י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אבי המתלוננת בפרשת ווברמן: "לא מוחל למי שמרכל עליי"

"היות שכמה וכמה אנשים מתנהלים נגדי הסתה שלא על פי דין, והם יורדים לחיי, הנני מרגיש שחובה עליי לגלות ברבים הדברים: לא היה לי חלק במסירה נגד ר' נחמיה ווברמן"

נחמיה ווברמן. צילום ארכיון
נחמיה ווברמן. צילום ארכיון

"היות שכמה וכמה אנשים מתנהלים נגדי הסתה - שלא על פי דין או פסק בית דין ודעת תורה, והם יורדים לחיי שלא בצדק ויושר כלל, הנני מרגיש שחובה עליי לגלות ברבים הדברים: לא היה לי חלק במסירה נגד ר' נחמיה ווברמן".

כך כותב אביה של המתלוננת בפרשת נחמיה ווברמן, המדגיש שוב ושוב כי לא היה לו קשר לעדות נגד נחמיה ווברמן, חסיד סאטמר, באף צורה שהיא. "כידוע לכל שעשיתי כל מה שביכולתי לעשות למנוע התהליכים שהגיעו לחילול השם נורא".

הרקע למכתב הם איומים והטרדות שסופגת משפחתו, מאז הורשע ווברמן בבית המשפט ברוקלין ב-59 אישומים בגין מעשים מגונים. האיום נגד המשפחה מגיעים, ככל הנראה, מצד גורמים בקהילת סאטמר, במסגרתה פעל ווברמן בתחום הטיפול בנוער נושר.

במכתב כותב אביה של המתלוננת כי בחקירה המרכזית בה נחקר, דקדק בכל מילה, "שלא יצא ממני שום דבר רע. אדרבה", הוא כותב, "כל תוכן דברי היה שיצא מזה טובה. במציאות האמיתית ההצהרה שלי לא גרמה שום דבר להאשים את נחמיה ווברמן.

עוד בנושא:
האימא בפרשת ווברמן: הציקו לה בכל דבר
התובע בפרשת ווברמן: הגיעו מקרים נוספים
נחמיה ווברמן מסאטמר הורשע - ונשלח מיד לכלא
עולם הפוך • ווברמן זוכה לתמיכה - המתלוננת נרדפת

"הנני מוכן להופיע בפני כל בית דין בישראל שהם יבררו אם יש איזה שמץ אשמה בי", מצהיר האב ומוסיף, כי אחרי פרסום המכתב לא יסלח לאף אדם שידבר על מעורבותו, לכאורה, בהפללתו של נחמיה ווברמן.

"אחרי גילוי דעת זה, שהנני מעיד שאין בי שום שייכות הנ"ל ושהנני מוכן לעמוד בפני כל בית דין שבעולם להוכיח צדקת דרכי הרבה יותר ולפנים משורת הדין, ובכל זאת הרי הוא ממשיך לדבר עלי לשון הרע ורכילות, חל עליו מה שמובא בשולחן ערוך שעל הוצאת שם רע אין לו מחילה עולמית, ויגור לנפשו מאימת הדין".

את המכתב חותם האב במילים הבאות: "ובזה יצאתי ידי חובתי להודיע שלא עשיתי דבר או חצי דבר נגד דעת תורתנו הקדושה חס וחלילה. אני את שלי עשיתי - וה' הטוב בעיניו יעשה".
נחמיה ווברמן רדיפה מתלוננת אבא מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד