהובילה לגזרות החריפות ביותר על השכבות החלשות שהגיעו בשיאן למחאת האמהות החד הוריות. שס חזקה בממשלה תהיה המייצג היחיד של השכבות החלשות והזוגות הצעירים ותשמש בלם בפני הגזירות של הליכוד ביתנו".

ב'יש עתיד של יאיר לפיד הגיבו להודעתה של שלי יחימוביץ' שלא תחבור לנתניהו: "שלי יחימוביץ', בהתקף של לחץ, מחקה היום את הסיכוי להקמתה של ממשלה ציונית ולא משיחית שלא תמשיך להעביר מיליארדים לישיבות והתנחלויות מרוחקות.

"'יש עתיד' לא תשב כמובן כקישוט בממשלה של חרדים והימין המשיחי ולא תצטרף לקואליציה שתמשיך לשדוד את הקופה הציבורית למען קבוצות אינטרסים ומגזרים סחטניים. הציבור צריך היום להחליט את מי הוא מעדיף בממשלה, את ש"ס והימין הקיצוני, או את 'יש עתיד' שתיאבק למען מעמד הביניים כדי להביא לשוויון בנטל והורדת יוקר המחיה".



העבודה שלי יחימוביץ בנימין נתניהו כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד