י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

וינשטיין הודה ב'הונאת פונזי' בסכום של 200 מיליון דולר

אלי וינשטיין, חתם על עסקת טיעון - הודה בביצוע 'הונאת פונזי' בהיקף של כ-200 מיליון דולר והלבנת הון • הונה מאות משפחות חרדיות • צפוי לספוג עונש מאסר של עד 22 שנה

וינשטיין. צילום ארכיון
וינשטיין. צילום ארכיון צילום: ASBURY PARK PRESS

איש העסקים החרדי הנגיד אלי וינשטיין מלייקווד, שנודע כתורם 'כבד' למוסדות תורה בישראל ובארה"ב, ונעצר לפני כשנה וארבעה חודשים על ידי ה-FBI בחשד לביצוע של הונאת פונזי בהיקף עצום של מאות מיליוני דולרים, הודה ביום שישי באשמה.

וינשטיין הודה בבית המשפט בניו ג'רזי בביצוע הונאת הפונזי והלבנת כספים בסדר גודל של כ-200 מליון דולר. השופט Judge Pisano מבית המשפט הפדראלי קבע כי משפטו של וינשטיין יערך בתחילת אפריל הקרוב, העונש הצפוי: עד 22 שנות מאסר, זאת בעקבות עסקת טיעון שחתמו עורכי דינו.

בהצהרה שמסר עו"ד פול פישמן, נציג התביעה, בבית המשפט, הוא אמר את הדברים הבאים: "ללא בושה, ניצל אלי וינשטיין את אמונם של המשקיעים, השתמש במסמכים מפוברקים לנכסים שכלל לא היו שייכים לו, וכולל כאלו שבכלל לא קיימים בתוך העיר - כפי שהציג. הוא המשיך לבצע את הפשע זמן רב עם הבטחות שווא של השקעה בטוחה ותרומות צדקה".

ומה עשה עם הכסף? לדברי פישמן, "בזבז בחופשיות על מכוניות פאר, תכשיטים וטיולי הימורים בעולם".

לדברי נוכחים בדיון - בו הייתה גם אשתו של וינשטיין, כשהשופט ג'ואל פיזאנו העריך את גזר דינו של וינשטיין לאחר שהודה באשמה, הוא התנדנד קדימה ואחורה ושיחק באצבעותיו בכעס רב. הוא רק ענה 'כן' כשנשאל האם הבין את דבריו של השופט, ותשובה דומה כשהתבקש להודות על פשעיו, כך גם השיב לשאלה: "האם ידעת שההצעות העסקיות שלך מזויפות?"

עוד בנושא:
נסיקתו ונפילתו של 'הגביר' • פרופיל מיוחד
חוזר הביתה: אלי וינשטיין שוחרר בערבות של 10 מליון דולר • הפרטים
וינשטיין מסתבך שוב: עורכי דינו התפטרו מייצוגו

ויינשטיין, צעיר בן 36, שהוגדר כילד הפלא של עולם הנדל"ן, התגורר בשכונת הר נוף בירושלים ובהמשך עבר להתגורר בלייקווד, שם הפך ל'מותג' של נדלניסט מקצועי, אך גם נודע בתרומות ענק למשולחים, ראשי ישיבות וראשי כוללים.

רבים קיוו בסתר ליבם כי יתברר שמדובר בעלילה, ווינשטיין יצא נקי, אולם כאמור, הנאשם הודה באשמה. במקביל, בשנה האחרונה התברר גם כי בין הלקוחות שהונה וינשטיין היו מאות משפחות חרדיות מפלורידה, לונדון, לייקווד וישראל, שנתנו בו אימון והפקידו אצלו את כספם לצורך רכישות נדל"ן.
לייקווד וינשטיין הונאה הודאה מאסר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד