כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

'מרכז ויז'ניץ' יוזמים: קריה חדשה בבית שמש

הפרויקט, 200 דירות, יקום ברמת בית שמש ג', אם קבוצת הרכישה תזכה במכרז • שלושה חדרים ב-600,000 ש"ח • קרן מיוחדת תעניק 170,000 ש"ח הלוואה לטווח ארוך

האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון
האדמו"ר מויז'ניץ. צילום ארכיון

לאחר לבטים רבים, עליות ומורדות, מוקמת לראשונה קריה לחסידי מרכז ויזניץ בבית שמש.

הפרויקט בן 200 דירות יעלה על הקרקע באזור רמת בית שמש ג' 2, במידה וקבוצת הרכישה המתגבשת תזכה במכרז.

מזה עידן חשקה נפשו של האדמו"ר מויז'ניץ למצוא כברת ארץ שעליה יקים קריה לחסידיו. בפני האדמו"ר הועלו שלל הצעות בפרויקטים שונים ברחבי הארץ. אולם כולם נדחו על הסף בשל נימוקים שונים. כך, למשל, פרוייקט אחסימך, בתקופת הרישום המוגבר, נשללה בגין סמיכותה ללוד שבה מתגוררים ערבים. פרוייקטים בצפון הארץ, נפסלו מפאת האקלים הקר ששורר בהם בחורף. באלעד אין דירות וגם לכשיהיו, המחיר שלהם יהיה גבוה מדאי. את חריש, הלהיט האחרון, לא היה האדמו"ר מעוניין לאמץ, גם בגין המרחק הגיאוגרפי למרכז הארץ.

לפני תקופה קצרה ביקר האדמו"ר בעיר בית שמש ונפגש עם ראש העיר משה אבוטבול וחבר המועצה דוד ווינר. בשיחה נדון פרויקט המגורים שהאדמו"ר משתוקק לו, אך זה הותנה בכך, כי הרף האופטמלי לדירה יעמוד על 800,000 שקלים לכל היותר לדירה מרווחת. "אנחנו מוכנים לקחת 200 דירות, אבל המפתח לכך הוא המחיר", הדגיש האדמו"ר.

ראש העיר לקח את הדברים לתשומת ליבו והחל להניע את הגלגלים. כעת, לאחר מגעים ומשא ומתן ממושך, ניתן לומר שהקריה העתידית סללה לעצמה את הדרך, לצאת למכרז.

העסקן שלמה שכטר, שיזם בין היתר את קריית ויזניץ ברכפלד שבמודיעין עילית, בעת שכיהן כמנהל המכירות בחברת 'ציפחה אינטרנשיונל', לקח על עצמו את ניהול המיזם. לאחר מו"מ מוצלח, הצליחו ראשי הקהילה להוזיל את הדירות בנות שלושת החדרים ל-600,000 שקלים בלבד.

מחר, יום ג', יתקיים כינוס ראשוני במרכז חסידי ויז'ניץ ברחוב עזרא בבני-ברק. במקום תתקיים הרשמה לכל המעוניינים. כבר עתה נודע כי קיים ביקוש ער לקריה החדשה. דמי ההרשמה כרוכים בהעברת תשלום של 30 אלף שקלים מצד הרוכש, ועוד 170,000 שקלים, שליש מערך הדירה.

כדי לאפשר לציבור ליישם את הרכישה, הצליחו ראשי הקהילה לגייס מספר אילי הון מתומכי החסידות, שהקימו קרן מיוחדת שתעמיד הלוואות של 170,000 שקלים לטווח ארוך. את התשלומים, יעבירו הלווים לידי הקרן ובכך יקבלו גם תנאים נוחים וגמישים.

השטח כבר קיבל את אישורי הפיתוח. מיד עם גיבוש קבוצת הרכישה, היא תתמודד על המכרז הצפוי להתקיים בקרוב. במידה שהקבוצה תזכה, הרי שהיזמים מתחייבים שהדירה תהיה מוכנה תוך 17 חודשים מחתימת החוזה בין הרוכש והקהילה.

בשבוע הקרוב, אמור האדמו"ר לשוב ממקום הנופש שלו בלוגאנו שבשוויץ ולקבל נתונים על הרישום וההתפתחויות.
ויז'ניץ דיור קבוצת רכישה בית שמש קריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד