א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הליכוד במתקפה: הבית היהודי נגד נשים

מנסים להשחיר את בנט עם קמפיין חדש: "נגד הנשים" • גילה גמליאל: "דמויות עם תפיסות עולם חשוכות" • ארדן: "מתעקשים על הפרדה כבר מכיתה א"׳ • ומה עונה בנט?

נפתלי בנט עם רב כפר חב"ד. צילום: COL
נפתלי בנט עם רב כפר חב"ד. צילום: COL



הליכוד ביתנו בלחץ: נפתלי בנט שותה להם כל בוקר מנדטים, ולמרות המתקפות עליו, ממשיכה זליגת הקולות לעבר הבית היהודי.

אבל, במקום להפיק לקחים ולחדול מקמפיין שלילי, בליכוד ביתנו לא בוחלים בשום מאמץ על מנת לצבוע את מפלגתו של בנט בצבעים שחורים, קיצוניים ומפחידים.

מפלגת הליכוד ביתנו יצאה היום בקמפיין רשמי הקובע: "הבית היהודי נגד הנשים - הבית היהודי לא מה שחשבת", כשברקע מופיעים ציטוטים של בכירי מפלגת הבית היהודי ומועמדים מטעמה לכנסת, המביעים דעות בעד הפרדה בין גברים לנשים ובעד הדרת נשים, לטענתם.

סגנית השר מטעם הליכוד, גילה גמליאל, האחראית על תחום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה, אמרה היום: "רשימת הבית היהודי מורכבת ממספר דמויות בעלות תפיסות עולם מיושנות וחשוכות שאינן עולות בקנה אחד עם הקידמה, הצמיחה והתרבות המודרנית.

"ציבור הנשים בישראל הינו ציבור אינטליגנטי שמבין היטב שרשימה בה חבריה תומכים בהפרדה בין נשים וגברים, קוראים לביטול הועדה לקידום מעמד האישה, ומצהירים שנשים לא ראיות להשתתף בכל מקום במרחב הציבורי, אינה צפויה לקדם את השוויון בין נשים וגברים ולא תתרום לחיזוק מעמד האישה בישראל".

בתגובה אמרו בבית היהודי: "לנו יש 3 נשים ב-12 המקומות הראשונים. לליכוד רק אישה אחת".

ארדן: הבית היהודי מרחיק את הדור הצעיר

גם השר גלעד ארדן הצטרף לקמפיין השלילי נגד נפתלי בנט.

בעמוד הפייסבוק שלו בחר לשתף את הציבור בסיפור אישי: "רציתי לשתף אתכם בסיפור אישי של משפחתי שנותן עוד סיבה לכך שהחלטנו לחשוף את עמדות חברי הבית היהודי-תקומה בנושא מעמד האישה ומקומה בחברה.

"אני לא מרבה לספר על ילדי ומשפחתי ומשתדל להשאיר אותם מחוץ לזרקור הציבורי, אבל מול הניסיון הפוליטי היום לטאטא מתחת לשטיח את ההקצנה העצומה שיש בחלקים מהציבור הדתי, חשוב לי לשתף אתכם בחוויה אישית שלי - שאני יודע שמשותפת לאלפי משפחות נוספות.

"כאדם מסורתי וכמי שהתחנך במוסדות דתיים, היה לי חשוב שילדי יתחנכו גם הם במוסדות דתיים, כך שיכירו את ההיסטוריה והמורשת היהודית, ואכן ילדי התחנכו בגנים דתיים.

כשרציתי שבני הבכור ימשיך לבית-ספר ממלכתי דתי נתקלנו לתדהמתנו בהתעקשות להתחיל הפרדה בין בנות ובנים כבר מכיתה א׳, אז נאלצנו בסופו של דבר לוותר.

"אני מאמין שעמדות כמו שאוחזים בהן אנשי הבית היהודי תקומה הן עמדות שירחיקו את הדור הצעיר מהיכרות ומהתקרבות ליהדות ומערכיה הטובים והחיוביים".

בנט: בחייכם, מה נסגר אתכם? אנחנו אחים

במפגש עם סטודנטים באוניברסיטת בר אילן 'סטודנטים מדברים בחירות', אמר שר החינוך גדעון סער: "לגיטימי להציב את הבדלי העמדות בין הרשימות, לגיטימי לדבר על זה ולא לטאטא את זה מתחת לשטיח. המצביע יצטרך יחליט אם הוא רוצה להצביע לרשימת הליכוד ביתנו, שיש בה חמישה יושבי ראש בהווה ובעבר של הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת, ושהנושא של שוויון בין נשים וגברים חשוב לה - או להצביע לרשימה שמספר 4 שלה, הרב בן דהן, שהיה מנכ"ל בתי הדין הרבניים, קורא לביטול הועדה לקידום מעמד האישה, ושמספר 9 שלה מוטי יוגב, הוביל כמזכ"ל בני עקיבא את ההפרדה המגדרית בסניפיה, או שהמנהיג הרוחני שלה מתנגד לייצוג על ידי עורכות דין בבתי המשפט".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיב למתקפה נגדו ונגד מפלגתו בנאום שנשא בפני סטודנטים באוניברסיטת אריאל: "בתקופה האחרונה הליכוד פתח במתקפה מול ציבור שלם ומול ציבור מופלא של הכיפות הסרוגות, ועכשיו יצאו במודעות נגד הרשימה שלנו, תוך עיוות דבריהם וחצאי ציטוטים. אני קורא לחברי בליכוד- ככה לא בונים מדינה. ככה לא תעצרו אותנו. לא במודעות גטו, לא בהכפשות נשים ולא במתקפה על הכיפות הסרוגות. בחייכם, מה נסגר אתכם? אנחנו אחים".

בתחילת השבוע עלה באתר 'ליכודניק' קמפיין נגד בנט שזכה להודעות גינוי מקיר אל קיר. בקמפיין הופיעה תמונתו של נפתלי בנט, כשהוא עומד מאחורי גדר - ומעליו הכיתוב: "הגטו היהודי בראשות נפתלי בנט" ומתחתיו דברי ההסבר : "נפתלי בנט רוצה להחזיר אותנו למפד"ל הישנה. 'למפלגה של הדתיים'. מצטערים נפתלי, אבל אנחנו מעדיפים להיות חלק מהציבור הישראלי ולא להתבדל. כיפות סרוגות משפיעות מבפנים".

הקמפיין הוסר, ומפיק המודעה, משה איפרגן, הודח מרשימת המפלגה לכנסת.






גדעון סער גלעד ארדן נפתלי בנט הליכוד הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד