כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

החל מהיום: תשדירי תעמולת הבחירות

שידורי תעמולת הבחירות ברדיו ובטלוויזיה עולים לאוויר, החל מהיום ולמשך 11 ימים • כמה דקות משודרות? למי פסלו תשדירים? ומי יפתח את שידורי התעמולה?

פתקי הצבעה. צילום: פלאש90
פתקי הצבעה. צילום: פלאש90

שידורי תעמולת הבחירות ברדיו ובטלוויזיה עולים לאוויר, החל מהיום ולמשך 11 ימים. בסך הכל תשודר תעמולת הבחירות בכל ערב, חוץ מימי שישי, במשך 466 דקות בטלוויזיה, בערוצים 1, 2 ו-10.

לפי ההגרלה שנערכה אתמול בוועדת הבחירות, את שידורי התעמולה תפתח רשימת עם שלם בראשות ח"כ חיים אמסלם, ומרצ תחתום אותם.

ובלי פסילות אי אפשר: יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין, פסל שני קטעים מתשדירי התעמולה ברדיו של רשימות בל"ד ועוצמה לישראל.

מהתשדיר של בל"ד פסל רובינשטיין את הקטע בו המפלגה הערבית משמיעה "באופן מעוות ומגחיך את ההמנון הלאומי 'התקווה'". רובינשטיין הסביר את הפסילה: "ההמנון 'התקווה' קבוע בחוק הדגל והסמל. ביזיון סמלי המדינה לא מקובל עלי כחלק מתעמולת בחירות של רשימה כלשהי, ולכן הוא לא ישודר".

בל"ד סירבה למחוק את הקטע, החליטה לשדר תשדיר בחירות אחר - והגיבה: "פסילת התשדיר היא המשך של מסע ההשתקה וההפחדה נגד רשימת בל"ד וציבור בוחריה".

במקביל, גם בימין החליט רובינשטיין לפסול את הקטע "לא מדינה ערבית, לא מדינת מסתננים", מתשדיר הבחירות של עוצמה לישראל.

רובינשטיין אמר גם כי הוא שוקל להסיר מתשדיר אחר של עוצמה לישראל דו-שיח בערבית בין הח"כים אריה אלדד ומיכאל בן-ארי, הכולל את המילים: "אין זכויות בלי חובות. בלי קיום החובות הללו אי אפשר לדרוש זכויות".

מעוצמה לישראל נמסר: "המשפטים לגיטימיים, תקינים לחלוטין ומוצדקים מבחינה ציבורית ומשפטית, וכל ניסיון למחוק אותם יהיה בגדר פגיעה אנושה בחופש הביטוי".
תשדירים בחירות תעמולת אליקים רובינשטיין עוצמה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד