י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"ש כהן: "אמנון יצחק ס"מ" • הגר"ע: "הוא כמו לוט"

בהופעת אורח בשיעורו של הגר"ע יוסף, תקף הגר"ש כהן את הרב אמנון יצחק: "הרב שטיינמן העיד שמעולם לא היה אצלו" • הגר"ע יוסף: "במקום לעזור לנו, בחר בדרך לבד" • וידאו

הגאון רבי שלום כהן. צילום: ארכיון
הגאון רבי שלום כהן. צילום: ארכיון



התקפה משולבת בשיעורו השבועי של הגר"ע יוסף, נמסר מידי מוצאי-שבת - מצד נשיא מועצת החכמים, ומצד אורחו ראש ישיבת 'פורת יוסף', הגאון רבי שלום כהן.

כפי שציפו רבים, התייחס הרב למפלגה החדשה 'כח להשפיע'. כך עשה גם חכם שלום כהן, שפתח את השיעור. הגר"ש כהן הוא שסר ביום חמישי האחרון אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן כדי לשמוע מפיו ישירות, את דעתו על מפלגתו של רבי אמנון יוסף - והוא העיד על שאירע שם.

"איש - קוראים לו אמנון יצחק, מכאיב את עם ישראל. אני לא שומע רדיו, אבל ככה אמרו לי אלו ששומעים. אפילו בעלי בתים אומרים: לי איך אתה שותק? הוא אמר בשם הרב שטיינמן שאמר לו, ומדבר נגד מרן.

"לא בשביל ששמת למישהו כיפה לחמש דקות אתה הופך להיות רב. בכותל הרבה אנשים שמים כיפה על הראש. בכל בוקר אני מברך את כל עם ישראל, וגם את אמנון יצחק הזה, אני מכוון שהקב"ה יחזיר אותו בתשובה שלמה.

"אני לא סומך על אף אחד. ביום חמישי בערב הלכתי לרב שטיינמן ושאלתי אותו: אם פלוני - יודעים מה זה פלוני ס"מ - היה אצלו ושאל אם להקים מפלגה. ואמר לי שמעולם לא היה אצלי ומעולם לא שאל שאלה כזו. אמרתי לו: אפרסם זאת? ואמר לי: כן. הלך לרב קנייבסקי ומספר לו סיפורים".

מכאן עבר חכם שלום לדבר על 'המפריעים גם מבפנים', כשלא קשה להבין למי רמז: "אני שומע שלא רק מבחוץ יש מפריעים, גם מבפנים, לא יודע מה האינטרס שלהם, שרוצים שיהיה לש"ס פחות מנדטים וזה יצר הרע גדול. מסכנים, אני מרחם עליהם, אני לא שונא אף אחד, אלא מברך את כולם בברכת כהנים, אבל שהברכה תתקבל שלא תהייה ברכה לבטלה".

ואם ספק היה למישהו למי מתכוון, הגיעו שבחיו המפורשים לאריה דרעי והבהירו מהי דעתו על השינוי בהנהגת ש"ס.



"השם זיכני שבשבועות האחרונות היו לי כמה שמחות והלכתי להרבה מקומות בארץ, בשלושה שבועות האלו כל אחד אומר לי: זכיתם, זכיתם שרבי אריה נכנס למערכה, איך שהוא מדבר, איך שהוא מלטף, איך שהוא מקרב. השבת הייתי בנתיבות ואמר לי מישהו: אשרינו שיש לנו אדם כזה שמקרב ומחמם אותנו לכבודו של מרן. אני מכירו קרוב ל-30 שנה, מזמן שהקמנו את ש"ס, מעולם לא אמר דבר נגד מרן, כל דבר בהתייעצות עם מרן ועד היום. כתוב שיוסף היה במצריים, הוא יוסף בבית אביו הוא כשנמכר הוא בבית פוטיפר הוא בבית הסוהר והוא יוסף שיצא ונהיה מלך, הוא עד הסוף.

"הוא אריה כשהיה, הוא אריה בבית הסוהר, הוא אריה, הוא אריה, עד היום הוא אריה. איפה שאני שומע אומרים שמוסר את נפשו מהבוקר עד הערב, רץ מכאן לכאן והכל לכבוד ה' יתברך וכבודו של מרן. אם אתם באמת בני תורה, כולכם צריכים להירתם לעבודה. יש לנו עוד שבועיים לפעול".

אדם עם זקן

וגם שעתו של חיים אמסלם הגיעה: "מוריי ורבותי, פלא פלאות רוצים לכפור בשבת. איך ייתכן שאדם עם זקן עם תמונה של אליל, אומר שרוצה להתיר את התחבורה בשבת איך?

"הוא עושה עבודה לאליהו הנביא, כתוב שאליהו הנביא יבדיל בין מי ממזר ומי לא, מי גוי ומי יהודי, הוא רוצה לעשות לו עבודה, עם ישראל בצער, כל בני התורה בצער, רוצים לגייס את בני התורה שיושבים ולומדים.

"מה עשה המלאך שנגע בכף ירך יעקב, הזיק לתמכי דאורייתא ויעקב ידע שאאי-אפשר בלי ישיבה. גם כשהלך למצרים שלח את יעקב לפניו, בלי ישיבה אין קיום.

"רבותי כל השומעים כאן אנחנו מצווים מדאורייתא לשמוע בקולו של מרן וכל זה לכבודו של הקב"ה.

ויקבל על עצמו כל אחד להביא עשרה יחידים. היום העולם מבולבל בעוונותינו, מבולבלים, בכמה ישיבות שמעתי שאפילו בני הישיבה לא יודעים מה לעשות. כמה מדברים איתי בטלפון ושואלים אותי: מה לעשות? ואני אומר להם: אתם לא יודעים מה זה התורה? התורה לא מדברת אליכם? לא הולכים אחרי מי שיש לו פה, אלא אחרי התורה.

"וה' יתן למרן כוח ונחת וכל אלו שפוגעים בעוונותיהם הרבים ה' יחזיר אותם בתשובה, צריך להחזיר בתשובה מי שמחזיר בתשובה.

"אמרו לי שכבוד הרב בצער גדול, ה' יאיר את עיניו, בשמחה".

"מי שאוהב אותי". הגר"ע בלימוד. צילום: יעקב כהןצילום: "מי שאוהב אותי". הגר"ע בלימוד. צילום: יעקב כהן
"מי שאוהב אותי". הגר"ע בלימוד. צילום: יעקב כהן

יש לי צער גדול

את המשא המרכזי נשא הגר"ע יוסף, שהקדיש את דבריו בעיקר לפרשת השבוע, כמידי מוצאי-שבת, אך התייחס גם הוא לפרשת רבי אמנון יצחק.

כשדיבר על הנושא נשמע קולו משתנק, אולי בשל השיבושים בלווין, אולי בשל הצער שחנק את גרונו.

"מורי ורבותי, שמעתם דברי אלוקים חיי מפי מורינו ורבינו ראש ישיבת 'פורת יוסף', מרביץ תורה מבוקר עד ערב. צריך להיזהר מלעבור על דבריו. יש לו פה קדוש. כל היום עוסק בתורה והתורה אומרת אני אוהבי אהב ומשחרי ימצאונני. מי שאוהב את דבריו - התורה אוהבת אותו. שפתיים יישק, משיב דברים נכוחים.

"מבקש אני מכם לסכם את הדברים, תנועת ש"ס קיימת עשרות שנים והספיקה לפעול הרבה, ואפילו אנשים חילוניים מתחשבים בהם, ובמקום להצטרף לעזור לנו - נפרד מאיתנו כמו לוט שנפרד מאברהם אבינו, מה יצא ממנו.

"מצוות עשה להידבק בתלמידי חכמים 'ובו תדבק'. איך יעבור בשלום על כל המחאה שחתמו עליה כמעט כל רבני ישראל? איך ייצא מזה?

"זו מצווה הבאה בעבירה. אני מתחנן אליכם... יש לי צער גדול... אני לא יכול לשתוק... במקום שיעזור לנו - בוחר בדרך אחרת. לבד".

הגר"ע קרא למי ש"אוהב אותי" - להצביע לש"ס.
הגר''ע יוסף חכם שלום כהן ש''ס כח להשפיע חיים אמסלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 73 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד