י' אייר התשפ"ד
18.05.2024

מפלגות השמאל: איך בולמים את נתניהו והחרדים?

השמאל מתאחד נגד החרדים ונתניהו - אך חלוק על הדרך • לבני קראה להחרים את נתניהו ויוזמת גוש חוסם • לפיד מתנגד: "ייצא מזה ממשלת ימין וחרדים" • ומה אומרים בש"ס?

יאיר לפיד. פלאש90
יאיר לפיד. פלאש90



יאיר לפיד הודיע היום (שבת), כי ייפגש עם יו"ר התנועה ציפי לבני ויו"ר העבודה שלי יחימוביץ', כדי לסכם על גיבוש אסטרטגיה משותפת נגד נתניהו והחרדים.

אתמול סיכמו יחימוביץ' ולבני להיפגש בעקבות קריאה של יו"ר התנועה ציפי לבני, שלא להצטרף לממשלת נתניהו.

לבני הודיעה בראיון ב"אולפן שישי" בערוץ 2 כי היא מתכוונת לפנות ליחימוביץ' וללפיד בצאת השבת כדי לבקש מהם להיפגש איתה ולדון בנושא.

דקות אחדות אחר-כך כבר קיבלה הודעת SMS מיו"ר העבודה שהזמינה אותה לפגישה בביתה. בהמשך הן סיכמו להיפגש בימים הקרובים, וגם מרצ מיהרה להודיע כי היא תומכת במהלך.

לפיד, מצדו, הצטרף הבוקר ליוזמת הפגישה אך מיהר לסייג את גישתו.

באירוע במהלך השבת הבהיר כי: "לא אשב כגלגל חמישי בממשלה של חרדים וימין קיצוני כי אין בזה טעם", הוא אמר . "אני רוצה שהמיליארדים ילכו לחינוך וליוצאי צבא. זה מה שמעסיק אותי".

בצהריים כתב יו"ר יש עתיד בפייסבוק: "לקחנו הובלה ואנחנו מציעים להן את ההיפך. במקום להתעלם מהאפשרות הסבירה שנתניהו ירכיב את הממשלה הבאה, בואו ניכנס אליה ביחד". הוא הוסיף כי "במקום ממשלת ימין-חרדים תהיה ממשלה מתונה ושפויה שתפעל למען מעמד הביניים הישראלי. לא יותר הגיוני?".

כשעתיים לפני כן כתב לפיד סטטוס נוסף, שבו ציין: "שוחחתי הבוקר עם שלי יחימוביץ' וציפי לבני ואמרתי להן שאשמח להיפגש איתן, כפי שאני שמח להיפגש עם כל בכירי המערכת הפוליטית מימין ומשמאל. יחד עם זאת, אין לי עניין להצטרף לשום 'גוש חוסם' שכן איני נוהג להחרים אנשים ומפלגות".

הוא הצהיר כי "בפגישה אציע להן שגם במקרה הסביר שנתניהו יקים את הממשלה הבאה, נצטרף אליה ביחד כדי שזו לא תהיה ממשלת חרדים וימין קיצוני ששוב תיקח את כספו של מעמד הביניים ותחלק אותו בישיבות ובמאחזים לא חוקיים".

הודעתו האחרונה של לפיד מחדדת את עמדתו ביחס לחבירה עם לבני ויחימוביץ'.

לבני לעומת זאת אמרה כי, "זו עת צרה לישראל וחייבים להתאחד אל מול ברית הקיצונים של הליכוד ביתנו, החרדים והבית היהודי. אם לא נפעל עכשיו ביחד - נקבל ממשלה עוד יותר קיצונית ביום שאחרי הבחירות".

ש"ס: חייבים להתעורר

ההערכות במערכת הפוליטית הן כי הסכמתה של יחימוביץ' למהלך של לבני, נובע מכך שהיא הפנימה את העובדה שאביגדור ליברמן לא יסכים לכניסתה לממשלה וזאת לאחר שפגעה בו בדברים בעקבות כתב האישום נגדו.

לבני, שהקשיבה היטב למסרים של בכירים בליכוד, שבכל מקרה לא תוכל להשתלב בצוות שיוביל תהליך מדיני, הבינה כי כדאי לה ללכת על גוש חוסם.

היחיד מבין השלושה שיש לו מה להפסיד מהצהרות טרום-בחירות הוא יאיר לפיד, שלא מן הנמנע שיצטרף לממשלת נתניהו כשר בכיר.

השר אריאל אטיאס, יו"ר מטה הסברה של ש"ס הגיב, ואמר כי, הניסיון לייצר גוש נגדי לנתניהו והצהרותיו של לפיד שלא ישב עם ש"ס בממשלה חייבים לעורר את כל מי שחושש ממראות ממשלת ליכוד-לפיד מודל 2003.

"זו הייתה ממשלה ללא ש"ס שפגעה בשכבות החלשות", מזכיר אטיאס, "היא קיצצה ללא חמלה בקצבאות לאמהות החד הוריות, לקשישים, ולילדים. זו הייתה ממשלה ללא נשמה, שפגעה גם בשירותי הדת במדינה והובילה יוזמות חקיקה אנטי דתיות.

"רק ש"ס גדולה וחזקה שתקבל תמיכה רחבה בפריפריה, מכל אלה שאין להם, וממי שאיכפת לו שלמדינה תהיה נשמה יהודית, תבלום מגמה מסוכנת זו".
נתניהו חרדים לפיד יחימוביץ לבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד