כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

שיפוץ נחל צבי מנע הרס בית העלמין של מגדל העמק

בית העלמין עמד בפני סכנה מוחשית של הרס בשל סופת הגשמים הנוכחית, שהייתה מגבירה את הזרימה בנחל צבי הסמוך • פעולה זריזה חיזקה את הנחל, ומנעה את ההרס

בית העלמין לפני התיקון
בית העלמין לפני התיקון

בית העלמין של מגדל העמק היה נתון בתחילת החורף בסכנת קריסה, בשל חלחול איטי ומתמשך של מי נחל צבי הסמוך אל מתחת לשטח הקברים במקום.

אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון, פעלו לייצוב גדות הנחל ולשמירה על ערוץ הזרימה, פעולה זו מנעה בסופו של דבר את הפגיעה החמורה בעשרות רבות של קברים. כאשר במצבו הקודם של תוואי הזרימה - היה החשש לפגיעה בבית העלמין מגשמי הסערה הנוכחית מוחשי.

נחל צבי זורם במורד - מכיוון הרי נצרת אל עבר עמק יזרעאל. בדרכו חולף הנחל על פני בית העלמין של מגדל העמק - המצוי בשטח גיאוגרפי נמוך יחסית. בשל הפיתוח המואץ של מגדל העמק וסביבתה, הלכו והצטמצמו השטחים שבהם התאפשר למי הגשמים לחלחל באופן טבעי אל בטן האדמה.

בשל כך, גברה מאד הזרימה בתוואי ערוץ נחל צבי, ובהגיעו אל שטח בית העלמין - הצטברו בו כמויות גדולות מאד של מים. בשל הלחץ הגדול על הנחל, החלה התחתרות אשר גרמה לגדותיו להתפורר, ומים רבים חילחלו אל עבר בית העלמין.

אנשי הרשות יצרו תוכנית לחיזוק משמעותי של גדות נחל צבי באזור המדובר, באמצעות אבנים מסותתות שנבנו כמסלעה על גדות הנחל. העבודה החלה לפני כשלושה חודשים - והושלמה בשבועיים האחרונים. כחלק מהפרויקט, נפתרה גם בעיית הגישה אל בית העלמין לקבורה אזרחית. במקום נבנה גשר חוצה את הנחל.

מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים קישון, חיים חמי, אמר: "נחל צבי הוא עורק ניקוז משמעותי בעמק יזרעאל. נדרשנו לפעולה זריזה ולפתרון יסודי של בעיית ההתחתרות במקום. עשינו זאת בתיאום ובשיתוף פעולה מלא של אנשי העירייה ותוך גילוי רגישות בשל מורכבות הנושא".
נחל צבי בית עלמין מגדל העמק גשם מזג אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד