י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

אלפים במעמד לציון 200 שנה ל'בעל התניא' • גלריה

ברוב עם התקיים מעמד היארצייט ה-200 של בעל ה'תניא' ו'שו"ע הרב' • בנואמים: רבה של בני ברק, האדמו"ר ממודז'יץ, הגרמ"מ שפרן והגרמ"ש קליין • תיעוד

אלפים במעמד לציון 200 שנה ל'בעל התניא' • גלריה
מאיר דהן



אלפים מתושבי בני ברק השתתפו במוצ"ש האחרון במעמד הגדול לרגל יום ההילולא ה-200 של אדמו"ר הזקן – בעל התניא ושו"ע הרב, שהתקיים באולמי 'גני הדקל' על ידי 'היכל מנחם - בני ברק' בשיתוף עם כולל חב"ד בראשות הרב שלום דוכמן, ועם 'מרכז מעייני ישראל' בארץ.

כל הנואמים העמיקו בהיבטים שונים בתורתו של בעל ההילולא, החל מהשולחן ערוך – אשר חיבר בפקודת מורו ורבו המגיד ממעזריטש, והפך לספר הלכה יסודי לכל בית בישראל. וכן בספר התניא – ספר היסוד לתורת חסידות חב"ד.

פתח את המעמד הרב מנחם מרדכי קעניג, משגיח ומשפיע בישיבת תומכי תמימים בלוד, שהנחה את הערב. ראשון הנואמים היה הדיין הגאון רבי מנחם מנדל שפרן, ראש ישיבת נועם התורה. אחריו נאמו: רב העיר הגאון רבי משה יהודא ליב לנדא, האדמו"ר ממודז'יץ, הגאון רבי יעקב מאיר שטרן, הגאון רבי משה שאול קליין, והגאון רבי ישראל יצחק מנדלזון, גאב"ד קוממיות ירושלים.

מקהלת חסידי חב"ד בבני ברק הנעימה את המעמד בניגוני הידועים של אדמו"ר הזקן, החל מניגונו הגדול הידוע בשם 'ארבע בבות', שנוגן ברגש רב ובדבקות נפלאה, בליווי הכנר החסידי הנודע ר' מאיר רוזן. הקהל הצטרף למקהלה, ולאחר מכן פצח בריקודי שמחה נלהבים.

בסיום המעמד נערכה התוועדות חסידית עם הגאון רבי יוסף יצחק גורביץ, משפיע ישיבת תומכי תמימים במגדל העמק - עד לפנות בוקר.

יצויין כי מזג האויר הסוער שהתחולל בחוץ, לא מנע מההמונים להשתתף במעמד הקדוש של יום ההילולא.

במהלך הערב נערכה (באולם נפרד) מכירה של כל ספרי אדמו"ר הזקן במחירים חסרי תקדים, בחסות הנגיד החסידי הרב חיים יעקב ליבוביץ.

צילום: מאיר דהן



























































תניא מעמד 200 שו''ע הרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד