כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

החרדים העובדים מציגים: מסמך עבודה להנעת השטח

ב'יהדות התורה' טרם הפנו משאבים לגיוס קולותיהם של החרדים העובדים, אך יהודה גליקמן, פעיל מוכר, כבר יצר תוכנית עבודה מסודרת עבורם • פרסום ראשון

פתיחת הקמפיין בירושלים. צילום: קובי הר צבי
פתיחת הקמפיין בירושלים. צילום: קובי הר צבי

בעוד במטות השונות של 'יהדות התורה' החלו הפעילים בקושי להתעורר קמעא, ועדיין לא ניתן להצביע על התלהבות של ממש ועל 'בעירה' בשטח.

מי שמנסים לחמם מנועים ולפנות לקהל יעד שלדעתם די הוזנח - הם ראשי קבוצת 'חרדים עובדים', קבוצה שאמנם אינה ממוסדת כמו תנועת 'טוב', אך לאנשיה חשוב לפנות אל קהל היעד שלהם כדי שיצביע 'על בטוח' ל'יהדות התורה'.

אחד מהם, יהודה גליקמן, "חרדי עובד שחשוב לו לשמוע לדעת תורה", כהגדרתו, מתדפק כבר שבועות ארוכים על פתחיהם של ראשי 'דגל', בניסיון לרתום אותם לסייע לו להריץ קמפיין שיזם. עד כה לא נחל הצלחה מרובה, אך הוא מסרב להתייאש. הבוקר החליט לשגר את תוכניתו אל ראשי התנועה, בתקווה שהם יירתמו למלאכה.

להלן הדלפה מתוך המסמך שנשלח על ידו, תוכנית העבודה המוצעת.

"קמפיין שטח. דגל התורה - בחירות תשע"ג.

1. הקמפיין נועד לעורר את השטח, ליצור אוירה חיובית, ולא לפתור קונפליקטים קיימים.
2. הרעיון האסטרטגי, ליצור מגע ישיר עם מצביעים פוטנציאליים, בדגש על מתלבטים, ברחבי הארץ.
3. הקמפיין מבוסס על רעיון "שיווקי". כלומר לשווק את המפלגה ואת מאפייניה הייחודיים בציבור.

1.יוקם מטה צעירים,שיתנדבו לרכז ולבצע את הפעילות, בשתי משימות מרכזיות:

א. הקמת מאגר מידע של מצביעים פוטנציאליים מתלבטים, מכל רחבי הארץ (כ-8000 בתי אב).
ב. לגשת לאותם בתי אב באופן ישיר, בהקשה על הדלת, ולמסור להם אגרת מאת ראשי המפלגה.

הקמת המאגר תוכל להתבצע במספר דרכים: או על בסיס מאגרי מידע שמצויים במשרדי הישיבות, כלומר: רשימת בוגרים, או על ידי איסוף מידע באמצעות הפעילים על מצביעים פוטנציאליים, בדגש על "בעלבתים" בכל רחבי הארץ. כל פעיל יוכל לדווח על כעשרה או יותר בתי אב שלדעתו כדאי לגשת אליהם. ניתן להיעזר גם במאגרי המידע המצויים במטות האזוריים, או במאגרי מידע של הקהילות.

לאחר מיפוי והקמת המאגר, יודפסו אגרות - מכתבים אישיים בכמה גרסאות, הפונות באופן אישי אל אותם ראשי המשפחות, ועליהם יחתמו ראשי המפלגה, חברי הכנסת, או הנציגים והעסקנים הבולטים.

האגרות יופקדו בידי הפעילים, על מנת לגשת לאותם בתי אב באופן ישיר - בהקשה על הדלת, ולמסור את המכתבים לבעל הבית או לרעייתו. תוך אמירה שהמכתב אישי, על מנת לעורר את חשיבות ההצבעה למפלגת 'יהדות התורה'.

במקביל, יופעל 'מטה נייד' שיסתובב בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, ויעורר את השטח, בנראות חזקה של פעילים,יתגבר ויחזק את הפעילים שניגשים לבתי המשפחות. ויצור 'רעש חיובי' ברחובות. ה'מטה הנייד' ידאג לתליית שלטי חוצות, פלקטים, ושאר אמצעי נראות, על מרפסות הבתים בריכוזים הרלוונטיים לפעילות בכל רחבי הארץ.

הרווח הישיר: יצירת 'הפנינג' אווירת בחירות, ויצירת גאוות יחידה אצל אותם קהלי יעד. תוך השפעה ישירה ומרשימה. "מישהו חושב עליך באופן אישי, ומעוניין להמשיך לייצג אותך בכבוד ובנאמנות".

עלות קמפיין כזה נגזרת משכר ניהול המטה על ידי אנשים שעובדים ומנוסים בתחום השיווק, יחד עם כיסוי הוצאות אירוח, אש"ל לאותם פעילים, ארוחה אחת לכל פעיל ביום, שתייה, כיבוד קל, ותקציב לשינוע הפעילים ממקום למקום.

משתיענה פנייתו, אם וכאשר, נשמח לדווח על כך.
בחירות דגל התורה חרדים עובדים תכנית הפנינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד