י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

התקשורת נגד נתניהו, נתניהו נגד החרדים

התקשורת מפשילה שרוולים נגד בנימין נתניהו ומנסה לפגוע בתדמיתו • אבל נתניהו מקווה לתקשורת חיובית באמצעות התנערות מהחרדים • והחרדים? "שלא יתפלא אם יפנו לו גב"

נתניהו. צילום: פלאש90
נתניהו. צילום: פלאש90



כאשר הכריז ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הקדמת הבחירות, הוא לא ציפה לכאב ראש שהחלטתו עתידה לעולל לו, ועד כמה יהיה מצבו בלתי יציב לקראת מועדן.

על פניו, באותה עת, נראה היה כי לליכוד מספר מנדטים גדול יותר משל מפלגת העבודה.

בחלוף הימים, כאשר החל המאזן להשתוות, הזדרז נתניהו להיענות לשכנועי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ולעצת יועצו האיסטרטגי ארתור פינקלשטיין, והחיבור בין שתי המפלגות יצא לדרך. לא כולם בליכוד אהבו את הצעד, אבל הסקרים המראים על כך שיתכן והנשיא לא יטיל על מנהיגם את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה, הצליחו לשכנע אותם, כמעט עד לאחרון שבהם.

ימים חלפו, וההימור התברר כמוטעה, השלם כבר לא גדול מסך חלקיו, ורשימת הליכוד-ביתנו מוצאת עצמה הולכת ויורדת בסקרים, כשהיא לא נוגעת ב-40 המנדטים, בקושי ב-35.

לכאורה, מול ה-17-20 מנדטים של 'העבודה' אפשר להיות רגועים, ובכל זאת רעידות קלות מצליחות שוב ושוב לזעזע את הספינה המאוחדת, שכבר לא שטה ברוגע בין הגלים הסוערים

תחילה העזו קודקודי הליכוד לשחרר אמירות בגנותה של ש"ס (הסקטוריאלית) כולל מסכת 'עונשים' לבכיריה (לא למשרד הפנים, לא למשרד השיכון, לא למשרד הדתות) כולל רמיזות על אפשרות לחבירה למפלגות המרכז ולהעדפתן על פניה, משהגיעו ההתגובות מכיוונן של החרדיות, החלו בלשכה להחסיר פעימה. טוב, לא לכך התכוונו, האמירות היו 'לצרכי בחירות' בלבד.

לכך יש להוסיף את מיזם סוף השבוע במהלכו ניסו שלושת מפלגות המרכז-שמאל לדבר על אפשרות של גוש חוסם, גוש אליו יוכלו החרדים לחבור (כשהשמאל מחבק את החרדים - התקשורת שותקת), ובהתאם לכך ניתן למדוד את מדד מפלס החרדה בלשכה הראשונה. נכון לעכשיו הוא מתקרב לעשר בסולם ריכטר.

דדי גראוכר. צילום: מ"מ שומרוןצילום: דדי גראוכר. צילום: מ"מ שומרון
דדי גראוכר. צילום: מ"מ שומרון


שחיתות בלשכה הראשונה?

מי שהפשילו שרוולים ועושים שעות נוספות במאמץ 'הלאומי' להמליך סוף סוף ממשלת מרכז-שמאל בישראל, הם כלי התקשורת, שברובם לא ממש אוהבים את נתניהו.

הערב פרסם ערוץ 10, תחקיר ללא כל הוכחה ברורה, המעיד, לכאורה על שחיתות בלשכה הראשונה.

למען ההגינות חשוב לציין כי את התחקיר ערך הכתב רביב דרוקר, עיתונאי העשוי לבלי חת ואינו בורר את המותקפים על ידו, שמאל וימין כאחד. הוא גם לא בורר את העיתוי - ערבי בחירות או לא. ובכל זאת נראה כי העיתוי להדלפת הידיעה, כשבועיים לפני יום הבחירות, הוא יותר מתמוה.

על פי ההדלפה, בודק היועץ היועץ המשפטי לממשלה - יהודה וינשטיין, חשד לפיו העביר איש העסקים והזמר החסידי, דדי גראוכר, מאות אלפי שקלים במזומן לראש הממשלה, בנימין נתניהו, באמצעות נהגו של נתניהו.

דרוקר אף הוסיף כי אחד מעובדי לשכתו של נתניהו אישר בחקירתו את פרטי האירוע, לו היה עד עובד נוסף מהלשכה.

דרוקר הדגיש, כי מדובר בתיק שהועבר כבר לפני מספר חודשים על ידי ויינשטיין לבדיקת המשטרה. אך הבדיקה לא העלתה כל ממצא פלילי ולא נמצאה כל תשתית ראייתית המצדיקה פתיחתה של חקירה פלילית בפרשה.

אלא שלפני כחודש העבירה המשטרה חזרה לויינשטיין את מסקנותיה ועד כה הנושא נמצא בבדיקתו, יחד עם בדיקותיו בפרשת הנסיעות לחו"ל של נתניהו.

לכאורה, אין כל חדש בידיעה. לא נמצא כל ממצא פלילי, לפיכך לא תיפתח כל חקירה, ובכל זאת הודלפה הידיעה, שעצם העלאתה לתודעה הציבורית יש בה כדי לפגוע בתדמיתו של ראש הממשלה.

ביבי נתניהו. צילום: פלאש90צילום: ביבי נתניהו. צילום: פלאש90
ביבי נתניהו. צילום: פלאש90


עלילת שווא

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "למבקר המדינה (הקודם) הגיע בשעתו מידע שלפיו אדם בשם דדי גראוכר העביר סכום כסף לנהגו של ראש הממשלה. לפי אחת הטענות שהועלו, סכום זה נועד לראש הממשלה. מידע זה הגיע למבקר אגב בדיקותיו בפרשת נסיעותיו של ראש הממשלה לחו"ל.

"מבקר המדינה העביר מידע זה ליועץ המשפטי לממשלה. בעקבות קבלת מידע זה, ומידע נוסף שהגיע מהמבקר בהמשך, לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, הנחה היועץ המשפטי לממשלה את המשטרה בחודש מאי 2012 לבצע בדיקה של המידע, כדי לבחון אם מתקיימת תשתית ראייתית המצדיקה חקירה פלילית.לפני כחודש העבירה המשטרה את מסקנות בדיקתה ליועץ המשפטי לממשלה.

"בתום החקירה סבורה היתה המשטרה כי אין תשתית ראייתית המצדיקה פתיחתה של חקירה פלילית בפרשה זו, המלצת המשטרה הועברה לבחינת הגורמים המקצועיים בפרקליטות המדינה, והיא נבחנת יחד עם המידע שהועבר ממבקר המדינה ליועץ המשפטי לממשלה בהקשר לנסיעות נתניהו לחו"ל".

מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמסר בתגובה לערוץ 10 כי "מדובר בעלילת שווא חסרת כל בסיס שלא במקרה מתפרסמת כשבועיים לפני הבחירות, על מנת להכפיש את מר נתניהו ולפגוע בסיכוייו להיבחר מחדש לראשות הממשלה. ראש הממשלה לא קיבל אף פרוטה אחת ממר דדי גראוכר לא ישירות, לא דרך נהגו".

גם דדי גראוכר הגיב לערוץ 10 ואמר כי אינו יודע על מה מדובר. מעורך דינו מסר כי "ראש הממשלה לא קיבל ולו אגורה אחת ממר דדי גראוכר, לא במישרין ולא בעקיפין. מר גראוכר סייע בתרומה כספית של מאות שקלים לאחותו של נהג שעבד עם ראש הממשלה במשך שנים, כפי שהוא מסייע לרבים אחרים; וזאת ללא קשר לראש הממשלה, וללא ידיעתו".

אריה דרעי. צילום: יעקב כהןצילום: אריה דרעי. צילום: יעקב כהן
אריה דרעי. צילום: יעקב כהן


מי יפנה למי גב?

לכאורה היה אמור המרדף התקשורתי אחר נתניהו להביא אותו לסגור בחשאי סיכומים עם קודקודי המפלגות החרדיות.

אלא שאם נראה היה בתחילת מערכת הבחירות כי כך אכן נעשה, לפחות בחדרי חדרים, הרי שחילופי הדברים הקשים בין שני הצדדים הפכו לרציניים מדי, לא כאלו הנעשים כהצגה לבוחר. בש"ס מודאגים, על אמת, מהתבטאויותיהם של בכירים בליכוד ביתנו (רק הערב ציטט כתב ערוץ 2 התבטאות אחת שכזו, ולפיה אם יהיה יאיר לפיד מספיק חזק, הוא יועדף על ידם על פני ש"ס. ש"ס מצידה החזירה אף היא אמירות מקבילות, ומן הסתם תמשיך ותעשה זאת גם במהלך הימים הקרובים).

גורמים בכירים ב'יהדות התורה' שבים ומזכירים הערב את השלבים השונים במהלך חקיקת חוק טל עת הפנה להם נתניהו עורף, ומבקשים ממנו "שלא להתפלא באם יפנו לו גב רגע לאחר יום הבחירות".

"קשה לצפות ממי שהתבשל במשך ארבע שנים על אש נמוכה, וספג את תרגיליהם של קודקודי הלשכה הראשונה, לגלות נאמנות ללא סייג. אם וכאשר נחליט שמפלגות המרכז-שמאל יכולות לבוא לקראתנו בנושאים שהם ציפור הנפש שלנו, לא נהסס ללכת איתן", הם מבהירים. מה גם, שהפעם הקובעים, הן בש"ס והן ב'יהדות התורה', הם פרצופים חדשים לגמרי, ואנשים שלא ממש מתרשמים מביקורים חד שנתיים של ראש ממשלה את הקבלן 45. לקודקוד הש"סי, צריך להוסיף, יש קשרים מעולים עם גורמים במרכז שמאל (חיים רמון וציפי לבני) לא פחות מאלו שיש לו עם איווט, קשרים להם שותף גם מספר אחת ב'יהדות התורה', מה שמותיר אופציה ריאלית לממשלה שאינה בראשות בנימין נתניהו.

נראה כי ההזדמנות של ראש הממשלה לזכות בבחירות הקרובות עוברות דרך ציר ההתעשתות, ההבנה כי 'התקשורת ממילא תהיה נגדו', כי 'אין לו מה להפסיד', ובחיבוק חוזר של המפלגות החרדיות. נכון לעכשיו, כאשר חרדים בליכוד מוזמנים לאירוע ב'נמל תל-אביב'...ואיש אינו טורח להתאים להם אירוע באווירה הולמת, קשה להמר על כך שמי שחש עצמו ארבע שנים במרומי האולימפוס יידע לרדת בכבוד במעלות הסולם ולדאוג לפרוס לעצמו שטיח אדום בדרך לכהונה נוספת.

בנימין נתניהו דדי גראוכר שוחד ש''ס אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד