ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024

הגר"ע לרבני צרפת: "אני יודע רק עברית - תעזרו לי עם הצרפתים" • וידאו

וידאו בלעדי ל'בחדרי חרדים' • משלחת רבני צרפת עלתה אל הגר"ע להתברך מפיו, וזכתה לשיחת מוטיבציה בלתי צפויה לקראת הבחירות הקרבות • "אתם יודעים צרפתית שוטפת. תלכו לדבר איתם" • צפו

הגר"ע לרבני צרפת: "אני יודע רק עברית - תעזרו לי עם הצרפתים" • וידאו



בימים האחרונים הגיעה אל רבי עובדיה יוסף, משלחת רבנים מצרפת, כדי להתברך מפיו ולשמוע על ענייני השעה.

הגר"ע ניצל את ההזדמנות וייחד את הפגישה באופן בלתי צפוי, לבקשה מהם לסייע לש"ס בקרב קהילת עולי צרפת בישראל.

בראש המשלחת עמדו הרב יצחק גוגנהיים, רבה של פריז, הרב אריאל משאש, מרבני העיר ובנו של רבה המנוח של הבירה הצרפתית וידידו של הגר"ע, הרב דוד משאש ז"ל, ויבלט"א, יואל מרגי, נשיא ה'קונסיסטואר' של צרפת, ובן דודו של השר לשירותי דת יעקב מרגי.



תנועת ש"ס החלה בשבוע האחרון בקמפיין מיוחד שמיועד לציבור דוברי הצרפתית בישראל. לפי ההערכות בש"ס, בקרב ציבור זה, המורכב ברובו מספרדים ויוצאי עדות המזרח יש אלפי מצביעים פוטנציאליים של המפלגה.

מי יהיו תלמידי חכמים?

הגר"ע פתח בדבר תורה עם הקשר אקטואלי וסיפר לרבנים על הבחירות הקרבות: "יש לנו אתם יודעים עוד שבועיים בחירות, ויש מפלגות זה אומר 'כולה שלי', וזה אומר 'כולה שלי'. מה צריכים לעשות? אדם שיש לו שכל, צריך להתבונן מי בעד התורה? מי אוהב את התורה? מי עושה בשביל התורה? שס!".

ואז פנה הגר"ע וביקש: "יש פה הרבה צרפתים בירושלים, בארץ ישראל, באו מצרפת. אני לא יודע צרפתית, אני מדבר עברית. ואתם, בן פורת יוסף, כולם אהובים, כולם ברורים, יודעים צרפתית שוטפת. תלכו לדבר איתם בשפתם", אמר הגר"ע והוסיף כי: "תראו, בניי, אלו תלמידי חכמים בישיבות מחיים את העולם, מונעים התבוללות, מונעים כל דבר רע. אם אתם הולכים מדברים איתם יש לכם שכר גדול בשמים. 'שכרך הרבה מאוד'".

רבני צרפת מצויים בקשר רציף עם הגר"ע, במהלך כל השנה מגיעות אל פתחו של הגר"ע מאות שאלות בענייני הלכה מקהילות בצרפת, ומשלחות של רבנים ובני הקהילה שבאות להתברך מפיו.

במהלך דבריו הגר"ע סיפר על גזירת הגיוס: "רוצים לגזור עלינו, לקחת אותם (את בני הישיבות) לצבא. מי יעסוק בתורה? מאיפה נביא תלמידי חכמים שינהיגו את הדור? רבותיי, תשפיעו על כל הקרובים שלכם, על כל הידידים, שכולם יתמכו בש"ס, אלה שמגינים על התורה. אתם תגנו על התורה, התורה תגן עליכם, התורה תשמור אתכם. 'כי מלאכיו יצווה לך לשמורך בכל דרכך', התורה 'אגוני מגנא ואצולי מצלא'".















הגר''ע ש''ס צרפת פריז בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד