י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פייגלין: מערכת המשפט מושחתת יותר מליברמן

פייגלין תקף בחריפות מערכת המשפט: "השחיתות האמיתית נמצאת במערכת המשפט - שנוטלת לעצמה סמכות שלא ניתנה לה על ידי הציבור" • גלעד ארדן: "לא יכולים לדבר כך על מוסדות המדינה"

משה פייגלין. צילום ארכיון: יעקב כהן
משה פייגלין. צילום ארכיון: יעקב כהן

משה פייגלין, הנציג המזוהה עם הימין ברשימת 'הליכוד ביתנו' לכנסת, תקף בדברים חריפים את מערכת המשפט הישראלית. בפאנל שנערך אתמול (ב) בכנס ירושלים העשירי של עיתון 'בשבע', בנושא חזרתם לפוליטיקה של מועמדים שהורשעו בפלילים, אמר פייגלין: "יותר משאני מודאג מאותן שחיתויות שנחשפו, אני מודאג שאנשים שלא נבחרו על ידי הציבור - יכריעו נגד מי תיפתח חקירה ונגד מי לא, ובמין שלט רחוק שכזה ינהלו את ענייני המדינה מעל ראש אזרחיה ונבחריהם".

לדברי פייגלין, "הציבור איבד את האמון בשופטיו, וציבור גדול לא רואה את אמת בתי המשפט כראייה מוסרית. כשמישהו לוקח לעצמו סמכות שלא ניתנה לו על ידי הציבור, ומכוון את האג'נדה הלאומית, זו שחיתות חמורה פי כמה משחיתות של כסף". פייגלין הוסיף כי יש "לבחון כיצד היא מחליטה את מי לתבוע ואת מי לא, ובמיוחד כשמדובר באישים פוליטיים".

גם על הרשעתו של אביגדור ליברמן יש לו מה לומר: "כל אדם שמרטין שלאף מופיע בספר הטלפונים שלו - הוא אדם עם איזשהו כתם, אבל אחרי עשר שנים של חקירה מוגש כתב אישום, ומתי? שתי דקות לפני הבחירות. המשחק הוא פוליטי.

"ומי ששיחק אותו מנצל עכשיו מישהו שנפגע פוליטית מליברמן (דני איילון ש.ר.), כדי שיבוא להעיד. אז איפה השחיתות האמיתית? איפה השחיתות המהותית?" לטענת פייגלין, בניגוד לאנשי הפרקליטות שנמצאים 'מעל הציבור', "בליברמן כולנו יכולים להחליט שלא לבחור. כל הניסיונות להעמיד איזושהי מערכת שעומדת בפני ביקורת ציבורית נופלות שוב ושוב, כמובן בסיוע נדיב של התקשורת שמתפרנסת ממנה".

בליכוד מיהרו להתנער מהדברים הקשים שאמר פייגלין, השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, אמר בתגובה לדברים: "אני חולק על מה שאמר חבר מפלגתי. אנחנו לא יכולים לדבר כך על מוסדות המדינה".
משה פייגלין הליכוד ביתנו אביגדור ליברמן ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד