י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר 'מעריב': הליכוד ביתנו בלם את המפולת

סקר 'מעריב' מצביע על היפוך מגמה: המפלגות הגדולות הצליחו לבלום את מגמת הירידה בסקרים והתחזקו - ביחס לסקרי אמצע השבוע • יהדות התורה נוחתת על החמישי הנצחי

חיוך ראשון. צילום ארכיון: פלאש90
חיוך ראשון. צילום ארכיון: פלאש90

שבועיים וחצי לפני הבחירות, מעלה סקר של מכון 'מאגר מוחות', שביצע עבור עיתון 'מעריב' פרופ' יצחק כ"ץ, מעלה חיוך ראשון על פניהם של קברניטי מפלגת הליכוד ביתנו: המפלגה בלמה את הנפילה בסקרים האחרונים של אמצע השבוע, ומתייצבת על 36 מנדטים - עלייה של שני מנדטים מסקרי אמצע השבוע. לפי הסקר, שנערך בקרב 501 משיבים - ולפני ההודעה של יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' כי לא תשב בממשלה בראשות נתניהו - הליכוד-ביתנו מאבדת מנדט לעומת הסקר הקודם של המכון, אך נתניהו שומר על ההובלה בצורה בטוחה.

גם העבודה מתחזקת בסקר זה לעומת סקרי אמצע השבוע וזוכה ל-18 מנדטים.

העלייה וההתחזקות נמדדות לפי סקרי אמצע השבוע. סקר 'משעל חם' האחרון ערך שקלול של כלל הסקרים המכונה 'סקר הסקרים' - לפיו: גוש ימין - 64. גוש שמאל - 51, 34 - הליכוד ביתנו, 17 - העבודה, 14 - הבית היהודי, 11 - ש"ס, 11 - ערבים, 10 - התנועה, 9 - יש עתיד, 5 - יהדות התורה, 4 - מרצ.

בסקר 'מעריב' לעומת זאת, המפלגה השלישית בגודלה מוסיפה להיות הבית היהודי, בראשותו של נפתלי בנט. עם זאת, נראה שבליכוד הצליחו להחזיר לעצמם לפחות מנדט אחד שגלש ימינה, והמפלגה נחלשת ל-13. ש"ס נשארת עם 11 מנדטים.

שתי מפלגות השמאל-מרכז, יש עתיד בראשות יאיר לפיד והתנועה - מפלגתה של ציפי לבני, מקבלות 9 מנדטים בסקר המתפרסם הבוקר, ירידה של מנדט בשביל התנועה.

יהדות התורה יורדת קלות לחמשת המנדטים הנצחיים.

מרצ מתבססת עם ארבעה מנדטים, והערבים - 11.

ומי מחוץ לכנסת? קדימה עוברת את אחוז החסימה, אך מקבלת שני מנדטים בלבד. עוצמה לישראל ועם שלם אינן עוברות את אחוז החסימה, וזוכות במנדט אחד בלבד כל אחת.

השר גלעד ארדן מהליכוד-ביתנו התייחס אתמול בתוכניתו של ניסים משעל לאפשרות שהתנועה תצטרף לממשלה בראשות נתניהו, ואמר כי האחרון הבהיר שבכל תרחיש, לא תהיה מעורבת לבני במשא-ומתן המדיני. "אני אומר בשמו של נתניהו: היא לא תיקח חלק בשום מגעים עם הפלסטינים", הצהיר.
הליכוד בנט ש''ס יהדות התורה העבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד