ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הימין מאשים: שמעון פרס יזם איחוד השמאל

גורמים בליכוד האשימו את הנשיא במעורבות פוליטית • בבית הנשיא מכחישים באופן גורף • האם האיחוד יפעל דווקא לטובת הליכוד? • ומה הגיבו במפלגות הימין ליוזמה?

שמעון פרס. צילום: פלאש 90
שמעון פרס. צילום: פלאש 90

בליכוד האשימו היום (א) את נשיא המדינה שמעון פרס בניסיון המתגבש לאחד את גוש השמאל-מרכז לחזית אחת שתנסה לחסום את נתניהו.

גורמים במפלגה תלו זאת בכך שבשבוע האחרון נועד פרס עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ועם מייסדת 'התנועה' ציפי לבני. לדבריהם, פרס לחץ על השניים לשתף פעולה ביניהם ועם שאר גופי השמאל בהכרזה שלא להצטרף לממשלה בראשות נתניהו.

בבית הנשיא - כצפוי - דחו את הטענות הללו מכל וכל: "כמדיניות מוצהרת ברורה, בית הנשיא הודיע עם פתיחת מערכת הבחירות כי דלתו תהיה פתוחה בפני כל ראשי המפלגות בישראל - ימין ושמאל כאחד. ואכן, כל ראש סיעה שביקש להיפגש - נפגש".

במקביל, אנשי השטח של הליכוד טוענים, כי איחוד שכזה עשוי לפעול דווקא לכיוון ההפוך, ולחזק את כוחו של הליכוד, בשל מצביעים שעד כה התנדנדו בין מפלגות הימין השונות, ואף פזלו למרכז, ועתה יחפצו לוודא שנתניהו יישאר ראש הממשלה. בשל כך השיקו שם היום גם את סיסמת הקמפיין החדשה: "מול גוש השמאל - צריך ליכוד ביתנו גדול".

כך או כך, מן הראוי לזכור שהאיחוד טרם יצא אל הפועל, ובשלב זה כל שהוסכם הוא כי נציגי שלושת מפלגות השמאל-מרכז, להן חוזים הסקרים את מספר המנדטים הגבוה ביותר - העבודה, התנועה ויש עתיד - ייפגשו כדי לדון בנושא.

במפלגות הימין הגיבו לניסיון האיחוד. ב'ליכוד ביתנו'אמרו: "אנחנו מעריכים שלאור המגעים והעמדות של שלוש מפלגות השמאל - העבודה, התנועה ויש עתיד - הן תתאחדנה במוקדם או במאוחר, ויחד עם מרצ הן ימליצו בפני הנשיא על אחד מהם כמועמד גוש השמאל לראשות הממשלה. עקב כך, יש חשיבות גדולה עוד יותר לכמות המנדטים שתקבל רשימת הליכוד ביתנו, כדי למנוע את הסיכון להנהגת המדינה על ידי גוש השמאל ולא על ידי המחנה הלאומי".

יו"ר מטה הסברה של ש"ס, השר אריאל אטיאס, אמר: "הניסיון לייצר גוש נגדי לנתניהו, והצהרותיו של לפיד שלא ישב עם ש"ס בממשלה, חייבים לעורר את כל מי שחושש ממראות ממשלת ליכוד-לפיד מודל 2003, ממשלה ללא ש"ס שפגעה בשכבות החלשות, קיצצה ללא חמלה בקצבאות לאמהות החד-הוריות, לקשישים, ולילדים. זו הייתה ממשלה ללא נשמה, שפגעה גם בשירותי הדת במדינה והובילה יוזמות חקיקה אנטי דתיות".

גם יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט, הגיב בדף הפייסבוק שלו: "הניסיון של יחימוביץ' ולבני ליצור 'גוש חוסם' של השמאל הוא לא רציני, ילדותי ודמיוני. מכיוון שמפלגת 'הבית היהודי' בכל מקרה תמליץ על בנימין נתניהו כמועמד שלנו להרכבת הממשלה, הוא יהיה ראש הממשלה הבא, נקודה. שלי וציפי ויתרו על האפשרות להקים קואליציה חברתית נדירה שיכולה לפתח את השיוויון בנטל ואת צמצום הפערים - למען עידוד סבב של שיחות סרק עם הפלסטינים".
שמאל איחוד לפיד פרס הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד