כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הסערה בעיצומה • עשרות עצים נעקרו, שלושה אנשים נפצעו • הכנרת עולה

פגעי מזג האוויר: שני פצועים מקריסת עץ בנגב • בן 50 נפצע מקריסת עץ בני ברק • נס ביצהר: קרוואן לא מאוכלס נהרס כליל • הכנרת עולה: 10 סנטימטרים ביממה אחת • קניון עזריאלי במודיעין הוצף • הפסקות חשמל בשרון • חלקי פח עפו באוויר בירושלים • עצים קרסו בשכונת גאולה

צילום ארכיון: יעקב נחומי
צילום ארכיון: יעקב נחומי



עשרות עצים קרסו ופחונים נעקרו והתעופפו ברחבי הארץ. שלושה בני אדם נפצעו.

מזג האוויר החורפי ימשך גם היום ויוסיף להיות גשום וסוער ברוב אזורי הארץ. בחרמון צפוי לרדת שלג, רוחות עזות תנשבנה בכל אזורי הארץ ומזג האוויר צפוי להיות קר מהרגיל בעונה.

שיבושי תנועה ברחבי הארץ בשל הצפות, חול ותקלות ברמזורים.

שני בני אדם נפצעו הלילה באורח בינוני לאחר שעץ קרס על מכוניתם במערב הנגב בצומת מגן בכביש 232. צוות מד"א פינה את השניים לבית החולים סורוקה בבאר שבע. בבני-ברק נפצע הבוקר גבר בן 50 באורח קל, לאחר שעץ קרס וענף פגע בו בגבו ברחוב ברטנורא פינת השל"ה. חובשי 'הצלה גוש דן' וצוות מד"א העניקו לאיש טיפול במקום.

בשדרות בן צבי בירושלים נפלו שני עצים. בשכונת גילה קרס רמזור שגרם לחסימה חלקית של נתיב, וברחוב מטודלה נעקר עץ שקרס על רכב שחנה בסמוך. צוותי כיבוי הוזעקו למספר קריאות ברחוב יוסף זיו על מנת להסיר חלקי פח שעפו באוויר וסיכנו את העוברים והשבים.

במקביל, בסמוך לאתר הבנייה הסמוך לבנייני האומה, הועפו חלקי פח אל הכביש. בכל האירועים לא היו נפגעים.

גם ברחובות שכונת גאולה בירושלים קרסו הבוקר עצים על כבישים, מדרכות ורכבים. למרבה הנס ם ללא נפגעים בנפש.

עקב הגשמים הרבים קומת הקרקע בקניון עזריאלי במודיעין הוצפה. החנויות נסגרו והלקוחות פונו מהמקום. כוחות משטרה והצלה במקום, הציבור מתבקש לא להגיע עד סיום הטיפול.

עץ שקרס בגאולה. צילום: שמואל בן ישי, צילום: עץ שקרס בגאולה. צילום: שמואל בן ישי,
עץ שקרס בגאולה. צילום: שמואל בן ישי,


קשישה בת 94 עפה מהרוח

בכפר סבא ובאזור צומת רעננה צפון גרמו הרוחות החזקות לקריסה של עצים ופגיעה בחוטי חשמל.

בחדרה נעקרו הבוקר שני עצים אשר הפילו איתם עמודי חשמל ברחוב עצמון בעיר, באירוע בו לא דווח על נפגעים.

בהתנחלות יצהר קרס קרוואן לא מאוכלס.

כביש 652, בין פרדס חנה לגבעת עדה, נסגר לתנועה בשעות הבוקר המוקדמות בשל עץ שקרס וחוסם את הציר. המשטרה סגרה לתנועה גם את כביש 804 באזור נחל חילזון, זאת עקב הצפת הנחל.

כביש 804 בקטע שבין עראבה ללוטם נסגר לתנועה עקב הצפה של נחל חילזון. ניידות ממשטרת משגב חוסמות את הציר לתנועה לשני הכיוונים. בנוסף מסייעים באמצעות טרקטור שחלף במקום לחלץ נהג ורכבו שנתקעו בסחף.

דובר כבא גליל מערבי דיווח, כי לוחמי ילם של כבא גליל מערבי חילצו בפעולת חילוץ הירואית לכוד שהיה על גג רכב מתוך הנחל הגועש, והעבירו אותו כשהוא סובל מאיפוטרמיה קלה לידי מד"א.

כביש 574 מכיוון צומת ברקאי לכיוון בקה אל גרביה חסום לתנועה עקב הצפה.

גגון פלסטיק עף כתוצאה מהרוחות העזות בחטיבת הביניים 'חוגים' בחיפה וכיסה את אחת החצרות בבית הספר. הלימודים בבית הספר בוטלו, עד לתיקון הגג. מעיריית חיפה נמסר כי התיקון יסתיים תוך מספר שעות.

קשישה בת 94 עפה מהרוח כשהייתה בדרכה למועדונית ברחוב הצבי בבאר שבע. צוות מדא העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לסורוקה עם פריקת כתף ופריקת אגן.

צוותי כיבוי מגליל עליון גולן חילצו הבוקר אישה שהייתה לכודה בבית מוצף בקרית שמונה.

תנועת הרכבות פועלת הבוקר בכל התחנות, מלבד תחנת הרצליה, בה מופעלים שאטלים לנוסעים. עם זאת, בשל תנאי מזג האוויר הקשים והראות הלקויה, מאיטות הרכבות את מהירותן. בנוסף, ברכבת ישראל מבקשים מנהגי הרכבים הפרטיים לנהוג במשנה זהירות במפגשי כביש-מסילה.

לצד האירועים והנזקים, מערכת הגשמים החורפית תימשך גם היום ויוסיף להיות גשום וסוער ברוב אזורי הארץ. בנחלי הדרום, מדבר יהודה ובקעת יהודה קיים עדיין חשש משטפונות בזק.

20 סנטימטרים של שלג ירדו במהלך הלילה במפלס התחתון של אתר החרמון. כ-50 סנטימטרים של שלג נערמו ברכבל העליון בהר. מנכ"ל אתר החרמון, שאול אוחנה, אמר כי הוא מקווה שיהיה ניתן לפתוח את האתר למבקרים בשבוע הבא.

מפלס הכנרת עלה ביממה האחרונה בעשרה סנטימטרים תמימים. מיום חמישי חלה עלייה של 16.5 ס"מ. לכנרת מלאה חסרים 2.92 מטר. מרשות הטבע והגנים נמסר כי בנחל הירדן ישנה זרימה חזקה של מים כבר מאתמול, וכי הערוצים המובילים אליו זורמים בחוזקה גם הם.

כביש 804 עראבה-לוטם • צילום: דוברות משטרת מחוז צפון









מזג אויר חרמון קריסות עצים גשמים חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד