י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פגישה לילית של ראשי השמאל: אין הסכמות

ראשי מפלגות שמאל - העבודה, התנועה ויש עתיד - נועדו לפגישה לילית כדי ליצור גוש חוסם, שבסופה הודיעו: "נשוב ונשוחח" • לבני הבוקר: "לא הגענו להסכמות, לצערי"

אסור להמליץ על נתניהו. ציפי לבני. צילום: פלאש90
אסור להמליץ על נתניהו. ציפי לבני. צילום: פלאש90

שלושת ראשי מפלגות השמאל - יו"ר העבודה שלי יחימוביץ', יו"ר התנועה ציפי לבני ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד - נועדו הלילה, ובסיומה של הפגישה פורסמה מטעם השלושה הודעה מוסכמת, נטולת הצהרות דרמטיות, בה נכתב: "הייתה פגישה באווירה טובה. דנו בסכנות הגלומות בממשלה קיצונית. סיכמנו שנשוב ונשוחח בכל עת שיהיה צורך בכך".

הפגישה, שהתקיימה במקום חסוי, ארכה מעט למעלה משעה, והסתיימה ללא הבנות כלשהן.
ציפי לבני אמרה הבוקר בראיון ל'קול ישראל': ""לא הגענו להסכמות, לצערי. הגענו להחלטה שלא נשתף את הציבור. אבל אני כן אומרת את ההחלטה שלי: התחייבתי להמליץ על מישהו מבינינו, אסור להמליץ על נתניהו. לא הכנסתי את האגו. אמרתי: בואו נייצר חזית אחת שמטרתה הראשונית החלפת נתניהו... ברגע שאנחנו מקבלים החלטות משותפות, יש כאן למעלה מ-40 מנדטים שיכולים להעמיד את נתניהו בין שתי אופציות – ממשלת ימין קיצוני, או ממשלת חירום..."

גם שלי יחימוביץ' התייחסה הבוקר לפגישה: "הייתה פגישה באווירה נעימה. שיתוף פעולה מסוג כזה יש לו פוטנציאל עצום שיכול להציע תקווה לאנשים רבים. אין שום סיבה שהוא לא יתקיים".

יו"ר מפלגת העבודה שבה על הבטחתה כי לא תחבור אחרי הבחירות לממשלה בראשות נתניהו. "האמירה שנכנסים לכל ממשלה, לא משנה מי יושב בה – זו אמירה שהציבור קץ בה. ומי שחושב שאפשר לשנות את נתניהו מבפנים, שהוא יאחז בהגה הנהג תוך לחיצה על הברקס – הוא מאוד טועה" - שיגרה עקיצה לעבר לבני.

בליכוד-ביתנו הגיבו לפגישת השלושה: "כשבועיים לפני הבחירות חברו יחדיו כל כוחות השמאל כדי להפיל את ראש הממשלה נתניהו והמחנה הלאומי מהשלטון. הציבור יצטרך להכריע האם הוא רוצה ממשלה של נסיגות וחלוקת ירושלים הנתמכת על-ידי הסיעות הערביות בראשות ציפי, יאיר ושלי - או ממשלה בראשות נתניהו שתמשיך לשמור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. היום כבר ברור – זה הליכוד-ישראל ביתנו מול כל השמאל".
הליכוד ביתנו יאיר לפיד שלי יחימוביץ' ציפי לבני בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד