כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ש"ס הסירה מ'אפליקציית מרן' את ה"לפנק אתכם בברכה"

בהוראת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית: ש"ס תסיר מ'אפליקציית מרן' את האפשרות לבקש ולקבל ברכה אישית מהגר"ע יוסף • במקום יופיע: "שתפנק אתכם בדברים ממרן"

הגר"ע יוסף. צילום: ארכיון
הגר"ע יוסף. צילום: ארכיון

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית משפט העליון, אליקים רובינשטיין, קבע היום
בעקבות עתירת חדו"ש לוועדת הבחירות נגד 'אפליקציית מרן', כי ש"ס תאלץ להסיר את האפשרות לבקש ולקבל ברכה אישית מהרב עובדיה יוסף באמצעות האפליקציה. זאת שכן על פי החוק האוסר שימוש בברכות, קללות וקמעות לשידול מצביעיםר.

בעקבות ההחלטה תחוייב ש"ס גם למחוק את ההבטחה "לפנק אתכם בברכות אישיות ממרן", שעל גבי האפליקציה.

רובינשטיין הציע את לנציגי ש"ס להסיר את ההזמנה ואת האפשרות לברכה האישית באתרי הבחירות של המפלגה וברשתות החברתיות - לאחר ששמע את טענות הצדדים בתלונה שהגישה עמותת חדו"ש.

בתלונה לוועדת הבחירות כתב מנכ"ל חדו"ש עו"ד אורי רגב, כי בארבע מערכות בחירות בעבר, שלוש לכנסת ואחת לרשויות המקומיות, נעשה שימוש בסוגים של ברכות וקמעות בניגוד לחוק. לדבריו, לפחות פעמיים היה אחראי לכך יו"ר ש"ס דאז, ומי שאחראי היום על מערכת הבחירות של המפלגה, הרב אריה דרעי.

בהחלטת רובינשטיין נאמר:"סוכם בהסכמה ומתוך רצון טוב, לפי הצעתי, כי באתרים וברשתות שעליהם נסובה הבקשה תחת המילים 'תוכלו לקבל ברכת מרן שליט"א' - יופיע 'לשמוע (בכל עת) מדבריו של מרן שליט"א'. ובמקום "שתפנק אתכם בברכות אישיות ממרן - יופיע "שתפנק אתכם בדברים ממרן".

רגב הביע סיפוק מההישג: "מחזק את האיסור שבחוק על שימוש בברכות וקללות לשידול מצביעים וייצור מערכת בחירות נקייה ורציונלית יותר". עוד הוסיף: "ש"ס אינה מעל לחוק, ואין מקום במערכות בחירות לשימוש באבזרים ואמצעים מיסטיים, בצורת ברכות, קמעות וכדומה".
אפליקציית מרן הרב עובדיה יוסף חדו''ש בחירות ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד