כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

התרגשות בסדיגורא: הטיש הראשון של ה'ממשיך'

התרגשות שררה השבת בחסידות סדיגורא • האדמו"ר מסדיגורא, בנו של האדמו"ר זצ"ל שנפטר שבוע שעבר, ערך טיש ראשון • 'בחדרי חרדים' עם התיאור המלא של השבת

טיש בסדיגורא. צילום: מנחם הלוי
טיש בסדיגורא. צילום: מנחם הלוי



שבת מרגשת כזו, לא זכורה לחסידי סדיגורא זה עשרות שנים: בצל הכאב העמוק על הסתלקות האדמו"ר זצ"ל, הם התרגשו למראה האדמו"ר החדש, שעלה על כס ההנהגה וערך את שולחנו השבת לראשונה.

לקראת השבת הגיעו ובאו התכנסו חסידי סדיגורא מכל חלקי הארץ לשבת התאחדות.

בליל שבת, יצא האדמו"ר אל הקהל מחדרו, כמנהג בית אדמו"רי רוז'ין המתפללים בחדר פרטי צמוד להיכל הקלויז, בתחילה בעת אמירת 'בואי בשלום', ולאחר מכן לאמירת 'גוט שבת'.

האדמו"ר נשא דברים קצרים ופיח תקווה ועידוד בלב החסידים. האדמו"ר קרא להם להתחזק ולהתעודד, ולהמשיך לאור מורשתו של אביו הגדול.

משפחתו של האדמו"ר סעדה יחדיו. האדמו"ר עצמו נכנס לאמירת 'שלום עליכם' אל טיש הבכורה שערך בנוכחות אלפים, בהם תושבים רבים.

במהלך הטיש, הסבו לצידו שני גיסיו. הרה"ג רבי שמואל זנוויל שארף מארה"ב והרה"ג רבי פנחס שפירא רב ביהמ"ד סדיגורא בתל אביב. האדמו"ר נשא בפני חסידיו, שלושה פעמים, דברי תורה. כמו כן, ניגן כדרך אבותיו מספר לחנים שמקורם מהרה"ק מרוז'ין שחיבר כידוע 26 לחנים, המושרים לסירוגין בידי האדמו"רים.

למרות שהאדמו"רים לבית רוז'ין נוהגים להישאר ספונים בחדריהם, גם בקריאת התורה, נצפה לעיני הקהל מחזה שונה. האדמו"ר שלו גם ילד לפני הבר מצוה, יצא לקריאת התורה, כדי לשהות לצד בנו ולוודא כי הוא מאזין לכל הקריאה. עשרות ברכות 'הגומל' נשאו בידי האורחים הרבים מחו"ל במהלך קריאת התורה.

לאחר התפילה, התקיימה בהיכל ברית מילה לבן אחד החסידים. האדמו"ר כובד בסנדקאות לראשונה מאז עלותו על כס ההנהגה וכ'כ'סא של אליהו' שימש כסאו של האדמו"ר זצ"ל.

את סעודת השבת בצהריים, סעד האדמו"ר במחיצת המשפחה המורחבת. לסעודה שלישית לא יצא אל הציבור, אך גיסו הרב שפירא הסב בראשם ובמהלך הדברים שנשא, שוחח רבות, על החלל שנפער ועורר את הקהל, להתאחד סביב האדמו"ר החדש.

במרוצת השבת, נצפו החסידים מתגודדים ומתאספים בקבוצות ומעלים זיכרונות וסיפורים אישיים, כאשר כל אחד מציין את הקשר המיוחד והפרטי לו זכה מידי האדמו"ר זצ"ל.

זקן החסידים עלה לנחם

בערב, הגיע אל מעונו של האדמו"ר לנחמו מירושלים, זקן חסידי סדיגורא, הרה"ח הישיש רבי מאיר לאמעט, משרידי תלמידיו של המהר"ם שפירא מלובלין זצ"ל, שזכה ושימש את הרה"ק ה'כנסת מרדכי' מסדיגורא זצ"ל ולאחר מכן הסתופף בצל בנו האדמו"ר ה'עקבי אבירים' זצ"ל.

רבי מאיר הגיע לנחם את האדמו"ר וביד רוטטת הגיש לו קוויטל ואזכרה. המעמד הותיר חותם עז, על המסתופפים בחדר.

במהלך ביקורו של האדמו"ר מקראלי, נוצר דיון ער במקור השם 'אברהם יעקב' שמו של האדמו"ר זצ"ל, על שם זקנו הרה"ק רבי אברהם יעקב זצ"ל האדמו"ר הזקן מסדיגורה בנו של הרה"ק מרוז'ין.

האדמו"ר מקראלי התעניין אודות השם 'יעקב', שכן בעוד השם 'אברהם' הוא על שמו של זקנו של 'האדמו"ר הזקן', הלא הוא הרה"ק רבי אברהם המלאך זצ"ל, הרי שמקור השם 'יעקב' לא נודע.

מי שחשף את התעלומה היה ראש ישיבת סדיגורה, הגה"ח רבי יוסף צלר, שנכח במקום וסיפר, כי כאשר נולד האדמו"ר הזקן, ביקשו לקרוא לו גם ישראל על שמו של הבעל שם טוב זי"ע, אך מכיוון שאביו נקרא הלא, רבי ישראל (מרוז'ין) הוחלט להעניק לילד את השם 'יעקב'.

מחר אמור האדמו"ר לקום מה'שבעה' ולעלות על ציונו של אביו זצ"ל בבית העלמין ב'נחלת יצחק' בגבעתיים. לאחר מכן, יערוך 'טיש לחיים' בבית המדרש של חסידי סדיגורה ברחוב פנקס בתל אביב.
סדיגורא שבת אדמו''ר חסידות ממשיך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד