י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ליברמן: האיחוד יתפרק אחרי הבחירות

לדברי יו"ר ישראל ביתנו ל'הארץ': המנדטים יחולקו בין הסיעות והן לא יפעלו יחד • ליברמן התחייב שסיעתו תתמוך בנתניהו לאורך כל הקדנציה • הליכוד: שום איחוד לא יתפרק

ליברמן צועד על רקע תמונתו ותמונת נתניהו. צילום: פלאש90
ליברמן צועד על רקע תמונתו ותמונת נתניהו. צילום: פלאש90

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ לשעבר ח"כ אביגדור ליברמן, מתכנן להיפרד יחד עם סיעתו מסיעת הליכוד זמן קצר אחרי הבחירות. כך פורסם הבוקר (א) בעיתון 'הארץ'.

לפי הדיווח ב'הארץ', האיחוד בין 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו ל'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן, עליו הכריזו שני האישים לפני כחמישה שבועות, אמור להסתיים מיד לאחר הבחירות - ושתי הסיעות ייפרדו כל אחת לדרכה, לא יישבו יחד ולא יפעלו יחד. כל אחת מהן תישאר שברשותה מספר המנדטים שיפלו בחלקה בבחירות, על פי עיקרון הריצ'רץ' שסוכם ביניהן מראש.

יו"ר ישראל ביתנו, ומספר 2 ברשימה המשותפת, אביגדור ליברמן, אישר זאת אמש בתשובה לשאלת 'הארץ', ומסר באמצעות דובר 'ישראל ביתנו' כי האיחוד הוא רק עד לבחירות.

אולם במסמך ההסכם בין שתי הסיעות, ערב סגירת רשימות המתמודדים, נכתב כי מעמדו הסופי של האיחוד בין שתי הרשימות יוכרע עד חודש לאחר הבחירות. מסתבר שליברמן לא מחכה, הוא כבר הכריע.

החלטתו של ליברמן מעוררת תגובות סותרות בליכוד; אחד משרי המפלגה, בירך על ההחלטה ואמר ל'הארץ': "לא בטוח שהייתי רוצה לראות את שתי הסיעות יושבות יחד לאורך כל חייה של הכנסת ה-19. יש בכל זאת לא מעט הבדלים בינינו, וחתונה קתולית שכזו היתה יכולה לגרום בעיות רבות במורד הדרך".

עם זאת, התחייב ליברמן כי סיעתו תתמוך בנתניהו כראש ממשלה לאורך כל הקדנציה הקרובה של הכנסת.

בליכוד, אשר סופגת בשבועיים האחרונים ירידה בסקרים, מביעים גורמים בכירים מורת רוח מהאיחוד שהיה אמור להציב את 'הליכוד ביתנו' כמפלגת ענק עם יותר מ-40 מנדטים. לדבריהם, ליברמן הצליח 'לעשות סיבוב' על הליכוד.

בינתיים, התגובה הרשמית של הליכוד מנסה למזער את החששות מפני פילוג של הרשימה המשותפת לאחר הבחירות. דובר הליכוד שיגר את ההודעה הבאה:

"בניגוד לפרסום בעיתון 'הארץ', בהסכם שנחתם בין 'הליכוד' ל'ישראל ביתנו', כפי שהוגש לוועדת הבחירות המרכזית, נכתב במפורש כי החלטה לגבי איחוד הסיעות תתקבל חודש לאחר הבחירות. 'הליכוד' ו'ישראל ביתנו' רצות לכנסת יחד וישתפו פעולה באופן הדוק ומלא במהלך כהונתה ושום איחוד לא יתפרק. גם באיחוד ההיסטורי בין 'חרות' ל'ליברלים' תפקדו עוד שנים רבות אחר כך המפלגות והסיעות באופן עצמאי עד לאיחוד מלא".
אביגדור ליברמן בנימין נתניהו בחירות איחוד הליכוד ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד