י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סקר וואלה-טלסקר: הימין שומר על כוחו; בנט יורד

למרות הספינים בשמאל, הפער בין הגושים נותר זהה: בנט יורד ל-13 מנדטים • אמסלם מרוויח ועובר את אחוז החסימה • הליכוד עם 34, והעבודה עם 18

זה שיורד. נפתלי בנט
זה שיורד. נפתלי בנט

השמאל מתאחד, השמאל מתפורר, מסיבות עיתונאים, ספינים, פגישות ליליות של ציפי, שלי ויאיר, ה-SMSים - כל אלה אינם משנים את מאזן המנדטים בין הגושים שנשאר בדיוק כפי שהיה – 66 לימין-חרדים, 54 למרכז-שמאל. כך לפחות לפי סקר וואלה! שנערך על-ידי מכון TNS-טלסקר.

לפי הסקר, לו היו מתקיימות הבחירות היום (ג) - היה הליכוד ביתנו מקבל 34 מנדטים. נפתלי בנט והבית היהודי, שבשבוע האחרון ירדו מעט מהכותרות, יורדים מעט ל-13 מנדטים (מ-15 בסקר הקודם של וואלה). מפלגת עם שלם של ח"כ הרב חיים אמסלם מצליחה לעבור את אחוז החסימה עם שני מנדטים - לראשונה זה כמה שבועות בסקר וואלה.

ש"ס עם 11 ויהדות התורה עם 6 שומרות על יציבות, לעומת הסקר הקודם.

העבודה נשארת על 18 מנדטים, התנועה ויש עתיד זוכות ב-11 כל אחת – עלייה של מנדט מהסקר הקודם. מדובר בעלייה הנמצאת בטווח הטעות הסטטיסטית וקשה להגדירה כנגזרת מהמהלכים של סופהשבוע האחרון. מרצ שומרת על ארבעת המנדטים שלה, וגם במפלגות הערביות נרשמת יציבות: רע"מ-תע"ל עם 4, חד"ש עם 4 ובל"ד עם 2 מנדטים.

עדיין מוקדם לקבוע אם 13 המנדטים שמקבל נפתלי בנט בסקר השבוע, לעומת ה-15 שקיבל בשני הסקרים הקודמים, מהווים מגמה, אבל מוטב שהתוצאה תדליק אצלו נורה אדומה: אם הירידה תיעצר כאן קרוב לוודאי שבנט ישמח. אבל אם הוא יגיע לאזור החד-ספרתי זה יהיה מבחינתו כישלון צורב.

העיסוק בבית היהודי קצת ירד בשבוע וחצי האחרונים. כעת הם ממשיכים לחפש קהלים חדשים שטרם נחשפו לבית היהודי, ובעיקר לבנט. שני מאגרי המנדטים החדשים הם הקהל הרוסי והחרדים המודרניים. אלה המכונים ביהדות התורה בזילזול: החרדים החדשים.
סקר בחירות נפתלי בנט גוש השמאל הליכוד ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד