י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

ירושלים מתחדשת: אחרי גאולה - הבוכרים

ניר ברקת סייר בשוק הבוכרים והכריז: "נשקם את השוק" • סגן ראש העיר יוסי דייטש וחבר המועצה אשר מישאלי מונו לעמוד בראש ועדת היגוי: עומדים לקראת פרויקט היסטורי

ירושלים מתחדשת: אחרי גאולה - הבוכרים
נחמן חממי

שכונת הבוכרים בירושלים בכלל ושוק הבוכרים ההיסטורי בפרט עומדים לקראת שיפוץ כללי ושדרוג מערכת התשתית העירונית - זו הבשורה שיצאה מ'סיור שוק' שערך במקום ראש העיר ביום שישי האחרון.

לאחר שעבודות הנרחבות שבוצעו בהצלחה לאורך ציר מלכי ישראל בשכונת גאולה - ששינוי את כל איזור המסחר, התחבורה והביאו לשיפור באיכות חיי התושבים במקום, הוחלט להעתיק את שיטת העבודה גם לשכונת הבוכרים הסמוכה.

לקראת גיבוש תוכנית לתכנון עבודות התשתית והשדרוג בשכונת הבוכרים, הגיע ראש העיר ניר ברקת, יחד יוזמי הסיור והפרויקט סגן ומ"מ יוסי דייטש מיהדות התורה וחבר הנהלת העיר אשר מישאלי מש"ס, לסיור בשכונה ההיסטורית, יחד עם הצוות המקצועי של העירייה והמינהל קהילתי. לסיור הצטרפו גם סגני ראש העיר יצחק פינדרוס ושלמה ברסקה.

בסיור בשוק הבוכרים התוסס בבוקרו של יום שישי, פגשו המשתתפים אלפי קונים, ושוחחו עם הסוחרים המשוועים לשיפוץ מערכתי ושינוי חזותי של התשתית הקיימת במקום, שלא שופצו עשרות שנים.

ברקת סייר בשוק, ביקר בבית הכנסת 'מוסאיוף' שבמרכז השכונה, זכה לקבלת פנים חגיגית מעוברים ושבים, רכש מוצרים לשבת במספר חנויות - ובסיום הסיור נערכה פגישת עבודה בה הודיע על התוכנית להשקעה נרחבת בשיפוץ ושדרוג שכונת הבוכרים, תוך התייחסות פרטנית לשיקום היסטורי ושימורי לערכים ולמבני שימור הנמצאים בשכונה.

חזי מזרחי, מבעלי 'אטליז מזרחי', שאירח את משתתפי הסיור בחנותו אומר: "התרשמנו מאוד מהסיור, היוזמה התחילה לפני שנה אז הגיעו דייטש ומישאלי לסיור בשוק, לשמוע את מצוקת הסוחרים. אני שמח לראות את המשתתפים בסיור מוכנים להתניע הליך גדול וחשוב, למטרת שדרוג ושיקום השוק ושיפור המצב העסקי בשוק. אנו מודים מראש על השיתוף הפעולה ואנו סוחרי השוק מעוניינים לכל שיתוף פעולה בעניין".

יוסי דייטש ואשר מישאלי אמרו כי העירייה עומדת לקראת פרויקט היסטורי וחשוב, שמטרתו שיקום היסטורי של שוק הבוכרים, המאגד בתוכו היסטוריה רבת שנים. במבנים וברחובות השכונה מקופלות "היסטוריה מפוארת של יהדות ספרד".























ירושלים ניר ברקת שכונת הבוכרים שוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד