כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חשיפה • הגראי"ל שטיינמן הורה: לפרסם שאיני קשור ל'כח להשפיע'

ראש ישיבת 'פורת יוסף' וחבר מועצת החכמים של ש"ס - הגר"ש כהן, יחד עם ר"מ הישיבה הגרי"ח קופשיץ, עלו לביתו של הגראי"ל, וטענה בפיהם: "בחורי הישיבות הספרדים משוכנעים שהרב עומד מאחורי כח להשפיע" • הגראי"ל: פרסמו בשמי שלא הוריתי להקים המפלגה ואין לי כל קשר אליה

חשיפה • הגראי"ל שטיינמן הורה: לפרסם שאיני קשור ל'כח להשפיע'
פלאש 90

מזה שבועות ארוכים מנסים גורמים בש"ס להשיג מכתב, בכתב ידו של הגראי"ל שטיינמן, נגד תנועת 'כוח להשפיע' בראשות הרב אמנון יצחק, עד כה ללא הצלחה מרובה.

אמנם ב'יתד נאמן' פורסמה מודעה, בה נאמר כי הגראי"ל תומך אך ורק במפלגת 'יהדות התורה', אך דומה כי המכתב לא סיפק את קודקודי ש"ס, שעקבו בעיניים כלות אחר הודעותיו החוזרות ונשנות של הרב יצחק באשר לכך שהרב שטיינמן הוא שבירכו ועודדו להקים את רשימתו. השבוע, באחד הסקרים, אף זכתה המפלגה למנדט אחד, מה שהעלה עוד יותר את מפלס החרדה בתנועה הקדושה.

למען האמת, מאחורי הקלעים בחשו רבים בקדירה הרותחת הזו, תוך שהם מנסים מהלכים שונים, עד כה ללא הצלחה מרובה. הערב הצליחו שני רבנים נכבדים לעשות את שלא הצליחו אחרים לפניהם.

היו אלו הרב שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף, וחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, ששב ודן בנושא עם הרב יוסף חיים קופשיץ, מגיד שיעור בישיבה במשך שנים רבות. השנים עלו הערב (ה) למעונו של הגראי"ל כדי לשוחח עמו אודות "הבלבול השורר בקרב בחורי הישיבות הספרדיים, שמצד אחד סבורים כי הרב שטיינמן הוא שעומד מאחורי תנועתו של הרב יצחק ואולי צריך להצביע לה, ומצד שני עומדת הוראתו של מרן הגר"ע יוסף להצביע לש"ס".

בתחילה התקשה הגראי"ל להבין את בקשתם. "איך אני קשור לזה? אני לא קשור לציבור הספרדי, ולא אומר לו למי להצביע, אין לי שום קשר למפלגה החדשה", חזר ואמר להם. אלא שהשנים שהו בחדרו במשך שעה ארוכה, תוך שהם מסבירים לו את ההשלכות של אי התערבות בעת הזו.

בסופו של דבר הורה להם הגראי"ל לפרסם כי היו אצלו, וכי אמר להם שלא נכון הדבר שאומרים בשמו כי הוא אמר לאמנון יצחק להקים מפלגה, וכי אין לו כל קשר למפלגה.

הידיעה תועבר במהלך השעות הקרובות לביתו של הגר"ע יוסף ולקודקודי ש"ס, שכנראה יחליטו לפרסם את הדברים בחתימתו של הרב שלום כהן בעיתון 'יום ליום' של מחר. מסתמן כי גם 'יתד נאמן' יפרסם את ההודעה בחתימת הרבנים.

האם התנערות פומבית שכזו מצד הגראי"ל תביא לביטולה של מפלגת 'כח להשפיע' בידי הרב יצחק? עד כה, במהלך שנים ארוכות, כיבד הרב יצחק ביותר את הגראי"ל, ויתכן שזה יהווה עבורו 'סולם' לרדת מהעץ אליו טיפס.

עו"ד אריה סאמרלי, מועמד מספר 1 ברשימת 'כח להשפיע' מסר בתגובה: "הרב שטיינמן לא נתן מכתב בידי הרב שלום כהן ולא בכדי.. כיון שהרב שטיינמן אכן אמר לשליחו הנאמן של הרב אמנון יצחק בפירוש: "אם יש כח - מצוה להציל". וגם אמר כזאת בכנס פתיחת הקמפיין של ג' ש"כל מי שיש בידו להציל מצוה להציל", וכפי שפורסם בעיתונים. ולפי המתפרסם שהרב שלום כהן והרב קופשיץ לחצו ואמרו לרב שטיינמן שאי נתינת מכתב פירושו שהרב שטיינמן תומך ברב אמנון יצחק כדי שאפשר יהיה להוציא מכתב שקרי לאחר מכן או להטעות ולבלבל את הציבור, לא יצלח כיון שהציבור לא טיפש כלל וכלל והרדיפה המטורפת אחר הרב אמנון יצחק רק תרבה מנדטים על חשבון ש"ס למפלגת כח להשפיע כי 'האלוקים יבקש את נרדף'".
הגראיל שטינמן אמנון יצחק מכתב שלום כהן הגר''ע יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 102 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד