כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

קמפיין עידוד ההצבעה הושק • "אחוז ההצבעה ירד דרסטית"

באירוע מיוחד הושק הקמפיין בו קורא הנשיא לאזרחי ישראל להצביע • יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין: "בסיעתא דשמיא נבטיח קיום ושגשוג לישראל" • צפו

מתוך הסרטון
מתוך הסרטון



הבוקר (א) השיק נשיא המדינה, שמעון פרס, סרט מיוחד שיופיע בדף הפייסבוק שלו, ואשר מעודד את אזרחי המדינה להצביע ביום הבחירות.

באירוע השתתף גם יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין.

"כשאני מביט אל נשיא המדינה אני חושב שהוא צעיר ממני, למרות שהשתתף כשר הביטחון בחתונתי עם רעייתי לפני למעלה משלושים ושש שנה, אך מאז הוא רק מצעיר והולך", פתח השופט רובינשטיין בדבריו.

"יוזמתו של הנשיא לאירוע זה באה כיון שהוא מודאג, ובצדק, מאחוז ההצבעה, שבראשית המדינה היה למעלה משמונים אחוזים וירד בתקופות האחרונות לששים ומשהו, ובציבור הערבי עוד פחות, חמישים ומשהו".

"שאלתי את עצמי כיצד לשכנע צעירים להצביע, וכשאני רואה כאן את אייל קיציס אני מוכרח לומר שיש לנו ארץ נהדרת באמת, לא רק ככותרת בתכנית הסטירית שלו".

צפו:


"מדינת ישראל היא דמוקרטיה במיטבה. מי ששומע את המולח הבחירות בכל ערוץ, רשת וגל, אינו יכול שלא להשתכנע בכך, גם אם אפשר לבקר היבט זה או אחר. ועדת הבחירות המרכזית, שיש לי הכבוד לעמוד בראשה, מנהלת מבצע אזרחי ענק, ממלכתי ובלתי פוליטי, המקיף אלפים כדי להבטיח את תקינות הבחירות וטוהר הבחירות, במעל 10,500 קלפיות ממטולה עד אילת, וגם בצה"ל, בבתי חולים וגיל זהב ובמתקני כליאה, ולדיפלומטים ישראלים מעבר לים.

"ההצבעה היא אישית וחשאית, מאחורי הפרגוד, במעטפה ללא שם, בחופש גמור למצפונכם. מדוע חשוב שתצביעו? כי זו הדרך היחידה להשפיע ישירות ובמובהק, לאחת משלושים וארבע הרשימות (אל תיבהלו מן המספר, יופיה של הדמוקרטיה הוא גם ביכולת של רבים לנסות את כוחם)".

"אומרים שצעירים מתיחסים באי אמון לפוליטיקה; הציניות שמשדרת לעתים המערכת הפוליטית נתקלת בציניות שכנגד. אבל יחד עם זאת, ראינו גל של השתתפות צעירה בקיץ 2011 במחאה פוליטית, מה שמורה על עניין בחיי הציבור. והנה דרך המלך להשפיע היא בקלפי, אם אינכם מצביעים, אינכם מנצלים כלי זה להשפעה, בין אם המצב הקיים מניח את דעתכם ובין אם אתם מבקשים לחולל תמורות. וההצבעה נוגעת לכולנו כציבור, אך גם לכל אחד מכם כיחיד".

"הנבחרים יקבעו את גורלנו-גורלכם בשנים הבאות בביטחון, בתחום המדיני ובחתירה לשלום, בחינוך, בכלכלה, ברווחה ובאיכות הסביבה; ואת מימוש ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. בעת שירותכם בצה"ל בשירות חובה ובמילואים תשפיע המערכת הנבחרת על גורלכם שם, וזו אחריות כבדה מאין כמוה וקריטית למדינה ולכם. לכן לדעתי ההצבעה היא חובה אזרחית וזכות בעת ובעונה אחת".

"לאזרחים הלא יהודים, ערבים מוסלמים, נוצרים, דרוזים וצ'רקסים – זו האפשרות לפעול לשוויון, שהתקדם אך טרם הגיע לשלמות. אומר ברשותכם משפט או שניים בערבית, וסליחה מראש על המבטא.. ובתרגום לעברית: אל האזרחים הנכבדים בני המיעוטים, אני מזמינכם להשתתף בבחירות. רצוני לשכנעכם בחשיבות ההשתתפות, בנתיב חיי המדינה וחייכם האישיים, ובפעולה למען השויון המלא".

"ולקראת סיום: מדינת ישראל, מדינה יהודית ודמוקרטית. היא לעם היהודי פיקדון יקר מכל יקר, אחרי אלפי שנות גלות. אבי עליו השלום, שריד למשפחה שנספתה בשואה, היה גאה להיות יושב ראש ועדת קלפי במדינת ישראל, והורי המנוחים – ציונים בכל ישותם – ראו את סמלי המדינה בהדרת קודש. אני מנסה ללכת בדרכם. ישראל מדינה רבת הישגים, אך גם מורכבת ועמוסת אתגרים".

"בבחירות נוכל להחליט מי, לדעת כל אחד ואחת מאתנו, יבטיח את קיומה ושגשוגה, בסייעתא דשמיא. נחשוב כולנו שבקולם של כל אחד ואחת תלוי עתיד המדינה. לכן אנא עשו שימוש בזכות ובחובה. בואו להצביע בחגה של הדמוקרטיה; תודה לנשיא, תודה לכולכם".

שמעון פרס. צילום: פלאש 90צילום: שמעון פרס. צילום: פלאש 90
שמעון פרס. צילום: פלאש 90


"יש מדינות שבהן מי שלא מצביע - נקנס"

הנשיא פרס קרא אף הוא "לכו להצביע".

"ביום שלישי, י"א בשבט, 22 בינואר, תתקיימנה בישראל הבחירות לכנסת", פתח את דבריו.

"ההצבעה היא חובה אזרחית חשובה ביותר. היא זו שתשפיע גם על הגורל האישי של כל אחת ואחד מאיתנו. והיא שתעצב את העתיד המשותף לכולנו.הדמוקרטיה נועדה לשמור על חירותו של האדם ועל הגינותה של החברה. אם האזרחים לא ייטלו בה חלק – היא תישמע כהצהרה בלבד. על כן, על כל אזרח ללכת לקלפי ולהעצים את פתק ההצבעה. בין אם אתה יהודי או ערבי, דתי או חילוני, צעיר או מבוגר, עולה או ותיק - ההצבעה היא זכות אזרחית חשובה ביותר".

"מערכת הבחירות איננה רק בחירת דרך, אלא גם הזדמנות לבירור עמדות. להשמיע את עמדתך. להקשיב לעמדת זולתך. הבחירות עושות את המדינה - ולו גם לפרק זמן - לשיעור של אזרחות אמיתית. כל אחד זכאי לאחוז בדעה משלו, שונה מזו של חברו, ועליו להצביע למענה. יש מדינות שיש בהן חובה להצביע ומי שלא מצביע נקנס. אצלנו ההצבעה אינה כפייה ואנו רוצים שתישאר פתוחה. אנחנו שואפים שהדמוקרטיה תאפשר לכל אזרח לפעול מתוך שכנוע פנימי. להפגין איכפתיות. לבטא אהבה לחירות בצד האהבה לארץ".

"אני קורא לכל צעירה וצעיר המצביעים לראשונה - אל תחמיצו את הזכות הבלתי חוזרת להצביע בפעם הראשונה בחייכם".

"כשאתם מצביעים אתם מכבדים לא רק את המדינה, אלא את עצמכם כאזרחים אחראים. אי הצבעה כמוה כאדישות. והצבעה שלכם היא ביטוי לדאגתכם לאופיה של המדינה. רש"י אמר ש"כולנו איש אחד ולב אחד". וזה נכון גם כאשר יש לנו דעות שונות. ככל שמספר המשתתפים בבחירות גדל – כבוד המדינה עולה בעיני אזרחיה ובעיני העולם כולו. ויחד עם זאת הבחירות אינן מיפגן גרידא. הם הכרעה אמיתית לגבי אורח חיינו".

"בדמוקרטיה הרוב קובע והמיעוט מכובד. ועל כן רצוי שגם הרוב וגם המיעוט יהנו מהשתתפות מירבית של מצביעיהם. ישראל זוכה להערכה עולמית בשל היותה מדינה דמוקרטית. וזה גם מפני שהבחירות המתקיימות בה הן חופשיות והוגנות. זהו נכס שניתן לשומרו, לא על ידי דיבורים בלבד, אלא על-ידי מעשים בפועל. מערכת הבחירות היא אירוע מחנך".

"זהו שיעור לאומי לדוגמא לדרכי הדיון, לסגנון הויכוח, לשיח ענייני ולקשב סובלני.
זהו שיעור ודוגמא לקיום פלורליסטי רעיוני. לזרמים חברתיים מגוונים ללא עוינות אישית.
הבחירות מתקיימות כידוע אחת לארבע שנים".

"יום הבחירות הוא היום האחרון של ארבע שנים שהיו. והיום הראשון של ארבע השנים שתבואנה. הוא קובע את עתידם".

"לכו להצביע!"
בחירות שמעון פרס אליקים רובינשטיין סרטון הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד