י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

במד"א מוכנים לשיא הסערה • הוראות זהירות

כוחות מד"א ערוכים ב'כוננות שלג' • טיפלו בנפגעים רבים כתוצאה מהסופה וערוכים כבר בשעות אלה לשלג הצפוי לרדת בהרי הצפון ובירושלים • בנוסף, מפרסם מד"א הנחיות לציבור: יתר תשומת לב לתינוקות ולקשישים

במד"א מוכנים לשיא הסערה • הוראות זהירות

בעוד כוחות מד"א מטפלים ברחבי הארץ בנפגעים שונים כתוצאה מנזקי הסופה, נערכים במד"א גם בכוננות שלג, לקראת השלג הצפוי לרדת החל מיום שלישי בלילה בהרי הצפון ובירושלים. מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, הנחה את הכוחות הפועלים באזורים המועדים לשלג, לנקוט בשורת צעדים שתביא אותם למוכנות הגבוהה ביותר האפשרית על מנת שיוכלו להעניק שירות מלא, מהיר ומקצועי לתושבי האזור גם בתנאי מזג אויר קשים במיוחד.

בין היתר, הונחו כוחות מד"א לתגבר את המשמרות בעובדים ובמתנדבים, על מנת להעניק מענה מלא במידה ויהיה ביקוש גובר לשירותי מד"א ובעיות עבירות לכלי רכב פרטיים, דבר שעלול לגרום לקריאות רבות יותר לאמבולנסים.

עשרות אמבולנסים עם הנעה קדמית (4X4) שחלקם הגיעו לתגבר ממרכז הארץ הועמדו במצב הכן. כמו כן, שרשראות שלג יורכבו על גלגלי האמבולנסים, על מנת שאלה יוכלו לעבור במהירות וביעילות גם במקרים של שלג הנערם על הקרקע באזורים שונים.

מנהלי המרחבים הונחו לתאם עם הרשויות המקומיות וגורמי החירום וההצלה האחרים דרכי פעולה, במקרים של ניתוק דרכי הגישה לבתי החולים. במקרה של צירים חסומים לאמבולנסים, המוקדים העירוניים יפנו בעדיפות עליונה מפלסות לפתיחת הצירים באותם מקומות, על מנת שיתאפשר פינוי חולים ונפגעים במהירות האפשרית לבתי החולים.

אגף הרפואה במד"א מרענן בקרב הצוותים את הפרוטוקולים הרפואיים לטיפול בנפגעי קור. לצוותי מד"א במקומות הקרים יסופקו חליפות סערה, חרמוניות וכפפות.

גם בשירותי הדם של מד"א נערכים בכוננות מוגברת באזורים בהם צפוי לרדת שלג. על אף מזג האוויר הסוער והשלגים, שירותי הדם של מד"א ימשיכו את התרמות הדם שנקבעו מראש ויגיעו למקומות ההתרמה גם במקומות המושלגים. מידע על התרמות דם ניתן לקבל באתר מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam ובטלפון 03-5300400 (מענה אנושי).

במזג אויר קר שכזה, קיימת חשיבות רבה לשמירה על אוכלוסיה שיכולה בקלות להיפגע מפגעי הקור- קשישים ותינוקות. על כן, מחדדים במד"א את ההנחיות לשמירה על ביטחונן של אוכלוסיות אלה: -

* יש לדאוג לחימום הבית בטמפרטורה קבועה של 24 מעלות ולא פחות מ- 21 מעלות.

* יש לדאוג ללחות האוויר בחדר. ניתן להשתמש במכשיר אדים, על מנת להימנע מאויר יבש מדי.

* יש לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית (חלונות, דלתות וכו') ולהשאיר אוורור מבוקר בכדי להימנע מהרעלות CO שיכולות להיגרם משימוש בתנורי חימום.

* יש לבדוק את בטיחות התנורים בדירה, תוך הסתייעות באנשי מקצוע.

* לבוש נאות: יש להקפיד על לבוש נוח ומחמם עם כמה שכבות למניעת איבוד חום. בבוקר חשוב שהלבוש יהיה חם אף יותר, היות והגוף עדין לא פעיל דיו (מטבוליזם נמוך). ביציאה החוצה – ללבוש כובע וכפפות בנוסף למעיל. גם בלילה יש ללבוש ביגוד חם כולל גרביים. מומלץ שימוש בסדיני פלנל (שמחממים יותר) ולהקפיד על חימום החדר (באמצעים בטיחותיים). יש לוודא כי שמיכות המונחות על גבי תינוקות וילדים אינן כבדות מדי או מחממות מדי, על מנת למנוע מקרים של חנק או מוות בעריסה.

* במקומות בהם יצטבר קרח על המדרכות והכבישים, מתבקש הציבור להימנע מלנוע שם שלא לצורך, בשל ריבוי מקרים של החלקה ושבירת גפיים בעבר.

מד"א קורא לציבור הנהגים לנהוג במשנה זהירות בשל תנאי הנסיעה הקשים והמכבידים ולדווח למוקד החירום של מד"א בטלפון 101 על כל תאונה עם נפגעים.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "כוחות מד"א בכל רחבי הארץ הונחו לכוננות מוגברת בשל מזג האוויר הסוער, הצפוי להתגבר בימים הקרובים. על מנת שכוחותינו יוכלו להעניק מענה מייד ומהיר לכל אזרח בכל אזור שהוא, נערכים כוחות מד"א באזורים המועדים לשלג מבעוד מועד. אני קורא לציבור לתת את הדעת על הנחיות הבטיחות שמפרסם מד"א, על מנת להימנע מפגיעות מיותרות בנפש. בכל צורך רפואי, יש להזעיק מיידית את כוחות מד"א בחיוג למוקד חירום 101, ולהישמע להוראות הפאראמדיקים במוקד עד להגעת כוחות מד"א למקום. אני מאחל לכולנו חורף בטוח ובריא".
מגן דוד אדום מזג אוויר הכנות לסערה הוראות לציבור הגנה מנזקי חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד